Citat:
Ursprungligen postat av 2047
Det är aldrig bra att tjalla på honom, förmodligen så skulle det inte hjälpa ändå. Det skulle kanske tom. göra saken värre..
Alla borde ha som princip att inte knasa varandra, om han tar lite tjack på jobbet och inte har gjort det i någon längre tid så är ju inte det hela livet.
Försök istället att prata med honom själv, om du nu är mer nykter än honom så skulle du kunna fungera som en slags spärr för honom (genom att umgås mycket med honom och försöka hålla honom tillbaka lite genom att inte punda loss så ofta själv).
Att hans föräldrar får reda på det kan, i värsta fall, leda till att social-tjänsten blir inblandad och sen brukar det vara rätt kört. Men visst, det kan gå utför ändå - det gör det ju oftast. Men mycket beror på umgänget, umgänget har mer med saken att göra än vad föräldrarna ofta har. Man påverkas av sin omgivning.
Dessutom kan det vara bra om han känner att han måste dölja bruket för sina föräldrar, det fungerar också som en liten spärr (beroende på hur nära han står dem)..
Men du gör som du vill. Jag kan nog garantera att han blir riktigt sne på dig om du knasar honom - det skulle jag blivit.. Jag knasade mig själv när den tiden var inne - men då umgicks jag bara med riktiga pundare och alla blåste alla, det var en annan tid då..
Lycka till,
2047
tack, men knark är ALDRIG rätt, och social, nää.. Han är > 20 och bor själv o jobbar.. Vuxen..
Men föräldrar och liknande brukar kunna ta till hårdare metoder än vad kompisar kan..
Jag är väll för feg.. Jag tror oxå att han blivi skitarg på mig och sagt upp bekantskapen eller nått liknande.. Men troligtvis hade raseriet lagt sig och efter ett tag hade han säkert uppskattat det, kanske inte första året.. men sedan.
Jajja, jag får tänka på det ett tag till...