2003-10-17, 20:31
Medlem
/dev/jesuss avatar
iTunes för Windows PC finns nu att ladda hem kostnadsfritt. Detta program ska enligt Mac-fantasterna vara riktigt riktigt bra, inte bara som musikspelare utan som program överhuvudtaget.

Jag laddade hem och testade det och tycker att sorterings/klassificeringsfunktionaliteten är bra, programmet är väldigt rent, det är inte en djungel av inställningar som det kan vara ibland utan ganska översiktligt.

Nåt som tokfattas är dock möjligheten att minimera till systemtray samt always-on-top i mini-mode.

Vad tycker ni?
Citera
2003-10-17, 21:38
Medlem
19MB för en mediaspelare... Krav på QuickTime... Är det Bloatware eller? Jag behåller nog kombinationen WinAmp/MP ett tag till.
Citera
2003-10-17, 22:57
Medlem
xatrixs avatar
Den var väldigt smidig att använda för att rippa musik-cd iaf. Har inte testat den så hårt ännu. Dock har inget överträffat winamp 2.9 än...
Citera
2003-10-18, 03:21
Medlem
diskodiks avatar
Nja, jag tyckte också 19Mb var lite saftigt för en mediespelare...

Dessutom störde jag mig på att Imusikbutiken inte finns i Sverige ännu - när den är uppe och sparkar så kanske jag ger det en chans, men nu räcker det gott och väl med Winamp.

Ett plus däremot för systemet med delade mappar - på jobbet där alla andra kör Mac är det ju lite skoj att kunna lyssna på andras musik, men den lilla fördelen väger inte upp allt krångel. Och så är jag så syndigt trött på att andra ska bestämma vilken genre det är på musiken man lyssnar på - det vill man ju kunna ändra själv!

EDIT:
Och det som var lite skoj var ju mina Macfrälsta kollegors uttalanden om "nivåutjämnare" och crossfade - det har funnits till Winamp i flera år ju... :-)
Citera
2003-10-18, 03:24
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskodik
Och så är jag så syndigt trött på att andra ska bestämma vilken genre det är på musiken man lyssnar på - det vill man ju kunna ändra själv!
Det går ju att ändra i alla spelare (Winamp/WMP/iTunes)...
Citera
2003-10-18, 12:11
Medlem
jag tycker den e skitsnygg, men jag håller med föregående att det saknas "always on top" o minimize till tray.

19mg e stort, men quicktime e inkluderat dock. det lär väl komma uppdateringar som e mindre.

en undran är dock ifall det finns någon funktion som "jump to file" i winamp? om det finns, så konverterar jag direkt..
Citera
2003-10-18, 13:52
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob08
jag tycker den e skitsnygg, men jag håller med föregående att det saknas "always on top" o minimize till tray.

19mg e stort, men quicktime e inkluderat dock. det lär väl komma uppdateringar som e mindre.

en undran är dock ifall det finns någon funktion som "jump to file" i winamp? om det finns, så konverterar jag direkt..

Du har en liten sökruta uppe till höger, den rutan fungerar precis som "jump to file" gör. Typ.
Citera
2003-10-18, 14:50
Medlem
jo, jag vet det, men när jag använder den så har jag den minimerad, så att det inte tar så mkt plats. hoppas de implementerar en sån funktion i senare utgåvor
Citera
2003-10-19, 02:15
Medlem
MeatAbstracts avatar
skiten klarar ju inte av *.ogg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in