2009-04-19, 15:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Du fr vl ta och lsa lnkarna som postas i inlgget jag nyss kommenterade.
Jag har kollat och jag har tidigare sagt vad jag tror. Men jag tar inte den dr "air photo evidence" p allvar fr fem re. Jvla skmt till sida.
Citera
2009-04-19, 15:24
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Man mste minst vara djupt troende fr att hitta ngot som helst bevis eller ens ett uns av indicier till att dessa bilder skulle visa att Amon Gth har skjutit p lgret frn sin balkong. Bilderna ger inget som helst perspektiv ver lgret frn balkongen, vare sig frn markniv eller ens en trappa upp. Flygfotot frn Maj 1944 visar att huset r inbddat i skog men Amon satt vl och skt ballistiska Walt Disney kulor i blindo, nr han var full och kt, i hopp om att trffa ngon jude. Tycker du ska ta med dig din tyska kamratfrening och ka p picknick till Amons kk och dricka lite glgg bland alla tomhylsorna i grset nedanfr balkongen.

Det hr r din gngse metodik, prngla ut lngskta och rent fantastiska bortfrklaringar fr att frvanska verkligheten med en dryg och sjlvgod ton, Perverst.
Har ngon hvdat att det r balkongfotografierna p Goeth som bevisar att han ocks skt folk dr ifrn?
Att Goeth var en buse och ett rskinn vittnar en massa mnniskor om som haft med honom att gra. Lngt innan Spielberg berttade sin version.

Det r ju rena tramset att antyda att fotografierna har psttts utgra ett bevis fr skjutning. nnu tramsigare blir frsvaret av Goeth med tanke p att de som frst arresterade karln var Gestapo. Hedersknyffeln Goeth var tydligen missuppfattad av svl nazister, amerikanare och polacker.
Citera
2009-04-19, 15:26
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Och s hr fick den djupt ngerfulle Amon mta dden:
http://video.google.com/videosearch?...on+goeth&emb=1

Schwindlers list r och frblir en bisarr nazisleaze rulle i bsta shoashit fabricerad fantasi.

Amon Gth R.I.P.

Edit: det r den 3:e videon. JewTube har numera plockat bort den men den kan fortfarande ses genom lnken p Google.
Ja, usch! Stackars oskyldiga Amon! jag gissar p att du ven kommer fira den store Adolf imorgon ocks.

Nog fr att jag r mot ddsstraff men om man nu ska reservera det fr ngon s r det vl fr avskum som Gth.
Citera
2009-04-19, 15:51
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har ngon hvdat att det r balkongfotografierna p Goeth som bevisar att han ocks skt folk dr ifrn?
Att Goeth var en buse och ett rskinn vittnar en massa mnniskor om som haft med honom att gra. Lngt innan Spielberg berttade sin version.

Det r ju rena tramset att antyda att fotografierna har psttts utgra ett bevis fr skjutning. nnu tramsigare blir frsvaret av Goeth med tanke p att de som frst arresterade karln var Gestapo. Hedersknyffeln Goeth var tydligen missuppfattad av svl nazister, amerikanare och polacker.

Nej balkonfotografierna diskuteras ju enbart p grund av hans odling av Flitiga lisa...

Rskinn och buse, frga hans dotter om hon knner igen sig i demonbilden
av Amon.
Citera
2009-04-19, 15:53
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ja, usch! Stackars oskyldiga Amon! jag gissar p att du ven kommer fira den store Adolf imorgon ocks.

Nog fr att jag r mot ddsstraff men om man nu ska reservera det fr ngon s r det vl fr avskum som Gth.

Att Yad Vashem r en riktig skitsida hller jag med om men om du har invndningar mot deras coypright skyddade flygfoto s fr du vl vnda dig till dem.

Jag brukar inte fira AHs fdelsedag men tack fr pminnelsen.
Citera
2009-04-19, 15:59
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Nej balkonfotografierna diskuteras ju enbart p grund av hans odling av Flitiga lisa...

Rskinn och buse, frga hans dotter om hon knner igen sig i demonbilden
av Amon.
Ja, fr hon hann nog f en vldigt bra uppfattning om sin far vid ett rs lder!
Citera
2009-04-19, 17:01
Medlem
BlizzardKings avatar
Nu handlar vl trden om huruvida filmen Schindlers List verklighetsbaserad eller ej.

Nr det gller den pstdda skjutningen frn balkongen s kan vi lugnt konstatera att det uppenbarligen inte gick till s som Spielberg framstllde det. Hr r en bild frn filmen:

http://www.scrapbookpages.com/poland...ethBalcony.jpg

Ingen av de bilder p husen som presenterats i trden hittills stmmer s vitt jag kan frst, med scenen. Allts mste det vara ett falsarium och den vanliga hatpropaganda som Hollywoods sjlvgoda eskimer frsker prngla ut.
Senast redigerad av BlizzardKing 2009-04-19 kl. 17:07.
Citera
2009-04-19, 17:03
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Rskinn och buse, frga hans dotter om hon knner igen sig i demonbilden av Amon.
Skmtar du? Dottern Monika fddes 15 nov -45. Hennes far hngdes september -46 efter att ha suttit inburad sedan maj -45. Vad tusan minns hon av sin fars granden? Sannolikt har hon aldrig trffat honom.

Ditt inlgg r nrap lika underligt som BlizzardKings klassiska phitt att Eichmann bevistade Theodor Herzl begravning tv r fre Eichmann fddes.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=3328
Citera
2009-04-19, 17:13
Medlem
Citat:
Man mste minst vara djupt troende fr att hitta ngot som helst bevis eller ens ett uns av indicier till att dessa bilder skulle visa att Amon Gth har skjutit p lgret frn sin balkong. Bilderna ger inget som helst perspektiv ver lgret frn balkongen, vare sig frn markniv eller ens en trappa upp. Flygfotot frn Maj 1944 visar att huset r inbddat i skog men Amon satt vl och skt ballistiska Walt Disney kulor i blindo, nr han var full och kt, i hopp om att trffa ngon jude. Tycker du ska ta med dig din tyska kamratfrening och ka p picknick till Amons kk och dricka lite glgg bland alla tomhylsorna i grset nedanfr balkongen.

Det hr r din gngse metodik, prngla ut lngskta och rent fantastiska bortfrklaringar fr att frvanska verkligheten med en dryg och sjlvgod ton, Perverst.

Du tramsar bara som vanligt.

P flera av de bilder jag lnkat till i mitt lnga inlgg s kan man tydligt se i stort sett hela Gths villa frn lgret. Detta visar att det vid tiden fr hndelserna inte var omjligt att kunna skjuta med gevr p fngar i lgret.

Det finns ven flera bilder dr man tydligt kan se att det var vldigt kalt runt sjlva huset, nstan inga trd eller buskar t lgersidan till, vid tiden fr hndelserna. Jmfr man det med moderna bilder p huset och den sidan s har det ju p 60 r vxt upp rena djungeln. Men tycker du att det r dagens bilder av huset och balkongen/terassen med djungel runt omkring som ska st som referens om det var mjligt att se in i lgret och skjuta in i lgret 1940-1945, eller ska vi g p bilder frn 1940-1945....?

Det sgs allts av flera vittnen att han ska ha skjutit folk frn sin balkong. Om det r alldeles sant eller inte vet jag inte, men d Gth bevisligen var en redig svinpls p mnga stt s tror jag det r fullt mjligt att det ven kan vara sant att han skjutit fngar frn sin balkong s som det vittnas om.

Men det som jag har visat med all tydlighet, r att det fr det frsta r samma hus i bilderna, allts de dr Gth str och hller bssan, och de moderna bilderna p huset. Samt att det likas var fullt mjligt att frn husets terass eller balkong skjuta ner i lgret p fngar om man s behagade. Det br nu vara helt solklart och odiskutabelt fr alla som inte r helt frlorade i maniskt och fanatiskt frsvarnade och versltande av nazzesvinens grymheter under kriget.

Dr Tinnitus
Citera
2009-04-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Nu handlar vl trden om huruvida filmen Schindlers List verklighetsbaserad eller ej.

Nr det gller den pstdda skjutningen frn balkongen s kan vi lugnt konstatera att det uppenbarligen inte gick till s som Spielberg framstllde det. Hr r en bild frn filmen:

http://www.scrapbookpages.com/poland...ethBalcony.jpg

Ingen av de bilder p husen som presenterats i trden hittills stmmer s vitt jag kan frst, med scenen. Allts mste det vara ett falsarium och den vanliga hatpropaganda som Hollywoods sjlvgoda eskimer frsker prngla ut.

Det enda det bevisar r att filmen skjutscen inte r inspelat i just Gths riktiga hus, utan i ett annat hus eller kuliss som anvndes fr filminspelningen.

Det betyder dock inte att filmen r ett gravt falsarium i sak, d det fortfarande kan vara helt sant att Gth skt p fngar frn sin riktiga balkong, och att det var fullt mjligt med fri sikt ner i lgret frn densamma. Det visar min genom gng med all tydlighet.

Dr Tinnitus
Citera
2009-04-19, 17:18
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ditt inlgg r nrap lika underligt som BlizzardKings klassiska phitt att Eichmann bevistade Theodor Herzl begravning tv r fre Eichmann fddes.

https://www.flashback.org/showpost....postcount=3328
Ditt inlgg r ett typexempel p hur troende hellre frsker skjuta budbraren n att debattera mnet. S hr skrev jag:
Citat:
Eichmann var en hngiven beundrare av zionismen och beskte Palestina 1937, hade nra kontakter med bl a Stern-ligan och om jag minns rtt ur huvudet s hr sent s gick han ven p Theodor Herzls begravning, grundaren av WZO
Och hr r mitt svar:

https://www.flashback.org/showpost....postcount=3344
Citat:
Eichmann bevistade minnesceremonin ver 35-rsdagen av Herzls dd, skulle det ha sttt. Han protesterade ven mot att Herzls grav hade vanhelgats 1939 och behll sina zionistiska kontakter tminstone nda till 1944 nr han frhandlade med Rudolf Kastner om emigration av prominenta zionistjudar.
S typiskt fr dig och dina meningsfrnder att narra och gra sig lustiga ver debattmotstndaren och frska rikta bort ljuset frn sakfrgan nr ni saknar relevanta argument.

Kan vi nu enas om att skottscenen frn balkongen r ett phitt?
Senast redigerad av BlizzardKing 2009-04-19 kl. 17:26.
Citera
2009-04-19, 17:22
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det enda det bevisar r att filmen skjutscen inte r inspelat i just Gths riktiga hus, utan i ett annat hus eller kuliss som anvndes fr filminspelningen.

Det betyder dock inte att filmen r ett gravt falsarium i sak, d det fortfarande kan vara helt sant att Gth skt p fngar frn sin riktiga balkong, och att det var fullt mjligt med fri sikt ner i lgret frn densamma. Det visar min genom gng med all tydlighet.

Dr Tinnitus
Nej, filmens skottscen r tvivelsutan en frfalskning.

Din genomgng visar inte p fri sikt (den tyder mer p att du skulle ska jobb som mklare ). Det r snarare s som beskrivits tidigare i trden att Gths hus lg nedanfr lgret, som i sin tur lg p en kulle. Snacket om att det skulle vara ett annat hus r sannolikt en efterhandskonstruktion.
Senast redigerad av BlizzardKing 2009-04-19 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in