Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-03, 11:11
  #1
Medlem
Kom på att denna fråga om smart card reader kanske passar här....

Min karljävel har bedragit mig, hittade ett antal snuttiga sms i hans telefon från en kvinna. Det visar sig att han prasslar med en singelmamma som också har sitt barn på hockeyträningen, detta medans jag är hemma och tar hand om vårt andra barn som inte vill följa med på storebrors träningar flera gånger i veckan.... Karljävel!!!!!
Jag var en jävla idiot som inte vidarebefordrade dem till min egen telefon så att de fanns kvar. Självklart så raderade han dem när jag ställde honom mot väggen.


Nu ska jag leka hacker...hur nu det ska gå...*ler*


Jag har hittat ett program på nätet, undeleteSMS.exe, skapat av Arne Vidström...gud bevars att han finns.

Jag har laddat ner programmet och skulle vilja kunna använda det. Men allt är beskrivet på dataengelska och då jag inte är en van dataanvändare så är det rena grekiskan för mig...se nedan...


Q: What kind of hardware is required to use UndeleteSMS?

A: You need a smart card reader that is compatible with the Windows smart card subsystem. You probably also need a Plug-in (GSM SIM card size) to ID-1 (ordinary smart card size) adapter card so the SIM card fits into the reader physically. Myself I use a reader called ChipDrive Micro RS232 from Towitoko.

Q: My GSM SIM card reader does not work with UndeleteSMS, how come?

A: Dedicated GSM SIM card readers are usually not compatible with the Windows smart card subsystem.

Q: Where do the erased SMS's end up?

A: They are printed in the Command Prompt window.


Nu till min fråga:
Det verkar alltså som om man inte kan använda vilken smart card reader som helst????? Utan den måste uppfylla vissa kriterier. Har ni några förslag på substitut (jag har inte hittat den han använder), som man faktiskt kan köpa/beställa via butik eller nätet här i sverige.????
OBS, den måste uppfylla alla krav Arne pekar på.

Och hur får jag fram command promt, och vad är det????

Tacksam för svar. Gärna så fort som möjligt, då tiden rinner ifrån mig. Har förstått att har jag otur så kan borttagna sms bli överskrivna så småningom...

Kramar tilll er alla!!!
__________________
Senast redigerad av Lollobrigida 2009-04-03 kl. 11:15.
Citera
2009-04-03, 11:54
  #2
Medlem
Skullheads avatar
Herregud, du har ju redan sett dessa sms, varför ska du återskapa dom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback