Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-10, 11:32
  #1
Medlem
Geomeisters avatar
Påmindes om spelet Commandos här i tråden och blev sugen på något liknande. Laddade ner demot till "Desperados 2; Cooper's Revenge" och blev nykär. Det enda spelet som intresserat mig på flera år. Tyvärr, är det dock rätt gammalt redan och enligt Webhallen har det slutats producerats. Samma med dess föregångare.

Är det någon som något bra sätt för att få tag på dessa?

Vad tycker ni om spelen ?
__________________
Senast redigerad av Geomeister 2009-04-10 kl. 11:58.
Citera
2009-04-10, 11:43
  #2
Medlem
Tekoppars avatar
Desperados: WDoA har ju alltid var en riktig klassiker och kommer nog alltid vara det. Kommer ihåg hur man brukade försöka klara av varje bana utan att döda en endaste person. Vilket brukade vara svårt när man var liten och enbart ville panga på med puffrorna. Visste inte ens att det fanns en tvåa och måste givetvis pröva det, såg otroligt roligt ut med 3D läget. Länkar för nerladdning till spelen Desperados: Wanted Dead or Alive Desperados 2: Coopers Revenge Helldorado

Helldorado ska tydligen vara en förbättrad version av coopers revenge, kanske bättre att pröva den direkt. Föresten hade för mig att jag såg någon artikel på FZ.se nyligen om något nytt desperados. Någon som vet något om detta? Hittar inte artikeln längre.

Edit : Hade tydligen förväxlat Call of Juarez 2 med desperados.
__________________
Senast redigerad av Tekoppar 2009-04-10 kl. 11:50.
Citera
2009-04-10, 12:03
  #3
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Desperados: WDoA har ju alltid var en riktig klassiker och kommer nog alltid vara det. Kommer ihåg hur man brukade försöka klara av varje bana utan att döda en endaste person. Vilket brukade vara svårt när man var liten och enbart ville panga på med puffrorna. Visste inte ens att det fanns en tvåa och måste givetvis pröva det, såg otroligt roligt ut med 3D läget. Länkar för nerladdning till spelen Desperados: Wanted Dead or Alive Desperados 2: Coopers Revenge Helldorado

Helldorado ska tydligen vara en förbättrad version av coopers revenge, kanske bättre att pröva den direkt. Föresten hade för mig att jag såg någon artikel på FZ.se nyligen om något nytt desperados. Någon som vet något om detta? Hittar inte artikeln längre.

Edit : Hade tydligen förväxlat Call of Juarez 2 med desperados.

Tackar, du var mig en vänlig själ
Citera
2009-04-12, 14:22
  #4
Medlem
Gimp_offers avatar
Någon som vet varför Desperados 2; Cooper's Revenge använder sig utav ca 1/4 del av skärmen och resten är svart? Det är ganska irriterande och väldigt ospelbart.

Har testat att ändra compiblaritet men det funkar inte.
Citera
2009-04-12, 15:38
  #5
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
Någon som vet varför Desperados 2; Cooper's Revenge använder sig utav ca 1/4 del av skärmen och resten är svart? Det är ganska irriterande och väldigt ospelbart.

Har testat att ändra compiblaritet men det funkar inte.

HAR just installerat det, men inte fått igång det.
Tips på bättre länkar eller hur man fixar allt är välkommet!
Citera
2009-04-13, 13:42
  #6
Medlem
Rifter666s avatar
Har bara lirat ettan. Fullständigt underbart spel.

"hey gringo"!!!!!!
Citera
2009-04-13, 14:11
  #7
Medlem
Geomeisters avatar
Jag tankade hem: Helldorado.
Den bestod av en mängd ".r"-filer .. .r12 .r13 .r27 etc. etc.
och jag är lite ringrostig när det gäller sånt här.
Vad ska jag göra?
Citera
2009-04-13, 14:56
  #8
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag tankade hem: Helldorado.
Den bestod av en mängd ".r"-filer .. .r12 .r13 .r27 etc. etc.
och jag är lite ringrostig när det gäller sånt här.
Vad ska jag göra?


Ladda ner winrar, instalera, högerklicka på en av .rXX filerna och välj "packa upp här" / "extract here"
Citera
2009-04-13, 22:39
  #9
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ladda ner winrar, instalera, högerklicka på en av .rXX filerna och välj "packa upp här" / "extract here"

Danke schön, gjorde något liknande först men det funkade ej. Nu verkar det gå bra dock. Hoppas du fått massa påskgodis
Citera
2009-04-14, 18:06
  #10
Medlem
Tekoppars avatar
Ah precis klarat av tredje banan på helldorado. Fi fan vad svårt skiten är. Man får verkligen tänka igenom minsta lilla sak så inget går åt helvete. Kul att få spela ett lite mera krävande spel istället för dom vanliga spelen där det enbart är att panga på och vinna. Någon annan som spelar helldorado och har lust att ge lite tips?
Citera
2009-04-16, 16:58
  #11
Medlem
Tack för att ni började diskutera Helldorado, jag hade banne mig missat det annars! Desperados är ju ett av mina favoritspel. Tvåan var en besvikelse, men Helldorado är mycket bättre än så länge. Är på bana tre just nu... Synd att man har en uppsats att skriva alltså :P
Citera
2009-04-16, 19:56
  #12
Medlem
JustPaintIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Desperados: WDoA har ju alltid var en riktig klassiker och kommer nog alltid vara det. Kommer ihåg hur man brukade försöka klara av varje bana utan att döda en endaste person. Vilket brukade vara svårt när man var liten och enbart ville panga på med puffrorna. Visste inte ens att det fanns en tvåa och måste givetvis pröva det, såg otroligt roligt ut med 3D läget. Länkar för nerladdning till spelen Desperados: Wanted Dead or Alive Desperados 2: Coopers Revenge Helldorado

Helldorado ska tydligen vara en förbättrad version av coopers revenge, kanske bättre att pröva den direkt. Föresten hade för mig att jag såg någon artikel på FZ.se nyligen om något nytt desperados. Någon som vet något om detta? Hittar inte artikeln längre.

Edit : Hade tydligen förväxlat Call of Juarez 2 med desperados.

Underbart! har letat efter Desperados (1) hur länge som helst nu känns de som, förjävligt att jag tappade bort skivan för en massa år sen Stort tack Tekoppar!

Edit: Någon vänligt själ som kan seeda wanted dead or alive?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback