Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-04, 21:23
  #1
Medlem
iamzzleepings avatar
Hej!
Jag har funderat väldigt länge på att köpa en egen speldator. Jag har satt ihop ett, enligt mig och min kompis, bra paket på komplett http://www.komplett.se/k/shoplist.as...5-D15DA8FE2899


Sen så har jag en fråga. Har ni några tips på vilken skärm man ska köpa? Vill helst ha en 22tums TFT-Wide, men vilken passar sig bäst till spel?
__________________
Senast redigerad av iamzzleeping 2009-04-04 kl. 21:57.
Citera
2009-04-04, 23:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamzzleeping
Hej!
Jag har funderat väldigt länge på att köpa en egen speldator. Jag har satt ihop ett, enligt mig och min kompis, bra paket på komplett http://www.komplett.se/k/shoplist.as...5-D15DA8FE2899


Sen så har jag en fråga. Har ni några tips på vilken skärm man ska köpa? Vill helst ha en 22tums TFT-Wide, men vilken passar sig bäst till spel?

En 22" wide funkar utmärkt bara den har bra upplösning och respons tid.
Tar du ett 4870 så spar du en tusen lapp och kan byta ut Samsung SpinPointen mot tex en raptor disk lr dvdn mot en blueray lr nått annat.
Citera
2009-04-05, 00:05
  #3
Medlem
Om anledningen till att du valt 2 diskar, en större och en mindre är att du på den lilla vill köra OS och spel så är det ju att rekomendera att du köper en raptor disk med 10k RPM.
Citera
2009-04-06, 23:22
  #4
Medlem
iamzzleepings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasharen
Om anledningen till att du valt 2 diskar, en större och en mindre är att du på den lilla vill köra OS och spel så är det ju att rekomendera att du köper en raptor disk med 10k RPM.

Du har helt rätt, ska köra OS och spel på den ena och film, musik och annat sådant på den andra. Hur mycket bättre/snabbare blir det med en raptor disk med 10k RPM?
Citera
2009-04-06, 23:27
  #5
Medlem
apintofstellas avatar
Tänk på att raptordisken fick sitt namn efter någonting. För dem låter nämligen som en hungrig raptor...
Citera
2009-04-06, 23:33
  #6
Medlem
iamzzleepings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apintofstella
Tänk på att raptordisken fick sitt namn efter någonting. För dem låter nämligen som en hungrig raptor...

Det låter ju som att den är väldigt snabb Men är det värt det att betala 1200 kr mer för en hårddisk som är lite snabbare, och dessutom kan lagra lite mindre
Citera
2009-04-06, 23:44
  #7
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamzzleeping
Det låter ju som att den är väldigt snabb Men är det värt det att betala 1200 kr mer för en hårddisk som är lite snabbare, och dessutom kan lagra lite mindre
Absolut värt det. Har sj en raptor på 150 Gb(räcker gott o väl för OS o Spel). Men sedan tänk på en sak raptor må vara snabb men det låter som en traktor. Om du vill ha tyst dator o ändå ska ha raptor borde satsa på olika lösning för ljud isolering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback