jag själv måste nog säga att sanningen tycker jag ska komma fram, som du säger, skrämsel propaganda funkar inte.
sen håller jag nog med om att dom inom vården nedvärderar olika problem folk kan ha, tex missbruk.
Men jag vill nog säga att det är inte bara inom vården man gör det, utan folk har så mycket fördomar och nedvärderar folk utan vetskap, jag själv är uppväxt med den inställningen, men ändrade den ganska snabbt när jag började träffa folk som va missbrukare.
Så vad jag tycker är att folk ska ha mer kunskap, istället för att gå ut med skrämselpropaganda så ska man lära folk att det faktiskt finns dom som kan bruka droger, samt att missbruk kan inträffa ganska många.
Dom flesta ser Cannabis som en drog man tar några gånger, sen trappas
missbruket upp, vilket inte alls behöver stämma, som många andra så anser jag nog att alkohol skulle vara porten till alla andra droger, men jag tror faktiskt att man kan bruka många droger, kanske inte alla, men många om man bara hade mer kunskap osv.
Nu orkar jag inte skriva ett längre inlägg, men jag tror nog inte att jag är själv om att säga det jag sa