Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 05:07
  #217
Avstängd
Cuba Cla hitta ja i Malmö på hemköp . Dock smaka den inte som för.
Citera
2017-01-22, 20:59
  #218
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har nog aldrig hört talas om Cola + Apelsin, när var det nytt?

För övrigt saknar jag Cola Jolt, jävla kick man fick av den och spöar vilken energidryck som helst på fingrarna.
Det kommer ut imorgon i butiker (limited edition). Fanta Mezzo smak av apelsin & cola. Kommer säljas 5-6 veckor då Coca Cola är sponsor till melodifestivalen.
Citera
2017-04-13, 15:40
  #219
Medlem
såg nu den nya zingon på City Gross med smak av jordgubb och rabarber. låter gott kanske blir en flaska till helgen. men blev besviken på ramlösas version av jordgubb och rabarber
Citera
2017-04-23, 14:40
  #220
Medlem
maxorrs avatar
Ny svensk läsk =

ICA djungel soda med smak av banan.. Som alltid lite för sött och för lite kolsyra på stor pet men god banansmak
Citera
2017-05-19, 21:53
  #221
Medlem
Elementarts avatar
Ska nog ta o köpa lite Loranga och Cuba Cola. Loranga minns jag att jag tyckte om, ganska säker på att jag gillade Cuba Cola också men är inte helt säker.
Citera
2017-11-02, 00:32
  #222
Medlem
Man inser att åren går när man läser denna tråd, men hoppas jag hjälper till att återuppleva vår gamla tradition om Enbärs dricka (alla minns väl Enebärebuske sången) sen även vår knut gubbe tradition som tyvärr dött ut ....... eller är jag för gammal Enbärsdrickan gissar jag är grunden för vår underbara Julmust som jag tackar Gud för att den finns kvar och ej är bortglömd idag. För Er som ej smakat Enbärs dricka, ta första bästa tillfälle och prova, och smaken glömmer ni aldrig och slår även vår Julmust.
Citera
2017-11-02, 02:59
  #223
Avstängd
alfadregens avatar
Drack cuba cola igår, vart ett jävligt bra tag sen men jag måste säga det är lätt den bästa läsken.
Citera
2017-11-08, 12:51
  #224
Medlem
Varför gör inte fler producenter ginger ale i Sverige?
Citera
2017-11-09, 05:24
  #225
Medlem
Cuba Cola slår de mesta.
Citera
2021-08-25, 18:10
  #226
Medlem
läsk är lite annorlunda, mycket limited editions så att säga som bara finns på fåtal ställen. tror t.om Loranga sålts på 10 talet. menar då de vanliga smakerna men även riktiga limited editions fanta licorice o allt möjligt kan man hitta i tex en butik i Tierp men ingen annanstans. tillverkarna kanske testar smaker eller flörtar med samlare ingen aning.
Cream Soda & Root Beer vill jag ha få tag i men tror de bara finns på City Gross.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Vimto Vimto ska jag pröva såg att de hade den på arab Vivo't här.
"Vimto är en lilafärgad läskedryck från Storbritannien, tillverkad av Nichols plc. Vimto innehåller bland annat (ca 3 %) fruktjuicekoncentrat av vindruvor, svart vinbär och hallon, och diverse kryddor. " tydligen populär i mellanöstern.
__________________
Senast redigerad av gudhuvud 2021-08-25 kl. 18:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback