9 032 besökare online
858 141 medlemmar • 45 867 510 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Integration och invandring
Svara på ämne
Ämnesverktyg
TheEnter
Medlem
TheEnters avatar
7 generationer kan jag skriva under på.

Vi borde starta en förening, där alla som kan bevisa att dom har svenskt blod i ådrorna börjar avla barn. En svensktränad barnarmé med träning och grunder som man kan känna igen i lite skala i ¨ kodnamn Odess¨. vi måste ta kontrollen över våra liv och det ända sättet för att få Sverige svenskt( 7 genrationer) måste vi starta upp sex-camps i hela Sverige. Avla barn. 10 minst

Ont:kortfattat skrivet, alla som ska räknas som riktiga svenskar är om man kan hitta släkt 7 generationer bakåt
Du vet när bängen trålar så existerar varken tid eller rum. All hustrumisshandel, rattfylla, misshandel och rån är borta med vinden. När bängen får för sig att springa så springer han för kung och fosterland. Över myrar och kalhyggen flyger han.

Ekotemplet
Medlem
Ekotemplets avatar
Min släkting slogs på 1600.talet vid poltava på den svenska sidan.
Tyvärr stupad där.

Perfektionist
Medlem
Perfektionists avatar
Vem är svensk?

Beror på vad du vill definiera svensk som.

Id-handlingar eller förkoppling till landets historik.

Jag menar, om jag blir japansk medborgar imorgon så skulle nog de flesta inte se mig som en "japan".
Eller hur? Jag är vare sig asiat eller har släktingar som levt under landets ärodagar, dvs Sengoku och Mejin perioden.

Min pappas gamla klasskamrat bor i Japan idag. Han har japanskt medborgarskap och en japansk fru. De bor i Tokyo och har gjort det i många, många år nu.
Jag ser ändå denna man som "svensk", gör inte ni?

Ekotemplet
Medlem
Ekotemplets avatar
Är Zlatan svensk, ta bort bokstaven L så ser du vart han hör.

vittblod
Medlem
vittblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WernerWarhead
I det här fallet spelar det väldigt lite roll vad du tycker eftersom du använder ej understödda åsikter för att argumentera emot en medicinsk realitet.
Här har du ett par lästips:

http://en.wikipedia.org/wiki/Swedes
http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_I1_(Y-DNA)
http://en.wikipedia.org/wiki/Genealogical_DNA_test

Är det svårt för dig att läsa vad jag skriver?Din kommentar är knappt värd att svara på. Medicinsk realitet? använder du inte lite för stora ord nu?
Jag försöker förklara vad en svensk är och hur vågen lutar beroende på etnicitet och du tillför bara skit.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad fan babblar du om?
Det finns svenskar som bor och jobbar i Kina, en del gifter sig med kineser/kinesiskor till och med, på vilket sätt blir dessa svenskar etniska kineser?
Du pratar egentligen om något helt annat än ämnet.

Gör om gör rätt

Heladageniskogen
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Okej, motivera gärna det. Att kunna språket är enligt mig en del av integrationen in i ett samhälle, oavsett var i världen man bor.
Vad är en stum människa med svensk genetik och ursprung? Ingenting?

Sedan har svenskar inte alltid talat svenska, på bronsåldern och kanske in en bit på järnåldern talade man ett språk som låg närmare sanskrit och litauiska än svenska. Ja språket man talade då tillhörde inte ens den germanska språkgruppen till en början.

Citat:
Jag talar om icke-etniska svenskar.
Antagligen är man svensk eller inte. Det finns inget som heter etnisk svensk eller icke-etnisk svensk för den delen.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-09-12 kl. 00:41.

vittblod
Medlem
vittblods avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om huruvida en gambiansk flicka "ska känna sig annorlunda" eller inte, faktum är bara att hon ÄR annorlunda relativt svenskar.

Så det viktiga för dig är att försöka hitta olikheter mellan människor. Det rasister gör är att ni tittar alldeles för mycket på hudfärg. Hade du slutat göra det hade du sett att vi är enormt lika men att kulturen vi växt upp i har påverkat oss.

På vilket sätt är den gambianska flickan annorlunda?

En sten blir inte ett träd bara för att du vill det, en sten är fortfarande en sten och ett träd är fortfarande ett träd, de ÄR annorlunda oavsett vad du tycker. Alltså har det ingenting att göra med vad jag tycker är viktigt eller inte, det bara ÄR så. Förstår du?

Citat:
Låt mig ta ett exempel så du kanske förstår. En schimpans blir inte en svensk bara för att jag kanske får för mig att tycka det. En schimpans och svensk är annorlunda varandra, och det blir inte bra om vi ska leva fria i samma samhälle. Vi bör helt enkelt bo separerat, för det bästa, för vi är helt enkelt bara annorlunda oavsett vad vi tycker, oavsett om man tycker det är viktigt eller inte, det handlar inte vad man tycker. Förstår du nu vad jag menar?

Schimpanser är inte människor, så mycket vet du väl. En afrikan och du är av samma art och om du inte tror mig kan du googla det själv.

Citat:
Ett land ser ju knappast heller sina medborgare som lika värda, inget land gör det. Alla länder straffar de som beter sig på ett visst sätt eller begår vissa handlingar, alltså får de mindre värde i landet/statens ögon. Ditt snack om "lika värde" är ju bara just nonsens, något flum, sluta med sådant trams, ingen någonstans anser att alla är lika värda, bara tanken är ju absurd, ingenting är lika värt allting annat, det finns inte i denna värld. Det finns ingenstans att återfinna något sådant.

Nu är du ute och cyklar. I grund och botten ska man se alla som lika värda sen bedömer man individen för dess brott är vad jag sagt. Jag tycker också att grova brottslingar som tycker om att skada andra människor är mindre värda men nu vet jag inte hur vi kom hit. Det finns både svenskar och irakier som åtnjuter att skära huvudet av folk.

Citat:
Jag säger inte att invandrare begår brott om man ska vara noga, jag säger att mörkerfolk begår brott och är en allmän samhällsbelastning i västerländska länder. Vilka är mörkerfolk, då? Jo, negrer och blattar, plain and simple. Det finns kriminella svenskar också förstås, men bland mörkerfolk hittar du många fler rent andelsmässigt.

Så över 50% av alla negrer och den svaga termen "blattar" mer tolkat som människor som du tycker är annorlunda dig är en samhällsbelastning? Vad tror du?

Citat:
Du pratar om religiösa islamiska folk, och menar att det är problemet. Du menar också att inaveln bland mellanösternfolk som kommer hit är problemet. Inget av de två sakerna är problemet, även om förstås inaveln knappast gör saker bättre. Problemet handlar i grunden om deras etnicitet, det är olösligt. Du ser ju hur negrer är, och de är inte inavlade i någon större grad och de är inte sådär religiösa direkt, inte alls liknande islam eller kristendom eller judendom, utan deras religiositet baseras på vidskepelse, tro på trolldrycker och lite annat som kallas voodoo, men är inte alls religiösa såsom islam.

Det ligger nånting i det du säger men då jag känner negroider och har sett mycket framgångsrika sådana så finns det mycket mycket som forskarna har kvar att ta reda på. Kollektiv bestraffning är ingen hit i min bok.

Citat:
Jag tror förövrigt ordet du letar efter är "kruxet", inte "krucifixet" som syftar på kors och oftast på korsfästning även för det mesta sammankopplat med figuren jesus död.

Jo det stämmer men jag har läst personer som använder ordet "krucifixet" i böcker och även uttalat sig på det viset i tv.

Citat:
Det är bara aldrig önskvärt att Sverige ska husera några nämnvärda mängder negrer eller blattar. Både för svenskars välstånd och trygghet, men även för att vårt samhällssystem som är byggt och anpassat av, för och efter svenskar inte ska så sin balans rubbad och förstörd, och dessutom för svenskars egna självständighet politiskt, att få ha makten över sitt eget öde.

Jag försöker just förklara för dig att svensk är man om man är född i landet och talar svenska. Sen skadar det inte om man har anammat en del av den svenska kulturen som existerar för tillfället, annat vore konstigt. Återigen finns det etniska allting men när jag säger svensk menar jag att man är lika värd i andra svenskars ögon.
Du fokuserar så starkt på etnicitet för att ha syndabockar och därför är det så viktigt för dig att påpeka att dittan och dattan inte är "okej"

vittblod
Medlem
vittblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Det kan stämma!!
MEN det är ju PK som satt bollen i rullning genom att påstå att folk födda i utlandet är svenskar!!!
Är du född i tex somalia kan du aldrig bli svensk.
har du en förälder född i utlande har du anknytning till dennes hamland och är alltså inte enbart svensk...

Ja man kan aldrig bli etnisk svensk om man inte är etnisk svensk. Alltså vit 1000 årig historia i närområdet och allt som tillkommer. Är man född i Somalia är man inte svensk . Jag förstår att det är absurt att säga att en 25 åring från Nigeria som flyttar hit pltsligt är svensk och det retar upp människor, men det har jag aldrig påstått.

NyanNyan
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittblod
Gör om gör rätt
Nej, det är det du som ska göra.
Du är helt vilsen när det kommer till etnicitets begreppet.

Displaced
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När du har minst 7 generationer svenskar i bägge led.
Enligt din definition eller? Eller var får du det ifrån? Skulle inte tro att det är särskilt många svenskar i det här landet då. Jag har släkt ner till 1100-talet, men ärlig talat tror jag inte det är särskilt vanligt i Sverige, inte ens bland nationalister och alla dessa "anti-invandring, Sverige/svenskar fuck yeah!"-folk...

Citat:
Ursprungligen postat av TheEnter
7 generationer kan jag skriva under på.

Vi borde starta en förening, där alla som kan bevisa att dom har svenskt blod i ådrorna börjar avla barn.
Då får jag avla då? Vilken tur. lol.

Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Antagligen är man svensk eller inte. Enligt mig finns inget som heter etnisk svensk eller icke-etnisk svensk för den delen.
Rättade dig.
Senast redigerad av Displaced 2012-09-12 kl. 01:14.

Deliberately
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Så det viktiga för dig är att försöka hitta olikheter mellan människor. Det rasister gör är att ni tittar alldeles för mycket på hudfärg. Hade du slutat göra det hade du sett att vi är enormt lika men att kulturen vi växt upp i har påverkat oss.
Nej, jag försöker inte hitta olikheter mellan människor, olikheterna är redan där. De är så tydliga och uppenbara att du ögonblickligen kan se om någon är vit, neger, östasiat. Nu är det du som hakat upp dig på hudfärg, en albinoneger blir inte europé pga dess hudfärg, östasiater och mellanösternfolk som kan ha lika hudfärg är inte direkt likadana.
Citat:
På vilket sätt är den gambianska flickan annorlunda?
Genetiskt?
Citat:
Schimpanser är inte människor, så mycket vet du väl. En afrikan och du är av samma art och om du inte tror mig kan du googla det själv.
Ja, mycket riktigt, en schimpans är en annan art än människan, och negrer är av samma art som svenskar. Men principen är densamma, bara i mindre skala. Bara för att vi är av samma art innebär det inte att det inte finns avsevärda skillnader. Båda fallen är genetiska skillnader, den ena lite större än de andra, men båda handlar om substantiella genetiska olikheter.
Citat:
Nu är du ute och cyklar. I grund och botten ska man se alla som lika värda sen bedömer man individen för dess brott är vad jag sagt. Jag tycker också att grova brottslingar som tycker om att skada andra människor är mindre värda men nu vet jag inte hur vi kom hit. Det finns både svenskar och irakier som åtnjuter att skära huvudet av folk.
Vi kom hit för att du menar att alla är lika värda, eller att så ska man se det. Det är ett fullständigt verklighetsfrämmande påstående. Värderar du andra helt okända människor lika högt som dina familjemedlemmar exempelvis?
Citat:
Så över 50% av alla negrer och den svaga termen "blattar" mer tolkat som människor som du tycker är annorlunda dig är en samhällsbelastning? Vad tror du?
Vad jag tror? Det jag tror har ingen betydelse, det är bara verkligheten det handlar om. Och låtsas inte tro att du inte vet vilken verklighet jag pratar om, försök inte att mena att verkligheten jag talar om är falsk. Bara för att försäkra mig så jag slipper eventuellt tjafs om att de inte är en enorm börda så kan jag ge dig en skur verklighet.

Är du beredd? Redo på att injicera en liten verklighetsdos? Eller kommer du bli suicidalt deprimerad om du får reda på för mycket "hat-fakta"?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Sidan 63
"Båda föräldrarna födda i Sverige = 5,0 % registrerade för brott "

Östasien = 5,2 %
USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland = 5,5 %
EU15 utom DK, FIN, SWE = 7,2 %
Norden utom Sverige = 8,7 %
Sydostasien = 10,5 %
Nya EU länder = 11,4 %
Övriga Europa inklusive Turkiet = 13,2 %
Södra Centralasien = 15,8 %
Övriga Nordamerika, Centralamerika, etc. = 16,1 %
Sydamerika = 16,4 %
Östafrika = 17,5 %
Västasien = 18,8 %
Nordafrika = 23,3 %
Övriga Afrika = 26,3 %

http://217.151.193.70/download/18.cb...h_utlandet.pdf

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...er_6272110.svd
”Var femte invandrare från Irak och Somalia tagna för brott”
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-li...s-brottslighet
Socioekonomiska faktorer kan inte förklara överrepresentationen.
http://www.bra.se/extra/measurepoint...lsveutland.pdf

Icke-Västliga invandrare bakom samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo
http://www.youtube.com/watch?v=evtwNVZXDYk

82% av alla somalier var arbetslösa enligt en undersökning 2009.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=2826741
Notera detta: "Han tycker ändå att det blivit bättre om man jämför med tre-fyra år bakåt i tiden."

Bland irakier som bott här i en tioårsperiod är 73% av kvinnorna och 60% av männen arbetslösa i en undersökning 2008.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=1919701

Mer än hälften av de nya invandrareleverna klarar inte spärren till gymnasiet.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/inv...r-skolan-samst
Satsningen på 148 miljoner kronor har gett klent resultat. Malmös niondeklassare rasar i betygsstatistiken.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/malm...-halkar-efter/
9 av 10 rosengårdelever underkända.
http://www.svt.se/2.22620/1.2350414/..._ointelligenta
Citat:
Det ligger nånting i det du säger men då jag känner negroider och har sett mycket framgångsrika sådana så finns det mycket mycket som forskarna har kvar att ta reda på. Kollektiv bestraffning är ingen hit i min bok.
Klart det finns smarta och moraliska negrer, men i snitt är de mycket färre än svenskar exempelvis. Japaner blir inte lika långa som svenskar bara för att det finns en och annan japan som är två meter.
Citat:
Jo det stämmer men jag har läst personer som använder ordet "krucifixet" i böcker och även uttalat sig på det viset i tv.
Låter märkligt... Med samma innebörd? Jaja, skitsamma.
Citat:
Jag försöker just förklara för dig att svensk är man om man är född i landet och talar svenska. Sen skadar det inte om man har anammat en del av den svenska kulturen som existerar för tillfället, annat vore konstigt. Återigen finns det etniska allting men när jag säger svensk menar jag att man är lika värd i andra svenskars ögon.
Du fokuserar så starkt på etnicitet för att ha syndabockar och därför är det så viktigt för dig att påpeka att dittan och dattan inte är "okej"
Men vad är svensk för dig? Vad blir det att vara svensk, om det hela ska reduceras till ingenting annat än födelseplats och språk? Blir ett helt urholkat begrepp, utan någon nämnvärd betydelse.

Jag försöker förklara för dig att svensk är en etnicitet, och ingenting annat. Talar man svenska är man ingenting annat än svenskspråkig, inte svensk. Är man född i Sverige är man sverigefödd, ingenting annat, inte svensk. Icke-svenskar blir aldrig lika värd i andra svenskars ögon, precis som att svenskar aldrig blir lika värd somalier i somaliers ögon, det är bara flumtänk, precis som att de som inte är din familj inte blir lika värderad som din familj.

Jag fokuserar inte på etnicitet för att "ha syndabockar". Det är inte mitt val, det är inte jag som bestämt att människor inom arten människa ska populationsgenetiskt väldigt olika, det är inte jag som valt att folk från Afrika och Mellanöstern ska vara bocken som syndar mest i Sverige, utan de bara är det, sådan är verkligheten. Jag lägger inte mer fokus på det än att jag noterar att de de-facto i verkligheten är ett enormt problem, det är inte jag som valt att fokusera på det, utan det är den enorma påverkan deras närvaro ger som drar mitt fokus dit. Du resonerar bakvänt.
"Flykting- och invandrarfrågan är det största journalistiska sveket som min generation journalister genomfört i det här landet."
-- Janne Josefsson, journalist

Allharjarin
Medlem
Allharjarins avatar
En svensk är av rent, nordiskt blod; ej utspätt av andra rasers sjukliga.
Vi är arvingarna av av detta rike, vi är vikingars söner, vi är hammaren som skall krossa landsförrädarna!

http://www.friatider.se/dns-henrik-a...m-sin-historia

"Pygméfolken i Kongo är en väldigt utsatt grupp. Bland annat riskerar de att ätas upp av de normallånga Bantu-krigare som härjar i de otillgängliga djunglerna, enligt en FN-rapport."

Svara på ämne
Topp Dela »