Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-31, 09:31
  #1
Medlem
Tja

Har en 500 gb extern hårddisk. Den funkar kanon för det mesta...

MEN.....

Har suttit och tankat hem alla starwars i 1080 hd och efter 4v va det äntligen klart. Jag ladda hem dem i ca 6-7 kb / sek. Inte direkt väl seedad...

Nu när jag äntligen är klar och skall lägga in skiten på hårddisken säger disken att den inte har tillräckligt med minne, gör en diskrensing... men grejjen e att filen e på 48 gb och har över 150 gb ledigt. Samma sak med Taken, 4.5 gb och disken säger att jag inte har tillräckligt med minne.

Någon som har en lösning på detta?

Tack på förhand
Citera
2009-03-31, 09:41
  #2
Medlem
esskays avatar
Antar att du har FAT32 och inte NTFS på den externa?
Citera
2009-03-31, 09:46
  #3
Medlem
Fat32 klara inte filer större än ca 4 GB. Gör om hårddisken till NTFS.
Citera
2009-03-31, 09:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Fat32 klara inte filer större än ca 4 GB. Gör om hårddisken till NTFS.

how?? inte direkt kunning i området
Citera
2009-03-31, 10:40
  #5
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letum
how?? inte direkt kunning i området

Högerklicka på disken i "den här datorn" välj formatera, ändra i drop down boxen till NTFS.
Citera
2009-03-31, 10:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Högerklicka på disken i "den här datorn" välj formatera, ändra i drop down boxen till NTFS.

inte troligt att jag gör det nu... har lagt i 350 gig filmer nu!

Bunkrat upp med film i April iaf
Citera
2009-03-31, 10:49
  #7
Medlem
tältpinnes avatar
Start -> Kör -> cmd -> convert x: /fs:ntfs
Citera
2009-03-31, 11:42
  #8
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Start -> Kör -> cmd -> convert x: /fs:ntfs

Där "x:" är benämningen på hd:n, alltså C: D: E: eller vad du nu kan ha!
Citera
2009-03-31, 19:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Start -> Kör -> cmd -> convert x: /fs:ntfs

EDIT
__________________
Senast redigerad av letum 2009-03-31 kl. 19:50.
Citera
2009-03-31, 21:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letum
Tja

Har en 500 gb extern hårddisk. Den funkar kanon för det mesta...

MEN.....

Har suttit och tankat hem alla starwars i 1080 hd och efter 4v va det äntligen klart. Jag ladda hem dem i ca 6-7 kb / sek. Inte direkt väl seedad...

Nu när jag äntligen är klar och skall lägga in skiten på hårddisken säger disken att den inte har tillräckligt med minne, gör en diskrensing... men grejjen e att filen e på 48 gb och har över 150 gb ledigt. Samma sak med Taken, 4.5 gb och disken säger att jag inte har tillräckligt med minne.

Någon som har en lösning på detta?

Tack på förhand

Gör så här, välj Start, Inställningar, Kontrollpanel, Administrationsverktyg, Datorhantering och välj Diskhantering, där under Filsystem ser du om det står Fat32 eller NTFS för din disk.
Står det Fat32 så råder jag dig att tanka tillbaka datat till en annan disk och sedan formatera om till NTFS som är ett mycket bättre filsystem som kan hantera stora mängder data.

Står det NTFS så kan problemet vara att din USB-adapter visar fel på hur mycket ledigt det är på disken.
Det kan du givetvis kontrollera själv genom att gå in på Egenskaper på just den disken.
__________________
Senast redigerad av Kidny 2009-03-31 kl. 21:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback