Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-01, 02:08
Medlem
Adversariuss avatar
Alla som besökt fildelningsforumet nu i Ipred-tider har ju märkt att det är ett fullkomligt inferno av ett tio-tjugotal helt identiska trådar, låsta som olåsta, och även en massa flamsande. Grymt svårt att hitta den information man behöver. Jag tycker att fler moderatorer borde sättas på det forumet om resurser finns, och det viktigaste av allt: skapa ett subforum för Ipred, det är oundvikligt i längden. Den som eventuellt vill diskutera en fildelningsfråga som inte berör Ipred kommer ju inte få en syl i vädret, och Ipred-diskussionerna behöver fokuseras mer.
Citera
2009-04-01, 02:20
Medlem
Cotillions avatar
Du tror inte att det kommer blåsa över ?
Låt folket få upplopp för sin ilska, sen skall du se att det blåser över.
Men en klistrad tråd eller liknande kanske inte vore så dumt om olika sätt som man kan skydda sig mot lagen på.
Citera
2009-04-01, 03:51
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Men en klistrad tråd eller liknande kanske inte vore så dumt om olika sätt som man kan skydda sig mot lagen på.

Mmm håller med, innan maj så är det max 1-2 trådar som fortfarande lever.
Citera
2009-04-01, 03:54
Medlem
MrFingals avatar
Citat:

För vi alla vet ju hur bra folk är på att läsa klistrade trådar Nej men jag tror det är en bra idé. Bättre det än inget så att säga.
Citera
2009-04-01, 08:24
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Mmm håller med, innan maj så är det max 1-2 trådar som fortfarande lever.

Så vi ska behöva harva igenom 20 identiska trådar för att få fram information i en månad? Det är dåligt modererande i mina ögon.
Citera
2009-04-01, 08:32
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Nej, jag tror inte det kommer blåsa över. Tvärtom. Folk kommer ju nu kontinuerligt diskutera de effekter av lagen de börjar se runt sig, spekulera i hur Pontén och gänget arbetar, beklaga sig om de själva åker fast etc.
Citera
2009-04-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Nej, jag tror inte det kommer blåsa över. Tvärtom. Folk kommer ju nu kontinuerligt diskutera de effekter av lagen de börjar se runt sig, spekulera i hur Pontén och gänget arbetar, beklaga sig om de själva åker fast etc.

Dessutom kommer det garanterat komma nya sätt att skydda sig, lagändringar osv som kan vara kul att kunna diskutera i separata trådar utan metadiskussioner.
Citera
2009-04-01, 08:40
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Mods kommer att rensa ut de värsta syndarna. I värsta fall får man börja införa tillsägelser för folk som gång på gång startar trådar om IRPED. TuXi och jOE gjorde ett bra jobb igår i alla fall.
Citera
2009-04-01, 09:03
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det kan kanske vara värt att ha i åtanke att det igår kväll var över 2 500 besökare samtidigt i Fildelning, vilket gjorde det till FB's populäraste forum igår. Att 2-3 moderatorer ska klara den belastningen utan att det märks är lite väl mycket begärt. Visst kan man kalla in backup, men det är ändå lite svårt att organisera med kort varsel. Moderatorer har bara moderatorsrättigheter i 'sina' forum, så om extraresurser ska slängas in måste admin fixa till rättigheterna, och innan dess måste frivilliga hittas. Kort sagt, det är tyvärr inte så lätt som man kan tro.
Citera
2009-04-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det kan kanske vara värt att ha i åtanke att det igår kväll var över 2 500 besökare samtidigt i Fildelning, vilket gjorde det till FB's populäraste forum igår. Att 2-3 moderatorer ska klara den belastningen utan att det märks är lite väl mycket begärt. Visst kan man kalla in backup, men det är ändå lite svårt att organisera med kort varsel. Moderatorer har bara moderatorsrättigheter i 'sina' forum, så om extraresurser ska slängas in måste admin fixa till rättigheterna, och innan dess måste frivilliga hittas. Kort sagt, det är tyvärr inte så lätt som man kan tro.

Någon frivillig kommer nog behövas i Fildelning den närmaste tiden i alla fall. Alternativt att man öppnar en avdelning om IPRED under Fildelning som får agera slagpåse så att diskussioner kan fortgå som normalt i Fildelning.

Citera
2009-04-01, 10:40
Medlem
Playcontrols avatar
Det enda jag stör mig på är att det är 11-12st ämnen om fildelning under Heta ämnen...
Citera
2009-04-01, 10:47
Medlem
Squalos avatar
Det är bara att vänta så lär ju moderatorerna styra upp det.

En kombination av att ipred kom idag och att det är första april och fildelningsforumet lär vara ett av dom med lägst medelålder här på FB.

Lite störningar får man fan räkna med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in