Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 20:01
  #25
Medlem
Erik Östs avatar
Naturligtvis ska man få hävda att Elvis lever liksom en del religiösa hävdar att Jesus lever!

Sedan om dom är vid sina sinnens fulla bruk skiter jag i! Det måste finnas plats för alla!...Diagnoser.
Citera
2017-01-20, 11:39
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jag tror elvis lever, det är många kändisar som fakear sin död samma sak gäller 2pac, B.I.G o michael jackson. Man orkar inte stå i rampljuset hela tiden, och man har tjänat så mycket pengar så man lever i en privatköpt ö nånstans i stilla havet. Varför skulle de varar så konstigt?

Du tycker att det är konstigt att människor som Elvis och Jackson dör i förtid? Levde extremt stressade liv, konstant press utifrån, tog extrema mängder läkemedel för att hantera vardagen. Konstigt nog överlevde de så länge som de gjorde, tänker jag,
Citera
2017-01-20, 12:07
  #27
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Du tycker att det är konstigt att människor som Elvis och Jackson dör i förtid? Levde extremt stressade liv, konstant press utifrån, tog extrema mängder läkemedel för att hantera vardagen. Konstigt nog överlevde de så länge som de gjorde, tänker jag,
Tvärtom, att stå i rampljuset o vara kändis är något dom var vana med. Elvis lever helt klart många som har sett honom
Citera
2017-02-17, 11:43
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Varför skulle en sån celebritet vilja iscensätta sin död?

Förstå 20 år av konstant stalkande av fans, easy pussy, allt på ett fat, total stress, ingen frihet, konstant turnerande, galna fans som kommer förfölja dig livet ut.

Förstå om du sen när du har gjrot din primetime, har oändligt mycket pengar och vänner och sen bara icensetta sin död.

*efter icensättning av sin egen död*
Elvis lutar sig tillbaka i sin fluffiga fotsölj som står på verandad på hans stora gods.
Han öppnar en ny iskall öl och tänder en joint och tittar ut på naturen.
Inte ett fan, inte ett ända fan står där och skriker, bara elvis, sin kalla öl och naturen.

Jag tror dom flesta som jim morrison etc har icensatt det.
Vi "dödliga" kan inte förstå hur det är att vara odödlig.

Titta bara på björn gustavsson, han blev känd i 10 minuter och gick sen in i väggen av stressen.
Citera
2017-03-02, 19:13
  #29
Medlem
Elvis är död. Punkt. Dock kommer hans musik leva för alltid.
Citera
2017-03-07, 19:31
  #30
Medlem
Han är död, i serien där de undersökte celibriteters DNA hittade de Elvis DNA, att det var Elvis DNA stämde exakt med Elvis medicinska journaler för han dog nämligen en naturlig död.

Han hade en mutation som gjorde att vad han än åt skulle han bli ofantligt fet och det fanns hjärtproblem inprogrammerat i denna mutation.

Hade Elvis varit född på 60 talet hade dagens läkare hittat orsakerna till hans viktökning.
Det var en kombination av Stress, sena nätter, fel kost som gjorde mutationen verksam i DNA:t.

Ingenting som gjorts innan han dog skulle överhuvudtaget räddat honom, en hjärtinfarkt var 100% dödlig i vad de kunde avläsa när det gäller DNA infon.
Citera
2017-09-02, 13:42
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinR
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...et-elvis-lever

Ja vad sägs om den senaste bilden på "Elvis" ?
Vad är det som påminner om honom här? Jag ser det då inte, och han på bilden ser väll betydligt yngre ut änn 82?

Det finns ju inga gränser när det handlar om fanatiker, även när Elvis hade fyllt 200 år så kommer det dyka upp nya "bevis".
Hjärtinfarkt=? Han dog väl i en överdos?
Citera
2017-09-05, 12:00
  #32
Medlem
Hörde igår de visst tagit dna på en jesse som matchade hans föräldrar så denne jesse kan mycket väl vara elvis nån som vet om denna jesse är han som är trädgårdsmästare på graceland en del påstår är lik
Citera
2017-09-05, 12:01
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Hjärtinfarkt=? Han dog väl i en överdos?
Fast nu är han inte död. Vi skulle inte få reda på förrän år 2027 hur elvis egentligen dog sa så antagligen lever han så det är anledningen för då tror de elvis har gått bort på riktigt
Citera
2017-09-16, 17:06
  #34
Medlem
insectqueen27s avatar
Fejkade Elvis sin egen död och i så fall varför? Kring detta tvistar de lärde. Den populäraste teorin angående varför The King fejkade sin död är att han ville bort från rampljuset och leva mer anonymt.

Vad jag tycker är konstigt är att någon som fejkar sin egen död skulle välja scenariot att man dog av en hjärtattack medans man satt och bajsade och att man hittades på golvet framför toaletten med byxor och kalsonger runt anklarna i en pöl av sina egna spyor.

Men å andra sidan finns det dom som hävdar att Elvis inte alls frivilligt fejkade sin egen död. Att det istället var så att Elvis hade agerat som mullvad åt FBI och spionerat på maffian. Tyvärr förstod maffian att den värdsberömde rockstjärnan fört dom bakom ljuset och satte ett pris på hans huvud.

Isåfall borde det varit FBI som iscensatte Elvis död. Då undrar jag vad det var för neslig FBI-anställd som hittade på det osmakliga scenario som man sålde in hos världspressen? Kunde man inte hitta på något lite mer rock'n roll åt den största rockstjärnan genom tiderna?
Citera
2017-09-16, 18:23
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen27
Fejkade Elvis sin egen död och i så fall varför? Kring detta tvistar de lärde. Den populäraste teorin angående varför The King fejkade sin död är att han ville bort från rampljuset och leva mer anonymt.

Vad jag tycker är konstigt är att någon som fejkar sin egen död skulle välja scenariot att man dog av en hjärtattack medans man satt och bajsade och att man hittades på golvet framför toaletten med byxor och kalsonger runt anklarna i en pöl av sina egna spyor.

Men å andra sidan finns det dom som hävdar att Elvis inte alls frivilligt fejkade sin egen död. Att det istället var så att Elvis hade agerat som mullvad åt FBI och spionerat på maffian. Tyvärr förstod maffian att den värdsberömde rockstjärnan fört dom bakom ljuset och satte ett pris på hans huvud.

Isåfall borde det varit FBI som iscensatte Elvis död. Då undrar jag vad det var för neslig FBI-anställd som hittade på det osmakliga scenario som man sålde in hos världspressen? Kunde man inte hitta på något lite mer rock'n roll åt den största rockstjärnan genom tiderna?

Och däri ligger pudelns kärna, nämligen att han är död, dessutom skulle Elvis aldrig avstått från att aldrig mer kunna träffa sin dotter mer.
För om Elvis skulle levt, då skulle detta läckt ut för länge sedan, dagens internet med att folk har kameror och dygnet runt inkoppling till internet, då skulle någon de senaste 5 åren publicerat en bild av hur Elvis dotter träffar sin far någonstans.

Dessutom skulle aldrig Elvis flyttat bort från sydstaterna, för det är liksom kravet för att vara död. Det viktigaste för Elvis var att vårda sin mors grav, han skulle aldrig lämnat sin mor.

Hans olika vänner och kontaktpersoner, Elvis var djupt beroende av dessa och ingen av dem servar Elvis idag, det skulle vilken journalist nosat upp när som helst i så fall.

För om Elvis skulle fejkat sin död så krävs det av hela det statliga USA att se till att Elvis inte blir sedd, det krävs en jävla apparat som skulle ge avtryck i statens offentliga ekonomi, det kostar att hålla någon gömd, samt att se till att inga spår leder dit.
Dessutom krävs det att personer som tar över av sina föregångare får veta att Elvis lever, ingen i dagens läge skulle kunna hålla tyst om det, vem som helst skulle bli mångmiljonär av ett sådant avslöjande.

Dessutom, eftersom inga pengar betalas ut från Elvis stora förmögenhet till någon anonym hemlig person så vad skulle Elvis leva av i så fall? en fejkad identitet måste få pension, och då hamnar vi hos farbror staten igen, fejkade identiteter utom de som skyddas i vittnesskyddsprogram har möjlighet att få pengar av staten.

Det är hur mycket som helst som talar att han är död.

En artist kan inte hålla sig borta från scenen, se på Stones de lovade hur många gånger som heslt på 70-talet att lägga av innan de blev 50, de har inte lagt av ännu trots att vissa borde vara döda där.
Citera
2017-09-18, 11:44
  #36
Medlem
insectqueen27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det viktigaste för Elvis var att vårda sin mors grav, han skulle aldrig lämnat sin mor.

Jo han verkar onekligen ha haft en nära relation (ohälsosamt nära hävder en del) till sin "momma".

Citat:
Dessutom, eftersom inga pengar betalas ut från Elvis stora förmögenhet till någon anonym hemlig person så vad skulle Elvis leva av i så fall?

Kanske investerade han i guld och diamanter innan sin "bortgång", sådant kan man alltid omvandla till pengar utan avslöjande pappers spår.

Jag har kollat upp olika Elvis sightings och det verkar som att han spenderar en hel del tid på olika småstads diners där han dricker kaffe och äter paj. Det är inte ovanligt att han ger den som fått syn på honom en konspiratorisk blinkning. Den skummaste sighting jag stött på är att Elvis skulle varit med i succé filmen Home Alone som statist

Kan den skäggiga statisten i bakgrunden vara Elvis?

https://video-images.vice.com/articl...&resize=1050:*

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback