2009-04-02, 13:04
Medlem
Sichtis avatar
Jag sitter med min C- uppsats och vill skriva matematiska tecken på varandra. I detta fall handlar det om pilar som ska befinna sig rakt ovanför matematiska symboler. Vilket kommando gäller för att jag ska kunna få pilen precis ovanför symbolen och inte bara som något upphöjt?
Citera
2009-04-02, 14:30
Medlem
Sichtis avatar
Jag använder word 97!

Jag har provat ett installera ett flertal såkallade ekvationsprogram me när jag sedan ska kopiera ekvationerna till mitt word så omvandlas symbolerna till vanliga bokstäver!
Citera
2009-04-02, 14:36
Medlem
Jag har tappat minnet på vad som följde med i 97 versionen. Men.. har inte alltid equation editorn följt med?

Jag har en svag svag minnesbild att jag en gång i tiden använt den på en 97 version.
Citera
2009-04-02, 14:42
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSfa
Jag har tappat minnet på vad som följde med i 97 versionen. Men.. har inte alltid equation editorn följt med?

Jag har en svag svag minnesbild att jag en gång i tiden använt den på en 97 version.

Ja inte på min, det finns ett program som heter open document formel efter att jag har gått in på infoga objekt men det programet är helt värdelöst. Jag får ingenting att fungera i det! Jag försökte använda rapid pi nu senast men samma problem uppstår. När jag kopierar över formlerna så omvandlas de till vanliga bokstäver. Och detta program ska stödja word! Men tydligen inte ett så gammalt word som jag använder.
Citera
2009-04-02, 14:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Ladda ner och använd Open Office för mattedelen då? Spar spar sedan sidan som vanligt doc, eller ännu hellre som PDF (så slipper du bekymra dig om vad andra har för ordbehandlare).

http://www.openoffice.org/product/math.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in