Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-08, 19:10
  #1
Medlem
Har inte sett någon tråd om detta på Flashback så tänkte att jag skulle starta en. I februari upptäckte jag spelet Synthesia. Det är ungefär som guitar hero fast för keyboard, man spelar på ett riktig keyboard. Man ser noter falla ner och ska trycka på rätt noter på rätt tidpunkt. Sedan får man poäng och betyg.
Man laddar ner det gratis på www.synthesiagame.com .
Ni får kolla runt själva på hemsidan och forumet. Spelet är under utveckling så det kommer nya uppdateringar, har för mig att nästa version kommer snart.
Det finns en så kallad learning pack, man köper den för bara 16$ och man får tillgång till fler funktioner som t.ex. practice mode och sheet display.
Väldigt bra när man lär sig spela keyboard/piano.
Tänkte bara tipsa er om det här, hoppas att ni stödjer skaparen av programmet genom att köpa learning pack.
Citera
2009-04-08, 19:55
  #2
Medlem
Bagus avatar
Äh, mitt midi-keyboard pajjade förra veckan. Om det inte vore för det hade jag börjat lira det här spelet direkt, såg väldigt underhållande ut.
Citera
2009-06-22, 08:58
  #3
Medlem
Bumpar det här. Någon som testat Synthesia här?
Citera
2009-08-10, 20:29
  #4
Medlem
Bästa program som finns. Bara att ladda ner några midi låtar och börja spela. Det går utan ett midikeyboard också. Om man bara vill lära sig låtarna.
Citera
2009-08-10, 20:38
  #5
Medlem
nbzs avatar
Några frågor.

1.Finns det någon verison för mac?
2.Är det som i guitar hero, alltså du behöver inte spela i takt bara du träffar tonerna?
3.Finns det olika svårighetsgrader
Citera
2009-08-11, 02:34
  #6
Medlem
snattacks avatar
Ser sjukt skoj ut, undrar hur det är för oss tröglärda =)
Citera
2015-05-07, 17:00
  #7
Medlem
lobstoks avatar
Räcker det med keyboard med usb-uttag? Eller vad tillför midi?
Citera
2015-05-07, 21:45
  #8
Medlem
MrWhatevers avatar
Ja! Ingen använder midi porten längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback