Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-23, 08:48
  #1189
Medlem
Rivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Du verkar ha testat en hel del ställen. Har du varit i Södertälje och provat kebabkiosken på bussgatan jag skrev om tidigare? Det vore kul att få veta vad någon annan tycker om deras godsaker.

Kebabkiosken på bussgatan har nog en av dom bästa ”snabb-kebaberna” jag ätit!
Är ofta där
Citera
2017-12-23, 20:34
  #1190
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Jerusalem på Götgatan är väl värdens bästa kebabhak?

Jag tvivlar på att det finns en enda människa i hela världen som frivilligt ätit där mer än en gång. Själva sinnesbilden för helt värdelös kebab. Som Folkets fast ännu sunkigare. På Jerusalem kanske man åt nån gång när det var kebabkrig på Götgatan och det var praktiskt taget gratis, för 20 år sen. Ändå ångrade man det varje gång. Skiten gick ju inte att äta.
Citera
2017-12-27, 00:11
  #1191
Medlem
Shishkebab på lamm ska de va. Inget annat. Och den bästa äter man antingen i Vårberg på lilla haket i C, eller på restaurang Kurdistan i Huvudsta
Citera
2018-06-28, 20:51
  #1192
Medlem
rovmuns avatar
Mina betyg

Palmyra :
Hur man än vrider och vänder på detta så är stället inte bra. Detta måste vara ett av de mest överskattade ställerna i Stockholm. Köttet är helt vanlig rulle och smakar ingen större skillnad mot någon standardställe vid Drottninggatan. Brödet och pommes/ ris och ganska medemåttligt. Såserna är lite bättre än medel de vanliga men långt ifrån fanra tyska på något sätt. Visst du får mycket mat till och med så mycket att de flesta inte ska orkar äta upp.


MOAS:
Detta är okej, köttet smakar bra. Har bara ätit rullarna (vet ej om det finns annat) brödet är ganska bra. Såserna är också ganska okej. Däremot tycker jag inte den håller som helhet då jag jag har svårt för smaken, inte att det skulle vara dåligt men det sitter inte smakmässigt. Men för att vara ett stockholmställe så ligger det helt klart i toppen.

MIDAN (Odengatan )
Detta ställer är lite blandat kvalite och är som en Palmyra fast bättre variant. Kebab är okej men inget mer. Däremot är deras shawarma ( stavning) faktist god. Däremot så tycker jag deras såser inte är super fantastiska men de är i alla fall okej. De ha också en Specialtallrik som är bra.

Berlinger döner:
Detta ställe tycker också är bra har inget egentligen att klaga på av komponenterna. Däremot tycker jag inte smakkombonon sitter perfekt utan det är något jag inte gillar, kan inte säga vad men denna och Moas är väldigt lika i smak och kvalite.


Hötorgshallen:
Hör finns det två ställen och jag glömmer alltid bort vilket som är vilket. Det finns ett ställe nere inne i ett hörn och det heter izmir. Vet att många pratar om hur bra detta är och nej detta är verkligen riktigt dåligt. Kokt kebab ( varmhålls ) tråkig sallad och tillbehör.




I mina betyg har jag inte alls räknat in pris eller lokalen ochservice utan enbart smak på maten. Mcdöner ska jag testa.

Det som är tråkigt är Går man i Berlin och är struppfull och tar vilket randomställe som helst så är väldigt många (ska inte säga alla) hästlängder över de ställe. Jag skrivit om ovanför.
Citera
2018-08-18, 01:48
  #1193
Medlem
Palmyrah
Citera
2018-09-01, 10:18
  #1194
Medlem
Jerusalem som finns på Götgatan (Stockholm) var iallafall bland de godaste "kebabställen" jag varit på........
Citera
2018-09-05, 14:12
  #1195
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Om Södertälje kan ses som Stockholm (maa TS rubrik) så har jag ett tips.

Det är den lilla lådan/vagnen som står på trottoaren på bussgatan vid stationen. Där serveras magiskt god shawarma(kebab) för endast 45 knaspengar. Se till att få orientalisk stark sås, vitlökssås, samt HP Brown sauce. Deras bröd är "to die for" som det heter i Burma.

De serverar även falafel och kebab och lite annat.

De flesta som handlar där pratar ett annat språk än svenska (kvalitetsstämpel i min värld), och det beror nog på att de som lagar maten inte kan prata svenska. Behöver jag skriva att det är kontant betalning som gäller. Inte med "stora sedlar" då.


https://www.quora.com/Whats-the-diff...nd-Im-confused


Citat:
Ursprungligen postat av Rivia
Kebabkiosken på bussgatan har nog en av dom bästa ”snabb-kebaberna” jag ätit!
Är ofta där
Tråkiga nyheter.

Kebaberiet på busstorget har fått en ny ägare, och de smaskiga kebaberna går ej längre att köpa. Jag har försökt att ta reda på om de tidigare ägarna har startat upp något nytt, men mest mötts av aggressivitet. =(
Citera
2018-11-07, 20:07
  #1196
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Bäst kebab runt Sundbyberg/Solna?
Citera
2018-11-13, 15:20
  #1197
Medlem
Harry_s avatar
testade Midan i Odenplan
helt ok
stor portion men dom tar betalt oxå
för 100:- inkl läsk skulle den få topp betyg
men 110:- + läsk blir för dyrt speciellt när man inte äter upp hela

jag kommer att fortsätta äta hos Kebab Kungen gatan nedanför
Citera
2018-11-13, 15:25
  #1198
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Tjåck Kebab hornstull
Citera
2018-11-13, 15:51
  #1199
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Tjåck Kebab hornstull

?

Hoppas att du inte menar
Çok i Hornsbergs Strand 53
Citera
2018-11-13, 18:16
  #1200
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rotschildjugend
Tjåck Kebab hornstull

Hornsberg menar du kanske?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback