Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-06, 15:58
  #1
Medlem
swedools avatar
Ett problem som egentligen inte är mitt, men vill ha råd på vad jag kan göra för min kompis och vad jag ska säga till honom för att få honom på bättre tankar.

I ungefär i ett års tid har han haft ett förhållande med en kvinna, som bor cirka 3 mil ifrån varandra. Hon har vart väldigt mkt hemma hos honom, men han har aldrig fått varit hemma hos henne, då hon sagt att "hon skäms över hur det ser ut".
Däremot får han komma hur mkt han vill där hon vistas förutom i hemmet, nu för några veckor sedan fick han reda på att hon haft en sambo hela tiden och det är liksom anledningen till att han aldrig fått komma dit.
Hon har ett barn också dessutom, som vart och hälsat på honom ett flertal gånger, hon har gett honom en massa saker och hon har sagt att hon älskar honom. Sen att hon ljuger för min kompis rakt i ansiktet om bland annat att dom inte bor tillsammans bla bla bla.
Det sjuka i det hela är också att han inte fick reda på via henne att hon hade sambo utan det var via kompisar som kollade upp detta då allt verkade så skumt.
Sedan säger hon att hon "tänkte" berätta allt för honom, några dagar senare och så vidare..
Försöker trycka ner honom i botten.
Det jag inte heller förstår är att hon har vart sjukt svartsjuk, och han har inte ens fått prata med sina barndomskompisar som är i det motsatta könet..
Nu har vi sagt åt honom att bryta kontakten helt, men jag tror inte på detta då han sa senast häromdagen att jag ska vänta nån månad till innan jag hör av mig.. hmm..
Hur ska jag göra för att gå honom på bättre tankar, och förstå att denna människa inte alls är bra för honom?
Citera
2009-04-06, 16:24
  #2
Medlem
Janne-Taikons avatar
Du kan inte göra så mycket och ska väl inte heller, det är din polares liv.

Är han kär i aset så är han och som polare så behöver du inte gilla läget, men kanske acceptera det, hur jobbigt det än må vara.

Han vaknar nog en dag ska du se, beter hon sig så där när hon har en sambo + barn så saknar hon helt skrupler och kommer att göra samma sak igen och igen, det är bara en tidsfråga.
Citera
2009-04-06, 18:53
  #3
Medlem
swedools avatar
Det är det jag menar, visst jag kan inte göra så mkt.. men nånting borde man kunna göra.. Vill inte att han ska kontakta henne nåt mer då hon beter sig såhär.. Och jag kan inte förstå att man kan bli så blind..
Citera
2009-04-06, 20:25
  #4
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedool
Det är det jag menar, visst jag kan inte göra så mkt.. men nånting borde man kunna göra.. Vill inte att han ska kontakta henne nåt mer då hon beter sig såhär.. Och jag kan inte förstå att man kan bli så blind..

Hade jag varit din polare så hade jag blivit fly förbannad om jag trott att ni försökt peta i och styra mitt liv så till den milda grad att ni försöker få honom att inte träffa den han vill träffa.

Har ni gjort klart för honom att ni är oroliga över hans situation och gjort honom medveten om att ni finns där så kan ni inte göra mer än så.

Tafsa inte på er polares liv, och försök inte kontrollera det. Även fast tjejen beter sig som ett svin.
Citera
2009-04-06, 20:43
  #5
Moderator
oilslicks avatar
Tms?
Citera
2009-04-06, 22:13
  #6
Medlem
A.Fredrikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Tms?

Tillsammans. Var det så svårt att lista ut?
Citera
2009-04-07, 11:18
  #7
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Fredriksson
Tillsammans. Var det så svårt att lista ut?

Faktiskt inte men det var den fånigaste förkortning jag sett på länge.
Citera
2009-04-07, 11:22
  #8
Medlem
BIuemagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Fredriksson
Tillsammans. Var det så svårt att lista ut?



Jag fattade inte heller det, mest pga det stora T:et.
Citera
2009-04-07, 20:39
  #9
Medlem
Du kan inte göra så mycket mer än att säga hur du tycker. Det är ju han som måste ta beslutet i slutändan ju. Jag skulle antingen skita i honom (beroende på hur nära vän han är), eller så skulle jag ta ett snack med tjejen eller sambon.
Citera
2009-04-07, 20:43
  #10
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Om hon haft en annan i ett år är det liksom svårt att tro på en andra chans. Du får ta en kväll med några kompisar och honom ensamma och så försöker ni övertyga honom. Svårt och hårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback