Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-30, 23:25
  #1
Medlem
hejsan. När jag splar cs och tabbar ner så kan det bli rutor som är svart där jag skjuter. Men när jag startar om det så funkar det bra igen! Nu har jag börjat spela Left 4 dead. Då flytter det bra men rutorna kommer ibland. Kan jag göra nått åt det? lr måste jag köpa nytt grafikkort. har nivida 6600 gt / mvh
Citera
2009-03-31, 22:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av escoone
hejsan. När jag splar cs och tabbar ner så kan det bli rutor som är svart där jag skjuter. Men när jag startar om det så funkar det bra igen! Nu har jag börjat spela Left 4 dead. Då flytter det bra men rutorna kommer ibland. Kan jag göra nått åt det? lr måste jag köpa nytt grafikkort. har nivida 6600 gt / mvh

Förmodligen har du fått damm i kylflänsarna på ditt grafikkort, ta ut den och rengör sedan borde det fungera. Man kan få skumma pixlar ofta pga överhettning och det är oftast damm som gör att kortet går varmt.

Använd en damsugare det gör jag
Citera
2009-04-01, 00:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidny
Förmodligen har du fått damm i kylflänsarna på ditt grafikkort, ta ut den och rengör sedan borde det fungera. Man kan få skumma pixlar ofta pga överhettning och det är oftast damm som gör att kortet går varmt.

Använd en damsugare det gör jag
Bra att du har lyckats att få ett helt inlägg helt fel.


Antagligen är det artifakter du ser. Beror på oftast på dåliga drivers, eller ett trasigt grafikkort.
Citera
2009-04-01, 01:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Bra att du har lyckats att få ett helt inlägg helt fel.


Antagligen är det artifakter du ser. Beror på oftast på dåliga drivers, eller ett trasigt grafikkort.

Jamen klart du kan få artefakter av överhettning med, är du född i farstun eller?
Citera
2009-04-01, 08:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille_leijon
Jamen klart du kan få artefakter av överhettning med, är du född i farstun eller?
Jo visst, är så fallet så tvivlar jag starkt på att det ej är bestående skador.

Sen att dammsuga datorn, det gör väl ingenting bättre. Blås ut skiten med elektronik tryckluft!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback