Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-12, 14:26
  #1
Medlem
Hej jag har problem med mitt nya headset. det är ett Creative Fatal1ty gaming headset.

Jag brukar oftast spela på Spelarenan och när jag INTE har cs 1.6 ingång så fungerar det att prata i mciken men när jag helt plötsligt ska spela så kan jag inte prata medm ina polare lägre!

vad kan vara felet?

PS. jag har upptäckt at den är lite glapp också men så bytte jag uttag så jag andvänder ljudkortet bakom datorn(jag brukar normalt andvända ljudkortet i fronten).
Citera
2009-04-12, 14:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lualian
Hej jag har problem med mitt nya headset. det är ett Creative Fatal1ty gaming headset.

Jag brukar oftast spela på Spelarenan och när jag INTE har cs 1.6 ingång så fungerar det att prata i mciken men när jag helt plötsligt ska spela så kan jag inte prata medm ina polare lägre!

vad kan vara felet?

PS. jag har upptäckt at den är lite glapp också men så bytte jag uttag så jag andvänder ljudkortet bakom datorn(jag brukar normalt andvända ljudkortet i fronten).

Det här låter mer som ett problem du måste fixa med mjukvara jag vet inte om du använder det inbyggda i cs för att prata eller andra program som teamspeak eller dylikt. Om du använder dessa ska det inte vara några problem (hoppas du inte glömmer att sätta på on på micen )

Jag har precis samma headset som dig och jag har haft dom ett tag. Har skit stora problem med glapp men om du använder kontakterna i fram eller bak ska inte ha någon skillnad. för mig är det just att det är nåt fel i kabeln så när den blir skruvad så försvinner lite eller allt ljud och så glappar det.

Så summa sumarum jag skulle använda nåt bra program för att snacka med polarna och om du är inne i ett spel ska det då inte vara nån skillnad. I nåt spel fast jag kommer inte ihåg vilket var jag tvungen att ställa in lite i Options på sound för att få micen att funka

vet inte om detta hjälper dig det minsta men du får komma med lite mer info
Citera
2009-04-12, 14:45
  #3
Medlem
Dr_Dollars avatar
Kört över sladden med stolen kanske..?
Hänt mig x-antal gånger...
Citera
2009-04-12, 15:02
  #4
Medlem
Tankishs avatar
Jag har också pajjat flera headset genom att antingen köra över sladden med stolen eller trampat på dom. Kanske hänt dig?
Citera
2009-04-12, 16:11
  #5
Medlem
Ja :P det har hän att jag har satt mig på sladden med stolen ett antal gånger.

Det där med at den slutar funka när jag spelar det händer inte mer.
jag har börjat andvända ljudkortet på baksidan av datorn.

nästa gång blir det nog ett lite dyrare och mer kvalitets headset :P


men tror ni att det är headset sladdarna som glappar eller mitt ljudkort ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback