Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 08:08
  #4141
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Funkar med vissa locations, inte med andra..
Vilka? Australien verkar fungera men hur ser man skillnad i utbud?
Citera
2018-07-04, 08:37
  #4142
Medlem
Jag använder AzireVPN för all min fildelning igenom qBittorrent och streaming via popcorntime. Det tillsammans med Viscosity som är känt för bra hastighet och en Windows brandväggbaserad killswitch så fungerar det alldeles ypperligt. Jag har inga problem med hastigheten på 250/100 anslutning och AzireVPN's openvpn protokoll.

Har dock inte testat Wireguard eller satt mig in i hur det fungerar, men det kommer kanske bli ett blivande projekt.
__________________
Senast redigerad av Deformity 2018-07-04 kl. 08:40.
Citera
2018-07-04, 12:18
  #4143
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Sparar loggar.
NordVPN/OpenVPN sparar inte loggar. Det är liksom därför man väljer dem.
Citera
2018-07-05, 19:00
  #4144
Avstängd
ihatemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
NordVPN/OpenVPN sparar inte loggar. Det är liksom därför man väljer dem.
Det har jag inte påstått, och OpenVPN är ett protokoll, inte en tjänst.
Citera
2018-07-05, 20:01
  #4145
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Det har jag inte påstått, och OpenVPN är ett protokoll, inte en tjänst.
Jag vet. OpenVPN använder jag för jag kör Linux. Men du skrev att de sparar loggar?
Citera
2018-07-05, 20:32
  #4146
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Jag vet. OpenVPN använder jag för jag kör Linux. Men du skrev att de sparar loggar?

OpenVPN är ett protokoll. OVPN är en vpn leverantör.

Och personen som säger att OVPN sparar loggar vet inte vad han pratar om eller har info som ingen annan har.
Citera
2018-07-14, 21:14
  #4147
Avstängd
ihatemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
OpenVPN är ett protokoll. OVPN är en vpn leverantör.

Och personen som säger att OVPN sparar loggar vet inte vad han pratar om eller har info som ingen annan har.
OVPN sparar loggar, eller om man vill vara cool och teknisk som du: Dom skickar loggarna till /dev/null.

Käften.
Citera
2018-07-14, 22:22
  #4148
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
OVPN sparar loggar, eller om man vill vara cool och teknisk som du: Dom skickar loggarna till /dev/null.

Käften.
Oj, vad häftig du var där. Ska du få nobelpris i hjärnfysik?
Citera
2018-07-30, 10:14
  #4149
Medlem
Behöver man endast använda VPN när man gör något som man ej vill kunna spåras till eller måste det vara "igång" hela tiden även om man tex bara surfar på aftonbladet?
Citera
2018-07-30, 10:23
  #4150
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Behöver man endast använda VPN när man gör något som man ej vill kunna spåras till eller måste det vara "igång" hela tiden även om man tex bara surfar på aftonbladet?

Det är väl helt upp till användaren. Vill man skydda sig oavsett vad man surfar så är det väl lämpligt att har tjänsten igång.
Citera
2018-07-30, 10:28
  #4151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det är väl helt upp till användaren. Vill man skydda sig oavsett vad man surfar så är det väl lämpligt att har tjänsten igång.

Jag tänkte mest på att det inte går att spåra i efterhand, tex, laddat ner en film under 1h med VPN igång, när den är färdigladdad återgår man till att bara surfa runt och då med avslagen VPN-tjänst.
Citera
2018-07-30, 10:31
  #4152
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Jag tänkte mest på att det inte går att spåra i efterhand, tex, laddat ner en film under 1h med VPN igång, när den är färdigladdad återgår man till att bara surfa runt och då med avslagen VPN-tjänst.

Varför inte har tjänsten igång hela tiden? Men visst förstår jag din fråga. Men ser ingen anledning att endast använda tjänsten vid fildelningstillfällen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback