Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-11, 10:52
  #1
Medlem
aXXos avatar
Ok, Fb

Vad tror ni om detta, lite input och gärna fakta.
Alltså att Högern mot Vänstern är en schimär och att bakom detta så framskrider allt enligt "elitens" planer, Den hegeliska Dialektiken när den utnyttjas som bäst, och att detta får folk involverade i patetiska olösliga konflikter. Som Aaron russo sa att "kvinnornas frigörelse" inte alls handlade om det, utan att eliten ville ha en till i hushållet att skatta, och det andra motivet var att få barnen under deras tillsyn.
Ni förstår vad jag är ute efter, jag personligen tror att det är viktigt
att vi fattar att vi har att göra med oerhört högt begåvad människor, genier inom olika områden. Dom som skapade "federal Reserve" var inga idioter precis.
Som det sägs, medans två krafter utkämpar ett slag, så finns en tredje dold, gömd.

eller Som G.W.F Hegel sa Demokratin är ju bra för att det ger folk (bönderna, katekumen, goyim, sheeple, idioterna) en KÄNSLA av att tillföra någonting.

John 3:36

-Tack för mig!
__________________
Senast redigerad av aXXo 2009-04-11 kl. 11:04.
Citera
2009-04-11, 12:13
  #2
Avstängd
Håller med, väst sponsrade bolsjevikerna, Lenin, Stalin, Mao, Hitler och så vidare. När EU kom så fick sovjeterna reda på att de inte behövdes då EU skulle ta över östeuropa och Ryssland bli en totalitär stat för att ta hand en medborgarna där.
Citera
2009-04-11, 12:29
  #3
Medlem
aXXos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konservmannen
Håller med, väst sponsrade bolsjevikerna, Lenin, Stalin, Mao, Hitler och så vidare. När EU kom så fick sovjeterna reda på att de inte behövdes då EU skulle ta över östeuropa och Ryssland bli en totalitär stat för att ta hand en medborgarna där.

Danke schön! Korvmannen!

Tack för input! Jovisst, det är fullständigt bevisat att väst finansierade Stalin, hitler etc , se Anthony Suttons verk för verifikation, finns en trvlig intervju på Google video (tyvärr hans enda). Hörde också en intervju med en avhoppare som beskrev Europeiska Unionen som det nya Sovjet Unionen.
Kan leta fram den om intresse skulle finnas.

Mera tack!

john 3:36

-Tack för mig!
Citera
2009-04-11, 12:30
  #4
Medlem
aXXos avatar
Förlåt Konservmannen!

Jag har ovanan att läsa lite för fort
Citera
2009-04-19, 02:53
  #5
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aXXo
Ok, Fb

Vad tror ni om detta, lite input och gärna fakta.
Alltså att Högern mot Vänstern är en schimär och att bakom detta så framskrider allt enligt "elitens" planer, Den hegeliska Dialektiken när den utnyttjas som bäst, och att detta får folk involverade i patetiska olösliga konflikter. Som Aaron russo sa att "kvinnornas frigörelse" inte alls handlade om det, utan att eliten ville ha en till i hushållet att skatta, och det andra motivet var att få barnen under deras tillsyn.
Ni förstår vad jag är ute efter, jag personligen tror att det är viktigt
att vi fattar att vi har att göra med oerhört högt begåvad människor, genier inom olika områden. Dom som skapade "federal Reserve" var inga idioter precis.
Som det sägs, medans två krafter utkämpar ett slag, så finns en tredje dold, gömd.

eller Som G.W.F Hegel sa Demokratin är ju bra för att det ger folk (bönderna, katekumen, goyim, sheeple, idioterna) en KÄNSLA av att tillföra någonting.

John 3:36

-Tack för mig!
USA är ett ganska intressant exempel på detta där även de krafter som ska betäcknas som proggresiva har oligarkiska institutioners uppbackning. Genom ekonomisk sponsring genom sk. foundations kontrollerar man i stort sett hela den politiska spelplanen där allt annat som faller ur ramen för detta avfärdas (precis som här hemma) som extremism och konspirationsteori. Detta är något som många t.ex vill hävda är en anledningen till att Noam Chomsky visat upp en så tydlig intulektuell ohederlighet gällande 9/11.
http://educate-yourself.org/cn/noamc...r26sep05.shtml

Ideologier och politiskarörelser har nog dock sällan som mål verka splittrande och ohederligt, utan grundar sig nog allt som oftast på genuina föreställningar. Tyvärr så vattnas de systematisk ur från sitt ideologiska ursprung då en pseudovariant med en agenda mer anpassad för elitiska behov alltid kommer att favoriseras av den styrande klassen. Tittar man på den svenska feminismen så tycker jag de är ett lysande exempel detta. Den har säkert haft goda intentioner en gång i tiden, men vad gör den egentligen för nytta idag. Har väl av mig veterligen numera som främsta uppgift att sprida vanföreställningar på svenska universitet. Om detta nu är systematisk eller direkt syntetiskt varken orkar eller vågar jag inte spekulera i allt för mycket, men kan tänka mig lite av båda altrenativen.
Citera
2009-04-19, 20:01
  #6
Medlem
Birgitta61s avatar
Tea-bagging hysterin i USA är ett bra exempel på detta då man gör ett stort spektakel av skattehöjningar vilket i själva verket är skattesänkningar för medelklassen. Detta är sponsrat av eliten vilket distraherar från det vesäntliga med federal reserv och Obamas och Bushs gåvor till bankerna.

De seriösa, som inte har höger/vänster agendor drunknar i massan av de lätt raljerade puckona med tepåsar på huvudet och idiotiska argument medan eliten slinker undan.

Höger mot vänster handlar om "Divide and Conquer" att splittra sin fiende och låta dom spela ut mot varandra. Det är ganska "lustigt" att se hur lika höger och vänster extremister är i vissa, fall fast olika förklaringsmodeller, t.ex. Pirate Bay.
Citera
2009-04-20, 22:33
  #7
Medlem
che_danis avatar
Intressant har du möjligen en länk om detta?
Har upplevt det många gånger när sitter och kollar på debatt mellan två politiker från "vänstern" och "högern".
När det är val så förespråkar de förändring men när de är vid makten så fortsätter de med exakt samma politiska linje som föregående.
Citera
2009-04-20, 22:59
  #8
Avstängd
demiurg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta61
Tea-bagging hysterin i USA är ett bra exempel på detta då man gör ett stort spektakel av skattehöjningar vilket i själva verket är skattesänkningar för medelklassen. Detta är sponsrat av eliten vilket distraherar från det vesäntliga med federal reserv och Obamas och Bushs gåvor till bankerna.

De seriösa, som inte har höger/vänster agendor drunknar i massan av de lätt raljerade puckona med tepåsar på huvudet och idiotiska argument medan eliten slinker undan.

Höger mot vänster handlar om "Divide and Conquer" att splittra sin fiende och låta dom spela ut mot varandra. Det är ganska "lustigt" att se hur lika höger och vänster extremister är i vissa, fall fast olika förklaringsmodeller, t.ex. Pirate Bay.

Mea Culpa om detta är lite OT, men vad är tea-bagging i detta sammanhanget? Normalt sett är det ju att man doppar pungen i ögonen eller munnen på sin partner, men det känns som om det är helfel här.

Tillbaks till topic, framförallt i USA, men även i stora delar av europa har konceptet vänster höger blivit ett medel för att stupifiera massorna så att de inte noterar kontrollsamhällets utbredning. I USA har man numer dock gått ifrån dikotomin vänster/höger för att istället använda rött/blått som termer för partierna.
Citera
2009-04-21, 11:06
  #9
Medlem
Birgitta61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Mea Culpa om detta är lite OT, men vad är tea-bagging i detta sammanhanget? Normalt sett är det ju att man doppar pungen i ögonen eller munnen på sin partner, men det känns som om det är helfel här.

Tillbaks till topic, framförallt i USA, men även i stora delar av europa har konceptet vänster höger blivit ett medel för att stupifiera massorna så att de inte noterar kontrollsamhällets utbredning. I USA har man numer dock gått ifrån dikotomin vänster/höger för att istället använda rött/blått som termer för partierna.

Kände inte till att teabagging var att doppa pungkulorna i munnen. Men teabagging är en proteströrelse mot den ekonomiska politiken i USA, ett uppror som kommer ifrån Boston Teaparty, när man gjorde uppror mot engelsmännen och deras beskattning. (Blanda inte in Kanal 5 den här gången).

Från början var det en oberoende rörelse med både höger och vänster anhängare men som sedan översvämmades av högeranhängare vilket har fått rörelsen helt OT. Man blandar in abortfrågor osv istället för att fokusera på federal reserv, derivater mm, med andra ord Wall Street! Detta har lätt till att vänstern med Obama supportrar ställer sig emot istället för att stödja den vilket dom borde eftersom den är emot elitens ekonomiska system.

Teabagging är alltså inte OT i denna tråd utan ett bra exempel på hur man spelar ut parter mot varandra.
Citera
2009-04-21, 11:07
  #10
Medlem
Birgitta61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Intressant har du möjligen en länk om detta?
Har upplevt det många gånger när sitter och kollar på debatt mellan två politiker från "vänstern" och "högern".
När det är val så förespråkar de förändring men när de är vid makten så fortsätter de med exakt samma politiska linje som föregående.

Que? Syftar du på mitt inlägg? Länk om vad?
Citera
2009-04-21, 23:20
  #11
Medlem
che_danis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta61
Que? Syftar du på mitt inlägg? Länk om vad?
Nej det var TS, undrade om har någon länk om rör dett ämne.
Capisce?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback