• 1
  • 2
2009-04-11, 00:33
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00h
Lavasoft var inblandad i en härva för några år sedan där dom sålt information till "adware/spyware tillverkare" men den tystades ner fort. Det finns väldigt få "gratis" program som verkligen är gratis på alla sätt där man inte lämnar en mailadress eller att deras program på ett eller annat sätt hämtar information från dig och din dator. När jag hade lavasofts ad-aware program installerat för några år sen så har jag aldrig någonsin haft så mycket försök till "påhälsningar" som då. Allt upphörde när jag slutade använda ad-aware. Mina internetvanor förändrades inte efter att jag slutat med ad-aware

http://www.scambusters.org/spyware/freespyware.html

Det du hävdade var att Ad Aware hade trojaner. Svaret är då nej.
Att dom sålde information bestrider jag inte, men man använder inte sin riktiga mail i sånna situationer. Annars får man lära sig det den hårda vägen
Citera
2009-04-11, 00:37
Medlem
m00hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Det du hävdade var att Ad Aware hade trojaner. Svaret är då nej.
Att dom sålde information bestrider jag inte, men man använder inte sin riktiga mail i sånna situationer. Annars får man lära sig det den hårda vägen
. mailen var väl det minsta problemet det var mera för att peka på att nästan inget är gratis allt har ett pris på ett eller annat sätt

hmmm undrar vart du uppdaterar ditt program... gissar att du kopplar upp dig mot deras server för att få uppdateringar...
Senast redigerad av m00h 2009-04-11 kl. 00:39.
Citera
2009-04-11, 00:50
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00h
. mailen var väl det minsta problemet det var mera för att peka på att nästan inget är gratis allt har ett pris på ett eller annat sätt

hmmm undrar vart du uppdaterar ditt program... gissar att du kopplar upp dig mot deras server för att få uppdateringar...

Jag använder det inte alls faktiskt.
Men nej, är det släppt av ett kommersiellt företag så vill dom ha pengar förr eller senare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in