Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-02, 21:16
  #1
Medlem
Fallmans avatar
HejHej!
Tror nog att denna ligger lite fel - men hittade ingen tv-forum. så den får duga här tills någon flyttar den då!

Har ett rum som är 3meter i längden. Undrar om man kan få in en projektor på dem korta meterna, och endå få en bra bild?
Sen, vad bör man tänka på? - Jag har aldrig haft en projektor, så detta blir något nytt för mig.

Har läst lite om att Optoma HD65 verkar vara rätt bra, rätt bra. läst att den saknar Lens shift, vad det betyder vet jag inte riktigt - tror det betyder att det är svårt ställa in allt i början , men jag kan ha fel?

Men tipsa gärna om någon bra projektor. Helst fullhd, om det finns någon billig.
Sen också att den ska få plats i mitt lilla rum( 3meter ).

Tacksam för alla svar jag kan få!!

MVH
Fallman
Citera
2009-04-02, 21:50
  #2
Medlem
Att den saknar Lens Shift innebär att du inte kan ändra bildens läge utan att flytta hela projektorn. Bilden är alltså i ett fast läge utifrån projektorns position/vinkel.

Sedan angående Hd65an så verkar hd700x vara i princip samma projektor utan någon funktion + att den har ett års mindre garanti ifall jag inte minns helt fel. Värt en koll då den var billigare förut, vet inte hur det ligger till nu i dessa tider.

Edit: Tror att hemelektronik forumet passar bäst.
__________________
Senast redigerad av grodbollen 2009-04-02 kl. 21:57.
Citera
2009-04-02, 22:18
  #3
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodbollen
Att den saknar Lens Shift innebär att du inte kan ändra bildens läge utan att flytta hela projektorn. Bilden är alltså i ett fast läge utifrån projektorns position/vinkel.

Sedan angående Hd65an så verkar hd700x vara i princip samma projektor utan någon funktion + att den har ett års mindre garanti ifall jag inte minns helt fel. Värt en koll då den var billigare förut, vet inte hur det ligger till nu i dessa tider.

Edit: Tror att hemelektronik forumet passar bäst.

Okej, tack för det svaret.

*skulle någon admin kunna flytta tråden?

- Någon som skulle kunna tipsa om någon bra projektor??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback