Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-07, 11:24
  #1
Medlem
Åkelurks avatar
Tjena, jag måste ha nytt grafikkort.... sitter på ett sapphire ati radeon xt1900 som måste bytas.... eftersom jag går i skolan kan jag inte köpa det absolut bästa.... behöver bara råd om något grafikkort som går på 1500-2000 som kan vara bra och spela hyfsat nya spel iallfall .... tänkte mig

HIS Radeon HD 4870 Fan 1GB GDDR5 men är inte säker.... någon som skulle kunna ge mig lite råd i denna fråga ?


för jag köpte ett HIS Radeon HD 4830 512MB GDDR3, först , för att jag fyllde år men då kom min bror igår och sa att jag skulle skicka tillbaka det för att han och min andra bror skulle lägga ihop till ett så att jag iallafall får för 2000 kr : /
__________________
Senast redigerad av Åkelurk 2009-04-07 kl. 11:31.
Citera
2009-04-07, 11:44
  #2
Medlem
Det låter väl bra med det kortet. Annars om du känner att du kan gå upp till 2400 skulle jag tycka att du kan titta närmare på den här nya serien från ati HD 4890 1GB GDDR5

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444231

Anntar att du är en ati'are i och med att du tittade på ett sådant kort.
Citera
2009-04-07, 11:47
  #3
Medlem
apintofstellas avatar
Vad har du for delar i ovrigt?

Tankte pa att det finns bra GPU'er for tusenlappen, sa om du har andra delar som kommer att halka efter kanske det ar vart att spendera lite pa dessa.
Citera
2009-04-07, 11:50
  #4
Medlem
Åkelurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Vad har du for delar i ovrigt?

Tankte pa att det finns bra GPU'er for tusenlappen, sa om du har andra delar som kommer att halka efter kanske det ar vart att spendera lite pa dessa.


Jag har ärvt det mästa av mian bröder så i övrigt är de väll 1-2 år gammla.... men för det mesta behövber jag ett nytt för att graffikkortet görså att datorn ballar ur å den blir över hettad å grejor ... har 3 fläcktar dock
Citera
2009-04-07, 11:52
  #5
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkelurk
Tjena, jag måste ha nytt grafikkort.... sitter på ett sapphire ati radeon xt1900 som måste bytas.... eftersom jag går i skolan kan jag inte köpa det absolut bästa.... behöver bara råd om något grafikkort som går på 1500-2000 som kan vara bra och spela hyfsat nya spel iallfall .... tänkte mig

HIS Radeon HD 4870 Fan 1GB GDDR5 men är inte säker.... någon som skulle kunna ge mig lite råd i denna fråga ?


för jag köpte ett HIS Radeon HD 4830 512MB GDDR3, först , för att jag fyllde år men då kom min bror igår och sa att jag skulle skicka tillbaka det för att han och min andra bror skulle lägga ihop till ett så att jag iallafall får för 2000 kr : /
Tror att de där pengarna skulle ligga bättre på en ny processor och moderkort faktiskt. Skriv vad för andra delar du har.
Citera
2009-04-07, 11:53
  #6
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkelurk
Jag har ärvt det mästa av mian bröder så i övrigt är de väll 1-2 år gammla.... men för det mesta behövber jag ett nytt för att graffikkortet görså att datorn ballar ur å den blir över hettad å grejor ... har 3 fläcktar dock
Vet du vad du har for komponenter i din dator? Behover ju inte vara grafikkortet som ar boven i det hela menar jag. Har du problem med overhettning finns det ju fler komponenter som utsondrar ratt mycket varme. HDD och minnen till exempel.
3 flaktar sager ju inte sa mycket... beror ju lite pa vad dem sitter i for chassie och vart dem sitter. Hur stora dem ar och hur bra fart du har satt dem pa.
Citera
2009-04-07, 11:55
  #7
Medlem
Åkelurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Vet du vad du har for komponenter i din dator? Behover ju inte vara grafikkortet som ar boven i det hela menar jag. Har du problem med overhettning finns det ju fler komponenter som utsondrar ratt mycket varme. HDD och minnen till exempel.
3 flaktar sager ju inte sa mycket... beror ju lite pa vad dem sitter i for chassie och vart dem sitter. Hur stora dem ar och hur bra fart du har satt dem pa.


Jo fast jag har fått utesluta att det e något fel med det, den blir totalt över hettad så fort jag spelar t.ex Kotor2 :S O mdet inte fixar sig så får jag antingen köpa en helt ny dator eller mixtra lite me den själv
Citera
2009-04-07, 11:56
  #8
Medlem
Åkelurks avatar
Men det blir ett

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ks#ProductTabs

plus 1 GB minne till det

tror jag en sålänge
Citera
2009-04-07, 11:58
  #9
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkelurk
Jo fast jag har fått utesluta att det e något fel med det, den blir totalt över hettad så fort jag spelar t.ex Kotor2 :S O mdet inte fixar sig så får jag antingen köpa en helt ny dator eller mixtra lite me den själv
Alltsa vi forsoker ju bara hjalpa dig att inte gora onodiga kop. Men om du vill kora ditt egna race sa tuta och kor bara! Forstar inte varfor du kom hit och fragade fran forsta borjan...
Citera
2009-04-07, 12:02
  #10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkelurk
Men det blir ett

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ks#ProductTabs

plus 1 GB minne till det

tror jag en sålänge
Varför ens skapa en tråd och fråga om hjälp då du inte ska ta åt dig av tipsen som du får ifrån personer bra mycket mer kunniga än dig?

Grafikkortet är nytt, resten är gammal skit, och du ska köpa ett nytt grafikkort igen för du tror det är fel på det nya? Nej, lyssna på oss istället.
Citera
2009-04-07, 12:17
  #11
Medlem
Åkelurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Varför ens skapa en tråd och fråga om hjälp då du inte ska ta åt dig av tipsen som du får ifrån personer bra mycket mer kunniga än dig?

Grafikkortet är nytt, resten är gammal skit, och du ska köpa ett nytt grafikkort igen för du tror det är fel på det nya? Nej, lyssna på oss istället.


Jaja ta det lungt, fick nyss hjälp av min kussin som e bra på datorer...(lpåter lamt ja) men jag e tacksam iallfall att folk svarade så snabbt
Citera
2009-04-07, 12:32
  #12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkelurk
Jaja ta det lungt, fick nyss hjälp av min kussin som e bra på datorer...(lpåter lamt ja) men jag e tacksam iallfall att folk svarade så snabbt
Och din kusin råder dig att köpa ett ännu bättre grafikkort till en gammal dator? Isf kan han inte så mycket om datorer som han påstår, och du har ännu inte sagt vad du har för delar. 2år gammal ger dig en 4000+ kanske som bäst, då duger lätt ett HD4830! Jag är lugn, men du skapar en tråd, ger oss inte den information vi frågar efter och lyssnar inte, ser inte poängen med att skapa en tråd då faktiskt.

Så ge oss, processor, nätagg, minnen. Specen på dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback