• 1
  • 2
2009-04-01, 20:39
Bannlyst
Snusar inte men tycker det ser jävligt trevligt ut att ha något under läppen. Är man dum i huvudet om man börjar snusa?
Citera
2009-04-01, 20:40
Bannlyst
Nej, alla genier gör det!
Citera
2009-04-01, 20:41
Medlem
underrs avatar
Du kommer ångra dig inom 2år att du började.
Citera
2009-04-01, 20:44
Medlem
jag har lyckats sluta nu med att snusa efter 12 år... har även kommit ner till 2-3 cigaretter per dag.. men snuset är jag klar sen 3 månader .. försök stoppa något annat under läppen typ lite förhud eller ngt annat lent så pajjar du inte tandköttet
Citera
Medlem
wonderlands avatar
Nej. Däremot så är det en ganska dyr ovana och man blir slav under nikotinet...vissa ser ju det som en tjusning kanske, men för de flesta känns det ganska B. Sedan känns munnen ofräsch...men det är ju så gott
Citera
Medlem
Du kommer ångra dig.
Citera
2009-04-01, 20:53
Medlem
gsonjuniors avatar
Otroligt korkat.

Jag njuter enormt av så gott som varje prilla. Men det är verkligen inte värt det eftersom du inte vet hur njutningen är än och klarar dig utan den utan problem!

- Dyrt
- Otrevlig mun
- Jobbigt att hålla på med
- Beroende
- Du ångrar dig efter ett tag och då är det svårt att sluta.
Citera
2009-04-01, 20:54
Medlem
oscarericsons avatar
började snusa under en månadstid för att dämpa cigglängtan. Började röka igen, samtidigt som jag tog snus. Nu har jag lagt av med snusen helt, kanske tar en någongång ibland, haha. tokigt.
Citera
2009-04-01, 20:54
Bannlyst
Hmm kören verkar enstämmig. Ingen som kan rekommendera det?
Citera
2009-04-01, 20:57
Medlem
Mutilateds avatar
Den enda nackdelen är att det är rätt dyrt. Om man känner att man kan lägga en tusenlapp i månaden på snus utan att man behöver dra in på något så är det bara att köra.

Men snusa lös då, portion är äckligt.
Citera
2009-04-01, 21:03
Medlem
R.Rs avatar
Jag ser inga egentliga fördelar. Visst är det mysigt att lägga in en prilla på morgonen när abstinensen kommer (och typ enda gången man känner något av nikotinet för man har blivit så van) men det är ju bara en tankefälla.
Man måste ta prillan för att känna sig normal, vilket man hade kunnat gjort utan den om man inte var beroende.

Och visst är det gott, man blir konstant sugen när man vant sig.
Men inte tusan tycker jag det är värt att lägga ut massa pengar på och dessutom riskera sämre hälsa.

Vill du prova så gör det, man fastnar inte på en dosa. För att bli fast måste man tvinga sig själv förbi första perioden som ofta innefattar illamående pga att kroppen är ovan vid nikotin. Men låt för guds skull inte det bli en vana - det är det inte värt.
Citera
2009-04-01, 21:14
Medlem
Carleoneyähs avatar
Börja röka istället, om du nu tvunget ska hålla på med något. Snusare ser så äckliga ut i käften. Såg en på bussen idag som hade bruna tänder, man såg allvarligt talat inte den vita färgen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in