2003-10-14, 12:33
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Jag äter i princip uteslutande kött. Visst händer det att jag tvingar i mig en halv tomat eller några skivor gurka, men annars ... nej, det fungerar inte. Blir inte tillräckligt mätt på legymer. Som det ser ut för tillfället består min kost till säkert 90 eller 95% av kött, men inte har jag haft några problem med magen eller bristsjukdomar för det! Kött är gott, närande och nyttigt. Punkt.

Är heller inte speciellt förtjust i fisk och kyckling. Trist, trådigt och smaklöst kött (det är trots allt ingen tillfällighet att folk som testat att äta någonting riktigt udda brukar säga att det smakade ungefär som kyckling!).
Citera
2003-10-14, 12:56
Medlem
Sun Rulers avatar
Har varit veggis under flera perioder i mitt liv. Idag äter jag dock kött. De flesta av mina favoriträtter innehåller kött och jag har inte den lusten att avstå från dessa även om jag anser att det vore bäst att vara veggis av etiska - och hälsoskäl
Citera
2003-10-14, 15:35
Medlem
skrikande_griss avatar
Jag är vegetarian. Jag mår bättre av det, det är billigare, känns fräshare och jag gillar inte köttindustrin.
Citera
2003-10-14, 20:29
Medlem
Fat bastards avatar
Jag har inte ätit grönsaker sedan sommaren 1976.

Äter inte heller skaldjur eller ägg.

Fisk, kött, potatis och frukt äter jag däremot mycket av.
Citera
2003-10-15, 22:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Varsågod.. Jag hade de i mina favoriter redan..

Tror du på detta?
Jag har provat själv och måde inte bättre av specialkosten..

Känner att jag mår bäst när jag käkar fisk av vissa sorter samt undviker gluten.
Kött går också fint, bönor är en favorit, potatis, ris.
Käkar nästan aldrig skaldjur, ost ibland, ingen mjölk.
Öl går ner(glutenfritt).
Har O rh negativ
Vekar vara ungefär överens med.

1. Blodgrupp 0, jägaren: Har fördel av att äta kött och undvika vete, de flesta spannmålssorter och mjölkprodukter samt att utöva krävande motion. Fel kost kan öka risken för bl a magsår och inflammationer som t ex ledgikt.
Citera
2003-10-15, 22:12
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackadda
Hur många här på forumet är vegitarianer?
och varför är ni det?

Skulle vara kul att veta. kan glatt säga att jag är en köttätare

Jag älskar fisk och lammkött. Kyckling går också ner men inte fläsk och nöt. Lite köttfärs med lamm och nöt blandat ibland men oftast inte. Bönor, linser, ärtor och grönsaker är jättegott men jag skulle inte vilja vara utan kött.
Citera
2003-10-17, 15:46
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Känner att jag mår bäst när jag käkar fisk av vissa sorter samt undviker gluten.
Kött går också fint, bönor är en favorit, potatis, ris.
Käkar nästan aldrig skaldjur, ost ibland, ingen mjölk.
Öl går ner(glutenfritt).
Har O rh negativ
Vekar vara ungefär överens med.

1. Blodgrupp 0, jägaren: Har fördel av att äta kött och undvika vete, de flesta spannmålssorter och mjölkprodukter samt att utöva krävande motion. Fel kost kan öka risken för bl a magsår och inflammationer som t ex ledgikt.

Vi har samma blodgrupp
Jag mår bättre av blandkost än av vegokost.. Tål inte mjölk så sånt går bort,
men jag mår dåligt av ris (som ska passa mig), men mår bra av potatis (vilket jag tydligen ska undvika).

Och tydligen ska jag motionera mycket, det är inte min stil precis, och sånt mår jag inte bättre av..
Citera
2003-10-17, 16:01
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrikande_gris
Jag är vegetarian. Jag mår bättre av det, det är billigare, känns fräshare och jag gillar inte köttindustrin.

Är det verkligen så? Jag hade för mig att grönsaker var dyrt. Jag handlar inte det så ofta.

När jag blir äldre och inte tränar så mycket så ska jag skära ner på kött rejält. Det är gott men jag gillar inte heller köttindustrin.

/Schaffer
Citera
2003-10-17, 16:23
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag äter huvudsakligen kött. Skulle gissa att 60-70% av allt jag stoppar i mig är kött. Det optimala för kroppen hade ju varit 80% kött om man skall tro på forskarna men lite grönt är ju gott också.

Forskare från tidskriften En ding, ding, ding värld då eller..?
Citera
2003-10-17, 16:43
Medlem
ÄlskaMigs avatar
vegetarian.
tycker synd om djuren. ocg frashare e d verkligen, kott e en ohyra sig.
Citera
2003-10-20, 11:00
Bannlyst
Allätare. Jag provade på att vara vegetarian i två månader för några år sedan, bara för att se hur det var. Jag saknade dock köttet alltför mycket. Tänk att aldrig mer kunna äta hemlagade köttbullar, en vitlöksdoftande köttförssås eller en perfekt stekt, blodig biff? Nej tack, jag vill allt ha kött som komplement. Just nu har jag dock inte ätit kött på drygt en vecka, när jag tänker efter. Det måste det bli ändring på!
Citera
2003-10-20, 13:27
Medlem
Skulle aldrig kunna äta vegetariskt... människan är köttätare av naturen. Äter mest färdiga köttbullar, hamburgare, kyckling och köttfärs. Sällan helt kött som stekar pga att det är så dyrt. Fisk går an, men jag tycker inte om beniga saker som aborrar.

Rev ner veganpropaganda på fyllan i helgen, kändes fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in