Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-05, 19:04
  #1489
Medlem
Hur fan ska man bära sig åt för att hitta alla fjädrarna? Man kan ju följa någon guide, men finns det inget sett att man kan få upp deras locations på kartan i spelet?
Citera
2011-03-05, 19:08
  #1490
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azlor
Hur fan ska man bära sig åt för att hitta alla fjädrarna? Man kan ju följa någon guide, men finns det inget sett att man kan få upp deras locations på kartan i spelet?
Nej, men däremot kan du gå in i menyn och kolla hur många fjädrar du hittat i respektive område. Minns inte exakt hur man går till väga men du hittar det säkert.
Citera
2011-03-08, 20:40
  #1491
Medlem
Detta spel vägrar starta för mig, kommer till en skärm där det står att spelet försöker återupprätta nätvärksanslutning, sen händer inte ett skit, vafan gör jag?

Vill ju spela!

(köpt över steam, kör windows 7 64 bit)
Citera
2011-03-09, 18:28
  #1492
Medlem
Har vänt alla kodexark rätt nu så dom bildar en världskarta, men när jag går ur så händer inget, som att man ska fortsätta med nått man fattar inte vad, någon som kan hjälpa?
Citera
2011-03-10, 20:25
  #1493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Har vänt alla kodexark rätt nu så dom bildar en världskarta, men när jag går ur så händer inget, som att man ska fortsätta med nått man fattar inte vad, någon som kan hjälpa?

Var samma problem för mig, jag lyckades lösa det genom att vända ett av arken fel för att sedan vända det rätt igen.
Citera
2011-03-10, 23:25
  #1494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Var samma problem för mig, jag lyckades lösa det genom att vända ett av arken fel för att sedan vända det rätt igen.
Lyckades lösa det, fick sitta och vända varje ark 360 grader för o se till att alla satt rätt, som tur var så hitta ja rätt på ark 12 och inte ark 30
Citera
2011-05-28, 07:55
  #1495
Avstängd
johnfowless avatar
alltså jag e nybörjare på TVspel, men hur FAAAAAAN vinner man loppet mot brorsan till kyrktaket....kul att fastna i ett spel direkt!""" NOT!!!!
Citera
2011-05-28, 15:17
  #1496
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
alltså jag e nybörjare på TVspel, men hur FAAAAAAN vinner man loppet mot brorsan till kyrktaket....kul att fastna i ett spel direkt!""" NOT!!!!

Bara springa runt som en apa
Citera
2011-07-15, 21:31
  #1497
Medlem
punanihunters avatar
vad kostad detta spel på psn store?

kan inte komma in på store för tillfället, får nåt konstigt felmeddelande :S
__________________
Senast redigerad av punanihunter 2011-07-15 kl. 21:33.
Citera
2011-09-15, 12:39
  #1498
Medlem
Slashcares avatar
Jag har kört fast lite i AC2. Jag är mot slutet av spelet, på uppdraget där man behöver alla 30 Codex ark's för kunna gå vidare. Jag har farit runt i alla städer i spelet och hämtat alla, men jag är bara uppe i 27st.

Har klättrat upp i massvis av utkikstorn i hopp om att hitta fler på kartan, men utan resultat.
Har kollat med massvis av konsthandlare om de har någon karta jag inte redan har.

Jag kan heller inte gå in i rummet där man lämnar ark'arna och kolla vilka jag inte hittat för att senare kolla på nätet var de finns. Finns klart kartor att kolla var alla finns, men att springa runt till alla 30 platser, av många man redan varit på, känns aningen overkill. Måste ju gå att lösa på ett enkelt sett detta?

Vad gör jag för fel?

Edit: Kom precis på; Kan man få codex ark när man utför sido-uppdrag som lönnmördarkontrakt och liknande? Har inte gjort så många sådana nämligen...
__________________
Senast redigerad av Slashcare 2011-09-15 kl. 12:50.
Citera
2011-09-15, 15:10
  #1499
Medlem
SirSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Jag har kört fast lite i AC2. Jag är mot slutet av spelet, på uppdraget där man behöver alla 30 Codex ark's för kunna gå vidare. Jag har farit runt i alla städer i spelet och hämtat alla, men jag är bara uppe i 27st.

Har klättrat upp i massvis av utkikstorn i hopp om att hitta fler på kartan, men utan resultat.
Har kollat med massvis av konsthandlare om de har någon karta jag inte redan har.

Jag kan heller inte gå in i rummet där man lämnar ark'arna och kolla vilka jag inte hittat för att senare kolla på nätet var de finns. Finns klart kartor att kolla var alla finns, men att springa runt till alla 30 platser, av många man redan varit på, känns aningen overkill. Måste ju gå att lösa på ett enkelt sett detta?

Vad gör jag för fel?

Edit: Kom precis på; Kan man få codex ark när man utför sido-uppdrag som lönnmördarkontrakt och liknande? Har inte gjort så många sådana nämligen...

Du behöver inte göra lönnmördarkontrakt för att få några ark. Alla ark finns inuti hus och i några få fall ute på landsbygden har jag för mig. När du har kommit till uppdraget då du ska hitta alla ark så visas deras ikon på kartan oavsett om du har upptäckt området eller inte via ett utkikstorn. Kolla bara på kartan i alla områden och leta efter ikonen. Tryck upp legend ifall du inte vet hur ikonen för arken ser ut.
Citera
2011-09-15, 18:12
  #1500
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSkalle
Du behöver inte göra lönnmördarkontrakt för att få några ark. Alla ark finns inuti hus och i några få fall ute på landsbygden har jag för mig. När du har kommit till uppdraget då du ska hitta alla ark så visas deras ikon på kartan oavsett om du har upptäckt området eller inte via ett utkikstorn. Kolla bara på kartan i alla områden och leta efter ikonen. Tryck upp legend ifall du inte vet hur ikonen för arken ser ut.
Tack för hjälpen. Jag kom på felet. Det var så enkelt som att jag bara _trodde_ att jag varit i alla städer
__________________
Senast redigerad av Slashcare 2011-09-15 kl. 18:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback