Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 12:43
  #277
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffhanger
Jag kommer inte in i himlen. Jag är levande död. Men är inte evigt liv en skrämmande tanke? Jag är inte rädd för döden utan för evigt liv. Jag kommer hamna mitt emellan som en osalig ande. Vad säger ni troende?

Vår tid är programmerad och indoktrinerad, alla hamnar mitt emellan som en osalig ande.

Varför rädsla evigt liv? Där sorg eller smärta inte längre existerar?

Legendariskt att leva för all evighet.
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2023-06-14 kl. 12:45.
Citera
2023-06-14, 17:00
  #278
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vår tid är programmerad och indoktrinerad, alla hamnar mitt emellan som en osalig ande.

Varför rädsla evigt liv? Där sorg eller smärta inte längre existerar?

Legendariskt att leva för all evighet.

Hade en vän på facebook som hade en bild:

Där det stod "Problemet med odödlighet är att du hör röster i ditt huvud." så var det något citat där till någon känd filosof.

Desvärre hittar jag inte bilden längre, det var år 2011 han postade den, hittar jag den så postar jag den här.

Efter den bilden började jag tro på odödlighet och på gud, sedan blev jag "odödlig" och fick stark övertygelse om detta, min tro är att aldrig kommer behöva dö ändå nu i efterhand, jag känner mig mer spirituellt stark nu också efter att sett den bilden.

Man kan leva länge så länge man sköter sig på planeten, gud och odödlighet finns dock inne i oss alla. Tro på något fint så sker det.
Citera
2023-06-14, 22:19
  #279
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dileva
Jo evigt liv är en skrämmande tanke, jag tror inte att de religiösa har funderat närmare på detta. Vilket är underligt då målet är just evigt liv. Men jag har inte sett någon analys av vad det skulle innebära att inte dö.

Min religion är: Man föds och man dör. Det är gott.
Evigt liv är en skrämmande tanke för en syndfull människa som inte begriper att evigt liv är utan synd och glädjefyllt bortom jordiska förlustelser.
Citera
2023-06-15, 15:10
  #280
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blade1941
Hade en vän på facebook som hade en bild:

Där det stod "Problemet med odödlighet är att du hör röster i ditt huvud." så var det något citat där till någon känd filosof.

Desvärre hittar jag inte bilden längre, det var år 2011 han postade den, hittar jag den så postar jag den här.

Efter den bilden började jag tro på odödlighet och på gud, sedan blev jag "odödlig" och fick stark övertygelse om detta, min tro är att aldrig kommer behöva dö ändå nu i efterhand, jag känner mig mer spirituellt stark nu också efter att sett den bilden.

Man kan leva länge så länge man sköter sig på planeten, gud och odödlighet finns dock inne i oss alla. Tro på något fint så sker det.

Vandrar runt döda människor skrämmer vanliga människor.
Upprättelse först på domedagen återuppstår efter döden.
Citera
2023-07-14, 01:23
  #281
Medlem
Cliffhangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vi ska vara fria i Jesus.
Inse vilka vi är, närmast.
Det onda (synden) eller det som låg närmare till hands, vart vi kom ifrån. (Gud) borde väl ligga närmast när vi vet om Hans helighet genom Jesus.

BS på nivå detta! Var finns Skaparen? I ditt Solar Plexus. Så sluta snacka skit!
Citera
2023-07-14, 01:25
  #282
Medlem
Cliffhangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vår tid är programmerad och indoktrinerad, alla hamnar mitt emellan som en osalig ande.

Varför rädsla evigt liv? Där sorg eller smärta inte längre existerar?

Legendariskt att leva för all evighet.

Lite tôligt skulle jag säg. Men vi har skapat Universum tillsammans för att slå ihjäl den tiden. Som inte existerar. Komplicerat är det i sin enkelhet…
Citera
2023-07-14, 01:27
  #283
Medlem
Cliffhangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Enligt bibeln så lever vi detta liv, sedan efter att vi dör så kommer den eviga domen, så tyvärr så får vi inte oändligt många chanser att reinkarnera om och om igen tills vi lyckas göra rätt för oss.


Jorden är platt, det finns ett firmament över oss. Jorden är Guds fotstol. NASA betyder "Decieve" så vi kommer aldrig kollonisera rymden. (Rymden är vatten btw) Vi har aldrig landat på månen heller. Stjärnor är änglar, dom har namn och dom kan sjunga, och dom lyder Gud. Vi kommer aldrig reinkarnera på Barnhards stjärna.

NASA betyder "Decieve"
https://www.blueletterbible.org/lexi...7/kjv/wlc/0-1/

Gud som skapade allt, hans kungadöme kommer komma ner på vår platta jord. Inte barnhards stjärna eller någon annanstans

BS igen. Religion är skapad av de som valt STS. Som jag precis skrev, var finns Skaparen - i Solar Plexus…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback