Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-06, 01:41
  #1
Medlem
Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, men börjar från början.
Har en flickvän några månader tillbaka som jag träffar lite då o då. Hon är väldigt upptagen pga skola och prov säger hon, så vi träffas inte speciellt ofta. Dock så har hon lov nu och jag har semester så då tänkte jag att vi kan spendera de mesta av lovet tillsammans. Icke sa nicke.

Hon kommer med ursäkter så som att hon ska på fest, inte sovit hemma så mycket (inte fan är det mig hon sovit hos, utom sina "kompisar" och på fester).
Då min vän har känt henne ett par år, och säger att hon inte är den typen som håller på med andra eller knullar runder på fester tex så har jag svårt att tro att hon är otrogen mot mig, nu när vi är tsm och inte innan?

I vilket fall som helst, om det nu är så att hon faktist bara sover hos sin kompis, ska på sina fester osv så blir jag behandlar som nummer 8 på listan av prioritering. Har snackat med henne om detta, säga att vi ska träffas oftare osv men inte blir det mer för det. Hade det inte varit för min väns goda ord om henne så hade jag direkt misstänkt otrohet och handlat där efter.

Behöver seriös hjälp! Hur ska jag gå till väga?
Citera
2009-04-06, 01:44
  #2
Medlem
klyktattares avatar
Don´t take my word for it men hon knullar en annan. Bara en gissning. Hoppas dock på motsatsen.
Citera
2009-04-06, 01:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, men börjar från början.
Har en flickvän några månader tillbaka som jag träffar lite då o då. Hon är väldigt upptagen pga skola och prov säger hon, så vi träffas inte speciellt ofta. Dock så har hon lov nu och jag har semester så då tänkte jag att vi kan spendera de mesta av lovet tillsammans. Icke sa nicke.

Hon kommer med ursäkter så som att hon ska på fest, inte sovit hemma så mycket (inte fan är det mig hon sovit hos, utom sina "kompisar" och på fester).
Då min vän har känt henne ett par år, och säger att hon inte är den typen som håller på med andra eller knullar runder på fester tex så har jag svårt att tro att hon är otrogen mot mig, nu när vi är tsm och inte innan?

I vilket fall som helst, om det nu är så att hon faktist bara sover hos sin kompis, ska på sina fester osv så blir jag behandlar som nummer 8 på listan av prioritering. Har snackat med henne om detta, säga att vi ska träffas oftare osv men inte blir det mer för det. Hade det inte varit för min väns goda ord om henne så hade jag direkt misstänkt otrohet och handlat där efter.

Behöver seriös hjälp! Hur ska jag gå till väga?

Säg helt enkelt att det inte funkar för dig att ha det så. Du vill umgås mera. Sedan är det väl bara att se om det blir bättring eller inte. Annars är det kanske bäst att ni går skiljda vägar.

Och nej hon behöver inte vara otrogen, hon kanske bara prioriterar dig lägre än andra saker? Behöver inte innebära att hon är otrogen..
Citera
2009-04-06, 01:50
  #4
Medlem
Misters avatar
Du kan börja med att inse att hon inte vill umgås lika mycket som du för tillfället. Antingen så låter du din syn på hur allt ska vara styra och låter det gå åt helvete. Eller så tar du det lugnt och lär känna henne i ett tempo som passar er båda där ni lär er vad ni vill och inte vill. Ska du börja yra om otrohet redan och för såna saker så är ni in big trouble. Ta det lite lugnt och gör nåt med kompisar på semestern. Häv några påsköl, ät ägg och ha kul.
Citera
2009-04-06, 02:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Du kan börja med att inse att hon inte vill umgås lika mycket som du för tillfället. Antingen så låter du din syn på hur allt ska vara styra och låter det gå åt helvete. Eller så tar du det lugnt och lär känna henne i ett tempo som passar er båda där ni lär er vad ni vill och inte vill. Ska du börja yra om otrohet redan och för såna saker så är ni in big trouble. Ta det lite lugnt och gör nåt med kompisar på semestern. Häv några påsköl, ät ägg och ha kul.


Snackade med henne om det, hon sa att hon också ville umgås mera, dock ingen förbättring. Vi ses ungefär 1 gång i veckan, ibland 1 gång var annan vecka. Tycker detta är lite lite då vi ska försöka ha ett seriöst förhållande.

Tror jag dock lyder ditt råd, i påsköl och ägg finns det inga ben i =)
Citera
2009-04-06, 02:10
  #6
Medlem
Mvks avatar
spionera på henne. Sätt dig utanför hennes dörr i bilen eller nån buske, beroende på hur seriöst det är mellan er och hur motiverad du är kan du enkelt ta reda på om hon ligger runt.

finns många sätt.
spionprogram för en tusing i mobilen, på hennes dator mm
Citera
2009-04-06, 03:18
  #7
Medlem
osamabinpelles avatar
De låter ju inte bra tycker du ska konfrontera henne
Citera
2009-04-06, 05:08
  #8
Medlem
zaturn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta, men börjar från början.
Har en flickvän några månader tillbaka som jag träffar lite då o då. Hon är väldigt upptagen pga skola och prov säger hon, så vi träffas inte speciellt ofta. Dock så har hon lov nu och jag har semester så då tänkte jag att vi kan spendera de mesta av lovet tillsammans. Icke sa nicke.

Hon kommer med ursäkter så som att hon ska på fest, inte sovit hemma så mycket (inte fan är det mig hon sovit hos, utom sina "kompisar" och på fester).
Då min vän har känt henne ett par år, och säger att hon inte är den typen som håller på med andra eller knullar runder på fester tex så har jag svårt att tro att hon är otrogen mot mig, nu när vi är tsm och inte innan?

I vilket fall som helst, om det nu är så att hon faktist bara sover hos sin kompis, ska på sina fester osv så blir jag behandlar som nummer 8 på listan av prioritering. Har snackat med henne om detta, säga att vi ska träffas oftare osv men inte blir det mer för det. Hade det inte varit för min väns goda ord om henne så hade jag direkt misstänkt otrohet och handlat där efter.

Behöver seriös hjälp! Hur ska jag gå till väga?

Som någon sa till mig en gång i en tråd jag skapade om kvinnoproblem...

Detta är fan inte raketforskning .

Du är tydligen inte prioriterad i hennes ögon så varför vill du vara ihop med henne då?

Om du har fastnat i det här det jag inte kan få det vill jag ha mentaliteten så bör du ge dig själv en hård örfil ASAP och vakna =)....

Skämt osido, dumpa och gå vidare...
Citera
2009-04-06, 05:18
  #9
Avstängd
Dimones avatar
försök skita i henne å hoppas din brist på intresse motiverar henne att prioritera dig, om hon ändå inte kan göra det efter du spelat svår måste du gå vidare...


she dont love you!

då sätter man inte den personen efter allt annat
Citera
2009-04-06, 07:24
  #10
Medlem
LIDMANs avatar
Sluta ring henne och vänta på att hon ringer dig, om hon inte ringer dig på en vecka då är det bara att gå ut på krogen och skaffa en ny.
Låter som din första flickvän, vänta tills hon kontaktar dig.
Citera
2009-04-06, 15:46
  #11
Medlem
fafferss avatar
Är hon i 16-18 årsåldern kan du garantera att hon är otrogen.
Citera
2009-04-06, 16:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faffers
Är hon i 16-18 årsåldern kan du garantera att hon är otrogen.

eller som tjejerna är i den åldern, "störda"
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback