Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-03, 00:18
  #1
Medlem
Jag vet om att jag är fet. Orkar inte gå igenom bakgrunden till det hela, men naturligtvis är det att jag ätit för mycket och motionerat för lite (om man ska förenkla det hela). Jag är realist och jag vet att man har lättare att träffa killar om man är smal/vältränad. Mitt liv har vänt till det positiva de senaste tre månaderna. Jag har börjat träna regelbundet (sedan årsskiftet) och jag svullar inte mat som tidigare. Visst har jag gått ner i vikt och jag känner mig mer nöjd än på länge, men jag skulle i dagsläget inte våga klä av mig naken inför en kille
Väger just nu 84,5 kg till mina 171 cm, alltså skulle jag behöva gå ner 20 kg... Känns vissa dagar som helt omöjligt. Men jag försöker tänka positivt och ta en dag i sänder.

Nu har det slumpat sig så att jag träffat världens raraste kille. Vi har varit ute och jag har blivit kysst. Vi har klickat ordentligt och det är så lätt att prata med honom. Han har skitsnygg kropp och tränar regelbundet. Det är ett mysterium för mig att han kan finna mig attraktiv. OK, jag har rätt schysst nylle, men tyvärr trivs jag inte med min kropp.

Nu börjar jag känna panik för vad som kommer att hända när vi ska ha sex. Även om han nu tänder på mig, så vet jag inte hur jag kommer att reagera. Jag är egentligen inte särskilt pryd av mig och jag längtar efter sex, men det känns som moment 22. Till saken hör också att jag inte haft sex på mer än 2 år (!). Jag vill inte heller känna att jag nu snabbt måste gå ner alla kilon, det kan slå tillbaka så att man istället börjar gå upp för att pressen blir för stark. Jag vill ju först och främst gå ner för min egen del. Det är ett av mina viktigaste mål år 2009. Blir så nervös när jag tänker på allt detta att jag funderar på att strunta i allt och sluta dejta. Men jag vet att det är dumt att tänka så. Hade han inte gillat mig hade han aldrig bjudit ut mig.
Citera
2009-04-03, 00:25
  #2
Moderator
evilhoneys avatar
Vad vill du egentligen ha svar på?
Citera
2009-04-03, 00:28
  #3
Medlem
Psyko Dads avatar
Slappna av & älska med honom som det vore din sista gång.
Njut av din kropp som du aldrig gjort förr, släng fan inte bort ditt korta liv på kroppsångest!
Man vet aldrig vad som händer i livet så njut nu & uppskatta att du HAR mött ngn.

Gå ner i vikt kan du ta sen, han verka ju vilja vara med dig som du är nu.

Ps: glöm inte att raka benen bara..................
Citera
2009-04-03, 00:30
  #4
Medlem
Håller med Evilhoney, ser många påståenden men inte frågor..
Citera
2009-04-03, 00:30
  #5
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Jag vet om att jag är fet. Orkar inte gå igenom bakgrunden till det hela, men naturligtvis är det att jag ätit för mycket och motionerat för lite (om man ska förenkla det hela). Jag är realist och jag vet att man har lättare att träffa killar om man är smal/vältränad. Mitt liv har vänt till det positiva de senaste tre månaderna. Jag har börjat träna regelbundet (sedan årsskiftet) och jag svullar inte mat som tidigare. Visst har jag gått ner i vikt och jag känner mig mer nöjd än på länge, men jag skulle i dagsläget inte våga klä av mig naken inför en kille
Väger just nu 84,5 kg till mina 171 cm, alltså skulle jag behöva gå ner 20 kg... Känns vissa dagar som helt omöjligt. Men jag försöker tänka positivt och ta en dag i sänder.

Nu har det slumpat sig så att jag träffat världens raraste kille. Vi har varit ute och jag har blivit kysst. Vi har klickat ordentligt och det är så lätt att prata med honom. Han har skitsnygg kropp och tränar regelbundet. Det är ett mysterium för mig att han kan finna mig attraktiv. OK, jag har rätt schysst nylle, men tyvärr trivs jag inte med min kropp.

Nu börjar jag känna panik för vad som kommer att hända när vi ska ha sex. Även om han nu tänder på mig, så vet jag inte hur jag kommer att reagera. Jag är egentligen inte särskilt pryd av mig och jag längtar efter sex, men det känns som moment 22. Till saken hör också att jag inte haft sex på mer än 2 år (!). Jag vill inte heller känna att jag nu snabbt måste gå ner alla kilon, det kan slå tillbaka så att man istället börjar gå upp för att pressen blir för stark. Jag vill ju först och främst gå ner för min egen del. Det är ett av mina viktigaste mål år 2009. Blir så nervös när jag tänker på allt detta att jag funderar på att strunta i allt och sluta dejta. Men jag vet att det är dumt att tänka så. Hade han inte gillat mig hade han aldrig bjudit ut mig.
Glöm inte att väldigt många killar gillar mulliga och kurviga tjejer. Det är en stor missuppfattning att män alltid suktar efter modellerna på annonspelarna.

Han kanske har valt just dig pga att han gillar din kroppsform. Så ligg lite lågt med att stressbanta är mitt tips.
Citera
2009-04-03, 00:31
  #6
Medlem
playmates avatar
Håller med Psyko Dad här. Han lär inte finna din övervikt oattraktiv om inte du gör det! Visa att du njuter av dig själv och din kropp så kommer ni inte ha några problem alls i sängen. Ligger du och drar in magen och försöker se snygg och smal ut kommer det tyvärr gå sämre. Njut!
Citera
2009-04-03, 00:32
  #7
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Var glad att du får något
Citera
2009-04-03, 00:32
  #8
Medlem
cc_zeros avatar
Det finns faktiskt många killar som gillar en tjej med lite att ta i som man säger. Och antagligen är han hyfsat medveten om hur du kmr se ut naken, så jag tror inte du har något att bekymra dig över.

Om han nu är så vältränad och snygg som du säger, så lär han ju ha en hel del brudar att välja mellan.

Och han har valt dig. Så försöka att inte tänka för mycket, utan bara go with the flow.
Citera
2009-04-03, 00:33
  #9
Medlem
Jag vet inte, kanske var ett misstag att starta denna tråd. Har svårt att förstå hur män tänker bara. Här har jag gått och inbillat mig att det i princip ska vara omöjligt att träffa en kille när man är överviktig och nu när det börjar hända saker känner jag mig helt skräckslagen. Kan verkligen vältränade killar finna oss tjockisar attraktiva? Jag har hängt för mycket på FB och läst så mycket om hur fula vi överviktiga brudar är att jag gått omkring och trott att dejting inte är för mig, att jag måste gå ner i vikt först innan jag ens tilltalar en person av motsatt kön. OK, nu hårddrar jag det hela, men det är så det känns ibland.
Jag undrar hur alla andra överviktiga gör. OK, jag vet att jag verkligen häver ur mig mitt självförakt nu, men hur är det möjligt att känna sig attraktiv/sexig när man är fet?
Citera
2009-04-03, 00:34
  #10
Avstängd
aoblabs avatar
Okej, du verkar ha träffat en riktig hyvens kille som verkar ta dig för den du är.
Men gör dig själv en tjänst i alla fall då och spana in kost&tränings forumet istället!

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=96
Citera
2009-04-03, 00:34
  #11
Medlem
Alimamas avatar
Jag tror inte att din vikt är ett problem. Jag hade då personligen inte bjudit ut en tjej jag inte är attraherad av. Det tror jag att det är ytterst få som hade gjort, om ens någon.
Citera
2009-04-03, 00:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
Okej, du verkar ha träffat en riktig hyvens kille som verkar ta dig för den du är.
Men gör dig själv en tjänst i alla fall då och spana in kost&tränings forumet istället!

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=96

Jo, där har jag hängt en del. Läst Axons träningsguide. Men tack för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback