Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-05, 18:07
  #1
Medlem
Nu är det så här att jag fick ett sms igår från en tjej som undrade om jag minns henne, tydligen så hade vi träffats på krogen för mer än två månader sen och hon har haft mig i hennes tankar och frågade då om jag hade lust att ses nån gång.

Problemet här är att jag... minns knappt henne, vi smsade lite fram och tillbaka och hon tyckte det var sjukt pinsamt att jag inte kom ihåg henne, jag trodde hon först hade fått fel nummer men tydligen så hade jag gett henne det (?). Fick även bekräftat att hon visste mitt namn och vi hade varit på samma krog vid samma tillfälle.

Sista minnesbild jag har av henne är ett kort möte på dansgolvet med en hälsning och kall prat i 5 min max. Måste varit ett starkt intryck jag gett henne... ^^

Iafl, hon avsluta sms konversationen "nej men du skit samma detta blev ju jätte pinsamt, du kommer ju inte ihåg hur jag ser ut ens"
Vilket iofs är sant, jag har för mig att hon var blond, thats about it...

Nu till problemet i sig. Vem är hon?? Svarade på hennes sista sms "Nu blev jag sjukt nyfiken, vad heter du i efternamn så jag vet vad jag går miste om?"
Hon har inte svarat. Frågan jag ställer er är väl, hur ska jag på ett smidigt sätt lyckas ta reda på vem hon är/ser ut
Citera
2009-04-05, 18:10
  #2
Medlem
FISKISCHs avatar
be henne skicka en bild bara? antingen mms eller över msn.
Citera
2009-04-05, 18:10
  #3
Medlem
Channahs avatar
Har hon registrerat sitt nummer kan du ju alltid söka på hitta.se eller eniro... och får du då fram ett namn kan du ju kolla om hon har t.ex. facebook
Citera
2009-04-05, 18:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
be henne skicka en bild bara? antingen mms eller över msn.

Jo men nu verkar hon gett upp hela grejjen om man tolkar det sista smset, känner mig redan rätt kass att jag inte kommer ihåg henne, har dock gett lite antydan på att jag ändå kom ihåg henne, frågar jag om en bild bara sådär så visar det sig att jag absolut inte kommer ihåg henne

Citat:
Ursprungligen postat av Channah
Har hon registrerat sitt nummer kan du ju alltid söka på hitta.se eller eniro... och får du då fram ett namn kan du ju kolla om hon har t.ex. facebook

första jag pröva med, inte registerat
Citera
2009-04-05, 18:34
  #5
Medlem
Channahs avatar
skriv ett mess till henne och fråga om msn då?
Citera
2009-04-05, 18:43
  #6
Medlem
Alltså är det verkligen värt att göra en tråd om detta? Vad vill du att vi ska göra åt saken? Vad vill du ha hjälp med? En tjej har skrivit till dig som du träffade på krogen och du vet inte vem det är. Okej, men vad får du ut av att göra en tråd om det? Totalt meningslöst.

Du vill ha reda på vem hon är. Ja men då får du väl fan be henne skicka en bild eller något. Är det så svårt att lista ut själv? Finns liksom inte så mycket annat man kan göra.
Citera
2009-04-05, 23:13
  #7
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtia
Jo men nu verkar hon gett upp hela grejjen om man tolkar det sista smset, känner mig redan rätt kass att jag inte kommer ihåg henne, har dock gett lite antydan på att jag ändå kom ihåg henne, frågar jag om en bild bara sådär så visar det sig att jag absolut inte kommer ihåg henne



första jag pröva med, inte registerat

ta och ring henne! berätta som det är att minnet är lite vagt, (skyll på spriten) men att du ändå vill veta lite mer om henne, och att en bild skulle hjälpa mycket
Citera
2009-04-13, 23:57
  #8
Medlem
De Larges avatar
Du får väl bestämma träff för lunch/fika med henne. Tar hon sig tid att höra av sig efter 2 mån så går hon säkert med på att ses.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback