Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-05, 17:49
  #97
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, man behöver inte köpa en hel låda, jag förklarade detta lite tidigare i tråden https://www.flashback.org/showpost....1&postcount=83
Oops, my bad. Jag skrev faktiskt dock att jag gissade! Då har jag lärt mig något nytt också!
Citera
2009-10-05, 19:41
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonftw
Oops, my bad. Jag skrev faktiskt dock att jag gissade! Då har jag lärt mig något nytt också!
Varför vill du köpa 70 cl när de finns 33cl, Avslagen öl är det värsta som finns!
Citera
2009-10-05, 23:56
  #99
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (-_-)
Varför vill du köpa 70 cl när de finns 33cl, Avslagen öl är det värsta som finns!
Läs om gör rätt, jag har aldrig yrkat på någon 70 cl flaska.
Citera
2009-10-06, 17:49
  #100
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag såg den flaskan på ett reggaeevenemang i våras, den såg riktigt trevlig ut...dock såldes den inte i baren utan var bara till för arrangörer/artister så jag kan inte uttala mig om hur det var att dricka ur den.

Ser det ut som den vanliga flaskan fast större typ? Alltså medicinflaska-stilen fast större helt enkelt?
Citera
2009-10-06, 18:11
  #101
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ser det ut som den vanliga flaskan fast större typ? Alltså medicinflaska-stilen fast större helt enkelt?

Jupp...
Jag är inget fan av red stripe och i ärlighetens namn ganska trött på att det ofta är enda ölen som säljs på vissa ställen när det är reggae som spelas, men den stora flaskan var betydligt mer tilltalande än småflaskorna eller burkarna...fast det var nog bara för att den innehåller mer öl.
Citera
2009-10-22, 02:52
  #102
Medlem
Arbetarbroders avatar
Så.. då har man testat Red Stripe XL då.
Den känns enorm att hålla i handen, betydligt större än en 50 cl flaska som iofs också ofta känns rätt stor, men de här 21 extra cl gör väldigt mycket.

Jag försökte ta bilder med min mobilkamera som är en SE W810i och alltså ingen höjdarkamera, det ger nästan missvisande bilder på hur stor flaskan känns i handen, men jag lägger upp bilderna ändå. Bilderna är alltså en Red Stripe 71 cl och en vanlig 33 flaska.

Red Stripe framifrån

Red Stripe ovanifrån
Ber som sagt om ursäkt för bildkvalitén på min skitmobil.

Flaskorna ser alltså ungefär likadana ut. På 33 cl versionen står det "Brewed in Jamaica" och på den stora "Jamaica LAGER" och det är lite mer cleant längst upp när det bara står endast "Imported" istället för öl på typ 10 olika språk.
På baksidan står: "For over 75 years Red Stripe Lager has embodied the spirit, rythm and pulse of Jamaica and its people".
Nördinfo jag vet..

Jag får återkomma efter helgen om jag lyckas imponera med på någon brud med min feta Red Stripe på någon förortsfest.

Vem vet, storleken kanske har betydelse?
Citera
2012-03-11, 00:38
  #103
Medlem
Germanofils avatar
Ärligt talat så tycker jag att Red Stripe lever helt på att den är just jamaicansk och kopplingen till reggae. Ölen i sig är medioker för att inte säga äcklig. Tror ingen seriöst tycker att det är en supergod öl.
Citera
2012-03-12, 08:44
  #104
Medlem
Red Stripe är min fest öl of choice, lätt att dricka och frän flaska men inget jag dricker hemma.
Citera
2018-03-10, 20:59
  #105
Avstängd
brutalt fin öl!
Citera
2018-11-25, 02:45
  #106
Medlem
Gazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det här ölet verkar numera tillhöra Systembolagets stående sortiment och måste alltså betyda att det säljer bra i Sverige.
Jag blir ganska förvånad faktiskt, vem dricker det?? I vilka kretsar förekommer det?

Vad tycker ni själva om Red Stripe?

Funkar ibland. Kan du titta på ditt PM snälla?
Citera
2018-12-14, 09:51
  #107
Medlem
nittontrettons avatar
Helt okey öl. I Jamaica kostade den under 10 kronor flaskan på barerna.

Men en öl som jag skulle köpa ett flak av i Sverige? Nej knappast. Gör sig bra i sitt hemland men känns inte rätt här i kalla Stockholm.
Citera
2021-07-15, 13:09
  #108
Medlem
Red Stripe

Hejsan!

Slog mig att red stripe fortfarande finns på systembolagets hyllor; frågan är dock om någon handlar den populära 90-tals ölen fortfarande? Jag själv har inte rört den på över 15 år, trots att jag gillade den i min ungdom. Hur ser ni på ölen och dess populäritet idag? Kan man se systembolagets försäljningssiffror för specifika ölsorter?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback