Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-10, 00:52
  #1
Medlem
Vi har haft det lite svängigt i våran familj vilket lett till att min ena syster(vi kan kalla henne Anna) och jag inte gillat våran mor, min syster vägrar att prata med henne. Hur som helst har detta har gjort att jag nu hamnat i en ganska lustig situation, jag var och träffade min andra syster som bor hemma hos min mor och min mor bad mig ta med en present till Annas dotter. Visst tänkte jag berättade sen för Anna att jag har en present från våran mor till hennes dotter, dock så vägrade hon ta emot den.

Så just nu så sitter jag med ett påskägg och en present till en femåring och funderar på vart jag ska göra av den, påskägget kan jag ju i och för sig äta upp men vad gör jag av presenten (antar att det är kläder och jag är lite för stor för dem). Ös på med förslag!
Citera
2009-04-10, 00:55
  #2
Medlem
Ge tillbaks kläderna till din mamma då hon kanske kan få pengarna tillbaka om hon har kvitto. Godiset äter du själv som belöning för att vara springpojke.
Citera
2009-04-10, 00:56
  #3
Medlem
Synergys avatar
Det måste ha varit något otroligt allvarligt som hände i eran familj när ena dottern vägrar sitt barn att ta emot gåvor från dess mormor.

Agget ligger inte mellan barnbarnet och mormodern. Det borde din syrra inse.

Vad för skäl som kunnat lägga grunden för det här låter enbart som det kan röra sig om något sexuellt. Nästan enbart då skulle jag förstå syrrans vägran.
Citera
2009-04-10, 00:57
  #4
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Jag skulle ha ätit godiset och slängt kläderna.
Varför ska mor din behöva må dåligt/sämre över att hennes barn inte vill ta emot hennes gåvor till barnbarnet?
Citera
2009-04-10, 00:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Jag skulle ha ätit godiset och slängt kläderna.
Varför ska mor din behöva må dåligt/sämre över att hennes barn inte vill ta emot hennes gåvor till barnbarnet?

ja precis jag känner samma sak, ibland är det bättre att dra en liten lögn för att inte såra.
Citera
2009-04-10, 01:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroggök
ja precis jag känner samma sak, ibland är det bättre att dra en liten lögn för att inte såra.

Där håller jag verkligen inte med dig. Sanningen går före känslor. Är det okej att vara otrogen så länge partnern inte får reda på något också?
Citera
2009-04-10, 01:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroggök
ja precis jag känner samma sak, ibland är det bättre att dra en liten lögn för att inte såra.

Men herrgud, vad är det er mor gjort? Hon har skapat er, hur kan ni behandla henne på det här sättet? Fy jävla skam.
Citera
2009-04-10, 01:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Det måste ha varit något otroligt allvarligt som hände i eran familj när ena dottern vägrar sitt barn att ta emot gåvor från dess mormor.

Agget ligger inte mellan barnbarnet och mormodern. Det borde din syrra inse.

Vad för skäl som kunnat lägga grunden för det här låter enbart som det kan röra sig om något sexuellt. Nästan enbart då skulle jag förstå syrrans vägran.

Våran mor är ganska duktig på att manipulera och min syster är väldigt rädd att hon ska lyckas vända hennes barn emot henne. Kanske inte så rationellt men jag dömer inte henne för det. Hon har försökt några gånger att för sin dotters skull att ha en relation med våran mor men det har inte funkat särskilt bra, och nu känner hon väll att förtroendet är förbrukat. Anledningen att hon inte tar emot presenten är förmodligen som köld säger, att hon vill markera att jag inte ska vara springpojke.
Citera
2009-04-10, 01:10
  #9
Medlem
Xerxesbrothers avatar
.. å andra sidan kan det nog vara bra att lämna tillbaka det till din mor, så hon slipper leva i ovisshet.
Om det nu skulle vara så att hon fortsätter ge saker till barnet, kan det bli lite jobbigt för dig när du måste förklara vart grejerna är.

Och grattis till mig, helomvändning på 20 minuter!
Citera
2009-04-10, 01:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men herrgud, vad är det er mor gjort? Hon har skapat er, hur kan ni behandla henne på det här sättet? Fy jävla skam.

Vem är du att döma mig, som dessutom vet ytterst lite om mig och mina relationer?
Citera
2009-04-10, 01:18
  #11
Medlem
Brandbils avatar
Jag skulle nog ha frågat min syster varför hon använder sitt barn för att uttrycka sin ilska gentemot sin moder.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Men herrgud, vad är det er mor gjort? Hon har skapat er, hur kan ni behandla henne på det här sättet? Fy jävla skam.
Barn står aldrig i tacksamhetsskuld inför sina föräldrar. Villkorslös kärlek ges nedåt i generationerna.
Citera
2009-04-10, 01:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroggök
Vem är du att döma mig, som dessutom vet ytterst lite om mig och mina relationer?

Jag dömer ingen, och dina relationer vet jag ingenting om. Din mamma kan vara psykstörd, ha slagit er, om det är så är jag ledsen och jag förstår varför ni reagerar som ni gör. Men om det bara är för att ni inte kommer överens med henne, hallå, get a grip och uppskatta roten till er själva varelse.

Jag må vara dramatisk, men sin mor ärar man och älskar. Så funkar det i min familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil

Barn står aldrig i tacksamhetsskuld inför sina föräldrar. Villkorslös kärlek ges nedåt i generationerna.

Tala för dig själv, jag är tacksam för mina föräldrar och vad de gett mig. När mamma dör kommer jag sörja henne, är det tillåtet? Får man vara ledsen då, eller ska man bara glömma allt? De gjorde mig och uppfostrade mig, för mig är det självklart att visa uppskattning och att hedra hela begreppet "familj". Jag står i tacksamhetsskuld till båda mina föräldrar och det är tvärtemot vad du hävdar är sant och riktigt.
__________________
Senast redigerad av pudrig 2009-04-10 kl. 01:30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback