Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-10, 02:23
  #1
Medlem
bigriver88s avatar
hallå. jag satt på youtube och kikade lite på gamla klipp från 80-talet, de så kallade Elvis filerna" där man ger olika argument för att Elvis skulle leva. Precis som många andra har jag tyckt att allt det där är önsketänkande och påhitt, även om en del saker har verkat skumma. Men det är som sagt inget jag har trott på.
Nu när jag satt och tittade hittade jag ett klipp på youtube från FOX news, där en kvinna anger sig själv för att vara Elvis halvsyster och Vernon Presleys son. Klippen är från november 2008 och därför hyfsat färska. Ta en titt på de olika delarna av programmet, det är onekligen intressant. Jag själv tror fortfarande inget speciellt, men är faktiskt inte heller helt omöjligt inställd till att Elvis kan ha iscensatt sin egen död.

http://www.youtube.com/watch?v=zDZJdL20lLc
Citera
2009-04-10, 02:32
  #2
Medlem
platypuss avatar
Jag tror att han är ganska död.
Citera
2009-04-10, 02:52
  #3
Medlem
semuors avatar
Varför skulle en sån celebritet vilja iscensätta sin död?
Citera
2009-04-10, 07:32
  #4
Medlem
LIDMANs avatar
Såg det där när dom kom, Elvis dog 1977 om du inte visste det!
Citera
2009-04-10, 10:03
  #5
Avstängd
Androooos avatar
Elvisärdöd
Citera
2009-04-10, 23:03
  #6
Medlem
Vallons avatar
Elvis är inte död, han åkte bara hem. Har ingen sett Men In Black?

Jag är inte speciellt insatt i Elvis fallet, men var inte han ganska slut på slutet?
Citera
2009-04-10, 23:37
  #7
Medlem
jerryleelviss avatar
Har sett många av de så kallade bevisen för att Elvis lever och har lyssnat till många vittnesmål. I de flesta historier beskrivs en svarthårig man med gråa inslag. Faktum är att Elvis var rödblond och färgade håret svart. Det betyder att han måste först färga håret svart och sedan lägga gråa slingor i det efteråt. Varför skulle man överhuvudtaget göra det om man vill låta sin omgivning tro att man är död? Bara att behålla sin naturliga hårfärg vilken vid det här laget förmodligen ändå skulle varit helt grå.

Elvis dog 16/8 -77 punkt slut
Citera
2009-04-11, 17:24
  #8
Medlem
yxskafts avatar
Här är lite mer info.
Del:2
http://www.youtube.com/watch?v=z8tv_oVXKk8
Citera
2009-06-23, 18:52
  #9
Medlem
bigriver88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Varför skulle en sån celebritet vilja iscensätta sin död?

För att han aldrig fick vara ifred sina fans och människor. Han var på slutet psykiskt sjuk, utbränd, beroende av droger och totalt nedbruten. Genom att iscensätta sin egen död skulle han i så fall ha kunnat leva ett "normalt" liv ifred, i alla fall slippa det kändisliv han hade och därmed alla fans som hade enorma krav på honom. Dessutom hade han ett oerhört brett kontaktnät utanför musiken, glöm inte att han faktiskt var utnämd C.I.A-agent och Sheriff i flera delstater, även om detta mer var i symbolisk fattning. Det jag menar är att det fanns människor som skulle ha kunnat hjälpt honom med en iscensättning om han hade velat. Hur detta sen skulle ha kunnat hållit kan man ju fråga sig.
Som sagt så säger jag att det inte är omöjligt att han skall ha iscensatt sin död, men jag tror inte det. Därför ändrar jag mig lite från mitt första inlägg där jag hävdade att jag inte tror någonting^ ^ Men tanken tål ju att tänkas på
Citera
2009-06-23, 18:59
  #10
Medlem
bigriver88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Har sett många av de så kallade bevisen för att Elvis lever och har lyssnat till många vittnesmål. I de flesta historier beskrivs en svarthårig man med gråa inslag. Faktum är att Elvis var rödblond och färgade håret svart. Det betyder att han måste först färga håret svart och sedan lägga gråa slingor i det efteråt. Varför skulle man överhuvudtaget göra det om man vill låta sin omgivning tro att man är död? Bara att behålla sin naturliga hårfärg vilken vid det här laget förmodligen ändå skulle varit helt grå.

Elvis dog 16/8 -77 punkt slut

Där håller jag inte med dig, han var inte rödblond utan han hade snarare brunt/mörkblont hår. Om du tittar på äldre färgfotografier av Elvis, innan han började färga håret svart, ser du detta.

länkar en bild
http://static.howstuffworks.com/gif/...iography-4.jpg
Citera
2009-06-23, 19:00
  #11
Medlem
bigriver88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LIDMAN
Såg det där när dom kom, Elvis dog 1977 om du inte visste det!

jotack det vet jag redan, 16 augusti 1977. Jag har aldrig påstått att jag inte har vetat det heller kära du^^
Citera
2009-06-23, 20:13
  #12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigriver88
Nu när jag satt och tittade hittade jag ett klipp på youtube från FOX news, där en kvinna anger sig själv för att vara Elvis halvsyster och Vernon Presleys son. Klippen är från november 2008 och därför hyfsat färska. Ta en titt på de olika delarna av programmet, det är onekligen intressant. Jag själv tror fortfarande inget speciellt, men är faktiskt inte heller helt omöjligt inställd till att Elvis kan ha iscensatt sin egen död.

Om kvinnan nu påstog detta, så borde de vara lätt att se igenom.

i övrigt så är denna film http://www.rottentomatoes.com/m/elvis_files/ rätt intressant i sammanhanget med.
Hittar inte så man kan se den på nätet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback