Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-05, 03:14
  #1
Medlem
Martin Rävs avatar
Hallå
Jag träffade en tjej på nätet för drygt en månad sedan och av någon konstig anledning bytte vi nummer nästan direkt. Många långa samtal senare bestämde vi oss för att träffas. Det gick bra och det klickade verkligenoch sedan föll jag för hennes inbjudan hem till henne där vi spenderade en mysig kväll och natt i hennes säng. Sedan dess har vi pratat i telefon dagligen och jag gillar henne verkligen.
Tyvärr är det så att hon mår dåligt, hon gjorde slut med sitt x för några månader sedan och klarar knappt av att se honom vilket är ett stort problem då de går på samma skola. Hon har varit nere hela veckan och vill knappt gå till skolan, hon blir stressad över att hon missar mycket och blir ännu mer depp av det. Det enda det gagnar är mitt ego eftersom hon säger att hon blir glad av mig.

Idag, efter en lång middag med min farsa, hans fruntimmer och nästan en hel pava vin loggade jag in på msn och såg att hon också var inne. Jag har nåt problem med mig själv, jag är blyg och vek och kan inte vara 100% ärlig om jag inte har alkohol i blodet, det var dags att skriva av sig.
Först bad jag om förlåt för att jag tyckte att jag plåstrat på henne för mycket sedan vi träffades. (Ja, jag tycker det, oftast är det jag som tar initiativet till pratstund)
- Jaja, men jag gillar att prata med dig sa hon.

Här kommer själva meningen med den här tråden:
Jag säger: Förlåt mig för att jag tjatar på dig om ännu en träff men det är nånting jag vill göra så in i bomben. Jag gillar dig verkligen.
Hon: Jag är verkligen fel person att gilla just nu.
Å så tar hon upp problemet med hennes x osv. Hon mår fan dåligt.

Jag vet, en månad, en natt, en film, ett knull och jag gillar henne mer än någon annan. Jag är ett plåster.
Jag vet att hon gillar mig, hennes fniss och öppenhet gör det väldigt uppenbart. Jag vill träffa henne igen många gånger och kanske ta ett steg i en riktning.
Frågan är hur.
När hon säger att hon är fel person att tycka om visar min hjärna upp en bild av ett frågetecken.
Hur ska jag tolka det hon säger?
Vad ska jag göra om jag ska följa mitt hjärta? Är det bara att vänta?

Jag har aldrig satt mig i denna situation förut, mitt första riktiga internetragg...

Nu är jag snart nykter. Alla grammatiska fel är svenska språkets fel, det är så svårt. Godnatt på er!
Citera
2009-04-05, 08:09
  #2
Medlem
alarkas avatar
Ge henne tid så hennes själv förtroende kommer byggas upp men det tar tid. var tålamodig
Citera
2009-04-05, 11:47
  #3
Medlem
Aakkes avatar
ge de någon månad till så hon kan tänka, ni kan ju fortsätta träffas under tiden
Citera
2009-04-05, 13:50
  #4
Medlem
Sillberts avatar
Tyvärr låter det hon säger som en variant av "Det är inte dig det är fel på, det är mig".
Citera
2009-04-05, 14:01
  #5
Medlem
Det låter som att hon inte kommit över sitt x överhuvudtaget. Hon använder dig för att ge igen och försöka komma över sitt x. Uppenbarligen funkar det inte så bra.

Jag skulle låtit henne vara för sig själv och tänka efter vad hon egentligen vill. Sedan kan hon höra av sig när hon kommit till en slutsats. Annars kommer du bara bli sårad och må kasst.

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback