Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-09, 01:56
  #1
Avstängd
Lazimos avatar
Äntligen dags för mig att be om lite hjälp här.

Inleder med att jag har en flickvän jag älskar.

Var på studentkryssning nu i helgen, en tjej jag haft lite känslor för runt nyår stöter på mig som fan. I början av kryssningen snor hon en kyss fort som fan när vi går förbi varandra bara, jag hinner inte ens reagera, det kändes så jävla fel. Sen tänkte jag inte mer på det.

Senare på kvällen skulle jag och min roomie sova hade vi tänkt, nog med fylla och elände. Vi stöter på henne på vägen och hon vill följa med, full som jag är säger jag något i stil med "whatever..." och går vidare. Hon följer efter oss och lägger sig bredvid mig i min koj. Jag är full, trött och orkar inte bry mig, jag vill sova! Hon slickar mig på magen och säger att jag smakar salt eller något, minns inte riktigt. Jag hänger inte riktigt med, jag slickar henne på armen lite hastigt och säger att det gör hon också. Sen vänder jag mig bort och tänker sova. Hon kastar ur sig något i stil med att hon dragit upp sin klänning så att man kan se alla hennes underkläder, vilket jag skiter högaktningsfullt i. Hon tar min hand och för till sitt bröst, jag får panik och flyger upp ur sängen, jag vill ju inget? Hasplar ur mig att vi kan gå och dansa istället.

Det händer inte så mycket mer under kryssningen. Två dagar efteråt berättar jag det här för min flickvän såklart, jag är en ärlig människa. Hon blir besviken över att jag inte röt i ordentligt åt den här tjejen, som varit en av hennes bästa vänner under något år fram tills ganska nyligen. Jag har skämts och haft ont i magen över det här enda sen jag klev av den där förbannade båten. Tjejen förlåter mig såklart, jag har ju inte gjort så mycket fel, men ändå blir tilliten lite skadad eftersom det lika gärna skulle kunna hända andra saker under the influence of alcoholic beverages.

Tjejen som stötte på mig är en riktig slampa, när jag var kär i henne runt nyår flirtade hon lite med mig och umgicks med mig nån dag ganska intensivt. Sen kom det som ett slag i ansiktet att hon bara "hade haft lite kul" eller något, sen har hon varit ett riktigt svin mot andra jag känner också.

Hon tror att vi är vänner och jag inte tänker speciellt på det här, efter lite snack med flickvännen min har jag kommit fram till att jag ska säga upp kontakten med den här bruden. Men jag är lite feg på sånt här och vet inte riktigt hur jag ska göra det, flickvännen säger i princip att jag ska ansvar för vad jag gjort - antingen face-to-face eller via telefon, inget fånigt textblock.

Saker jag skulle kunna lägga fram är att det fan inte var rätt av henne, att hon är jävligt respektlös, att hon varit så elak mot mig förut och helt plötsligt tror hon kan göra vad hon vill med mig nu när jag har flickvän utan att det spelar roll.

Vad fan ska jag göra? (Ledsen för alla svordomar och en svårläst text, men jag måste få det här avklarat innan veckan är slut ungefär.)
Citera
2009-04-09, 02:11
  #2
Medlem
MoogBeats avatar
Så länge du inte har snackat med henne så existerar väl inget problem? Du vill inte ha någon kontakt med henne och din flickvän vill inte det heller. Var då en man och säg helt enkelt till tjejen att du inte vill veta av henne eller hennes svineri i fortsättningen. Om hon inte respekterar det, då och först då så uppstår väl ett problem?
Citera
2009-04-09, 02:12
  #3
Medlem
säg bara dra åt helvete och prata inte med henne igen
Citera
2009-04-09, 02:12
  #4
Medlem
Din tjej har väll inget och vara arg över? då du var stark nog och berätta det för henne dirrekt? hur det stod till och allting sånt att ingenting hände? och det är väll bara ett pluss att du tackade nej även med alkohol inblandat? då vi vet att omdömmet skadas jävligt mycket med det i kroppen
Citera
2009-04-09, 02:19
  #5
Avstängd
Lazimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Så länge du inte har snackat med henne så existerar väl inget problem? Du vill inte ha någon kontakt med henne och din flickvän vill inte det heller. Var då en man och säg helt enkelt till tjejen att du inte vill veta av henne eller hennes svineri i fortsättningen. Om hon inte respekterar det, då och först då så uppstår väl ett problem?

Nu är det ju så att jag inte vågat svara när hon hört av sig, har svarat på ett sms eller två, och verkat allmänt friendly, men det lutar mer och mer att jag kommer våga snäsa av henne ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomkungen
säg bara dra åt helvete och prata inte med henne igen

Det känns lite svårt att bara göra så, jag är en ganska snäll kille och har inte direkt gett henne bilden av att jag mår dåligt av det som hände.. än.

Citat:
Ursprungligen postat av lostalongtheway
Din tjej har väll inget och vara arg över? då du var stark nog och berätta det för henne dirrekt? hur det stod till och allting sånt att ingenting hände? och det är väll bara ett pluss att du tackade nej även med alkohol inblandat? då vi vet att omdömmet skadas jävligt mycket med det i kroppen

Egentligen kanske inte, men det är just det faktumet att jag om jag hade druckit lite till kanske inte hade sagt nej ändå. Nog är det väl något bra att jag höll mig undan, men jag känner mig som ett svin som inte svor åt henne att hålla sig borta från mig med sånt där.

Jag har lovat tjejen att prata med henne, ganska snart, och få skiten sagd, men det känns svårt.
Citera
2009-04-09, 02:26
  #6
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazimo
Egentligen kanske inte, men det är just det faktumet att jag om jag hade druckit lite till kanske inte hade sagt nej ändå.

Ovanstående bör du hålla för dig själv... (din tjej hänger väl inte här får jag hoppas). Men OnT: Du vill ju vara din flickvän till lags och inte den sviniga bruden? Så ställ dig frågorna: Varför tvekar jag? Vad är jag rädd för? Vill jag verkligen säga upp kontakten med den här tjejen som jag en gång hade känslor för?
Citera
2009-04-09, 02:36
  #7
Avstängd
Lazimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Ovanstående bör du hålla för dig själv... (din tjej hänger väl inte här får jag hoppas). Men OnT: Du vill ju vara din flickvän till lags och inte den sviniga bruden? Så ställ dig frågorna: Varför tvekar jag? Vad är jag rädd för? Vill jag verkligen säga upp kontakten med den här tjejen som jag en gång hade känslor för?

Nää, men samtidigt är det något som känns lite underförstått för oss båda.

Jag tror... att jag är rädd för hennes reaktion eller något, att hon ska bli ledsen eller arg. Egentligen borde jag inte bry mig ett piss om det, men vi har lite gemensamma vänner osv. Klart som fan att jag skulle klara mig utan henne, har inte brytt mig om henne alls de senaste månaderna eftersom hon aldrig är snäll mot folk riktigt.
Citera
2009-04-09, 02:43
  #8
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazimo
Jag tror... att jag är rädd för hennes reaktion eller något, att hon ska bli ledsen eller arg.

Det är mycket möjligt att hon blir, men hon har ju gjort dig och många andra människor ledsna och arga! Det är dags att du lär henne att som man bäddar får man ligga. Hon ska förstå och lära sig att om man inte respekterar andra människor så blir man inte respekterad tillbaka. Sätt ner foten NU så att hon inte gör livet surt för flera.
Citera
2009-04-09, 09:16
  #9
Avstängd
JuliaFleurs avatar
Du borde som sagt ha sagt ifrån redan då, så jag förstår din tjej. Man råkar faktiskt inte slicka på någon som visar underkläderna i ens säng.. förlåt.. men oavsett syfte och var så råkar man inte slicka på någon. Du måste helt enkelt välja vad som är viktigt. Din tjej eller den andra tjejen. Hon är ju en riktig jävla bitch så det borde inte vara svårt att be henne dra.
Citera
2009-04-09, 12:13
  #10
Avstängd
Lazimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Du borde som sagt ha sagt ifrån redan då, så jag förstår din tjej. Man råkar faktiskt inte slicka på någon som visar underkläderna i ens säng.. förlåt.. men oavsett syfte och var så råkar man inte slicka på någon. Du måste helt enkelt välja vad som är viktigt. Din tjej eller den andra tjejen. Hon är ju en riktig jävla bitch så det borde inte vara svårt att be henne dra.

Hon visade inte underkläderna då jag gjorde det, och jag var skitfull. Nog inser jag mer än något annat att jag borde bett henne dra åt helvete redan då, det här suger. Min flickvän är viktigare än allting annat PUNKT
Citera
2009-04-09, 12:14
  #11
Avstängd
Tremendences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Du borde som sagt ha sagt ifrån redan då, så jag förstår din tjej. Man råkar faktiskt inte slicka på någon som visar underkläderna i ens säng.. förlåt.. men oavsett syfte och var så råkar man inte slicka på någon. Du måste helt enkelt välja vad som är viktigt. Din tjej eller den andra tjejen. Hon är ju en riktig jävla bitch så det borde inte vara svårt att be henne dra.

Tänkte precis inflika det, är jag ett kontrollerade svartsjukemonster om jag säger att min flickvän inte ska slicka på någon, oavsett situation?
Citera
2009-04-09, 12:18
  #12
Medlem
kafkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazimo
Hon visade inte underkläderna då jag gjorde det, och jag var skitfull. Nog inser jag mer än något annat att jag borde bett henne dra åt helvete redan då, det här suger. Min flickvän är viktigare än allting annat PUNKT

Du verkar vara en trogen och bra pojkvän, så långt allt gott. Vad det gäller den andra bruden så finns det väl inga problem om det nu inte är så att ni tvingas mötas pga andra vänner? Svara inte om hon ringer, svara inte på msn, /ignore bara, om du inte gillar henne och hon är så falsk som du säger så kan hon inte ha varit någon bra vän från början heller, du är inte skyldig henne något.

harden up, ignorera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback