Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-02, 18:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrljunga
Tror min hette dv2000 men fick bättre delar efter den första kraschen och där med blir den någon annan modell som jag inte vet vad den heter.

Den nya heter troligen HP PAVILION DV5 något.

Kostar ynka 6990 även fast min kostade 9990 eller något försej så sa dom att dom skulle )) försöka (( ge en lika bra.

Och saken är att jag vill ha en stationär denna gång eftersom den har gått sönder säkert 6 ggr bara att jag har lagat det 3 ggr själv. ( Genom reebots och annat )

Därför vägrar jag ta emot en ny otestad HP dator.
För vi har strulat så jävla mycket och av min tid med datorn (1.5 år) så fick jag knappt ha den i min egna hand utan var på Service.

För det första, en bärbar dator som för 1,5 år sedan kostade 10 000:- är troligen prestandamässigt likvärdig med en som idag kostar 7000:-.

Att byta ett bärbart köp mot en motsvarande stationär torde vara ganska svårt då de olika systemen skiljer sig markant åt.

För det andra:
Citat:
lagat det 3 ggr själv. ( Genom reebots och annat )
Detta skulle jag definitivt inte använda mot Dustin i ett reklamationsärende, det luktar klåpare jättelång väg! Vad menar du med "reebots och annat" t.ex.?


Vad exakt är det som krånglat med den ursprungliga datorn? För mig låter det som att Dustin varit juste mot dig och gett dig en ny dator istället för en som Du inte hanterade rätt!
Citera
2009-04-02, 19:56
  #14
Medlem
Om TS har en "trasig" dator som han "lagat" genom reboot är han antagligen bara en klåpare som inte har en aning vad han håller på med.

Den nya datorn, när är den ifrån? Är den nyare än din första? På vilket sätt är den sämre? Du skrev i början att du fick bättre delar vid bytet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback