Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 16:59
  #73
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Bangkok Kitchen, Andra Långgatan. Aldrig blivit missnöjd.
Var där idag och tog min vanliga Stekt ris med kyckling, khao pad kai.
Utsökt! Stilfullt ställe med moderna tavlor. Smakfullt med vattenflaska med gurka och lime. Ok. det dröjde lite med maten, men det beror sannolikt på att de ansträngde sig med maten. Ty, när den kom: wow. En av de bästa Khao Pad Khai i stada.
Rekommenderas fullhjärtat. En härlig söndagsmiddag med god mat, god stämning, njutfull miljö och allt man kan önska.
Citera
2017-07-18, 08:07
  #74
Medlem
Thaikiosken på Skanstorget är absolut det bästa stället jag varit på.
Smakar verkligen genuint.

Värdelöst bara att det är svinkallt att äta där på vintern då dom inte har någon värme utanför köket och dessutom verkar kvinnan som äger den ha öppet lite som hon vill...
Citera
2017-07-30, 21:19
  #75
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codehunter
Thaikiosken på Skanstorget.
Känner mig lite dum; finns det en thaikoisk där? Exakt läge? Heter?
Citera
2017-07-31, 09:45
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Känner mig lite dum; finns det en thaikoisk där? Exakt läge? Heter?

Vet inte vad den heter men kiosken ligger mitt på parkeringsplatsen som är där. Går inte att missa.
Citera
2017-08-10, 18:56
  #77
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolage
JJag vill gärna rekommendera Phi Phi Take Away i Rosendal, på Studiegången. Väldigt vällagade och goda rätter, och det känns ganska genuintl.
Phi phi Studiegången. Mitt helhetsintryck är att jag är inte så imponerad. Man kommer in. Trevlig doft. Rustik inredning. Snabb service, men det kan bero på att det är få i lokalen.

Khao pad kai, stekt ris med kyckling: Maten kommer och ser ok ut. Smakar ok. Kanske tom OK plus. Men det är nåt fel. En bränd ton i botten. Som matolja som återanvänts om och om igen. Saknar friskhet, fräsch-het i thaimat. Koriander och lime och så vidare som skiljer ut den från resten av asiatisk mat.

Intryck mest som bukfylla, liksom i kinamat känner man sig hungrig igen efter ett par timmar. Priset förvisso ok, 75 kr, men så får man ju ta buss 17 över hela stan till obygden. Generöst med kyckling, men saknar allt det där lilla extra. Kan ej ge mer än 3 plus.
Citera
2017-10-19, 21:42
  #78
Medlem
urverksapelsins avatar
Spice vid Kungstorget torsdag kväll. Utsökt Stekt ris med kyckling. Utmärkt service. Klagade på ölen; fick en ny direkt och betalade det gamla priset; min väninna tog en förrätt och förvånades över att det var så mycket kött i rätten. För den som vill ha starkt var det rätta rätten. Och både min väninna och vana efter tre turer till Thailand. Vill man ha megastarkt, kan de bakom disken garanterat tillfredsställa dig om du säger till.
Avslappnad stämning. Trevlig miljö. Kostade förvisso 159 för en kao phad kai, men värt varenda öre. Rekommenderas för bra mat och helhet. Ligger mycket centralt ett stenkast från Kungsportsplatsen. Om du är i stan på besök och vill ha bra thai, sök upp den.
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2017-10-19 kl. 21:45.
Citera
2017-10-21, 01:34
  #79
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Phi phi Studiegången. Mitt helhetsintryck är att jag är inte så imponerad. Man kommer in. Trevlig doft. Rustik inredning. Snabb service, men det kan bero på att det är få i lokalen.

Khao pad kai, stekt ris med kyckling: Maten kommer och ser ok ut. Smakar ok. Kanske tom OK plus. Men det är nåt fel. En bränd ton i botten. Som matolja som återanvänts om och om igen. Saknar friskhet, fräsch-het i thaimat. Koriander och lime och så vidare som skiljer ut den från resten av asiatisk mat.

Intryck mest som bukfylla, liksom i kinamat känner man sig hungrig igen efter ett par timmar. Priset förvisso ok, 75 kr, men så får man ju ta buss 17 över hela stan till obygden. Generöst med kyckling, men saknar allt det där lilla extra. Kan ej ge mer än 3 plus.

Detta var mitt ställe jag ofta köpte Thai från när jag bodde i Björkekärr (obygden). Väldigt bra område att bo i förövrigt! Saknar det mycket. Billig men ganska bra thaimat där.
Citera
2017-11-02, 18:41
  #80
Medlem
urverksapelsins avatar
Thai Prayook, Vasagatan. Trevlig dam bakom disken. Men servetter var slut, kladdigt på bordet och inga torkservetter på toaletten. Samt en något unken doft i salen, typ mögel. Som blev extra stark på muggen.
Sen kom maten. Och den var utmärkt. En riktigt bra Khao Pad Khai. Fräscha grönsaker, lime och rätt thai-känsla. Verkligen rekommenderbart.
Kanske de övriga problemen berodde på en ensam dam som slitit hela dan utan att hinna med städet. Dock kan mögel-doften vara ett problem för de känsliga.
Citera
2018-04-02, 20:45
  #81
Medlem
urverksapelsins avatar
Var åter på Arojj Dii Viktor Rydbergsgatan; inget vidare. Medioker mat. Killen bakom disken slog in och ville ha 105 kr istället för 205. Jag påpekade felet så han kunde slå in rätt summa, och betalade en hundring extra. Det är den sortens människa jag är.
Citera
2018-04-15, 12:15
  #82
Medlem
Bangkok Kitchen på andra lång som nämnts är ett kanonställe. Aldrig blivit missnöjd där.
Citera
2018-04-18, 17:47
  #83
Medlem
Finns det nån buffe nära torpavallen? Gärna en som den på frölunda torg, chili & wok.
Citera
2018-05-11, 23:38
  #84
Medlem
urverksapelsins avatar
En ny kambodjansk har öppnat i Majorna Göteborg. Tekniskt sett inte thai, men tillräckligt nära tycker jag. Till saken hör att min erfarenhet av kambodjansk mat gör att den inte är värd en egen tråd. Skall gå dit, testa och återkomma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback