Visste inte vart jag skulle posta men jag satt och filosoferade om framtiden!
Hur tror ni att samhället ser ut i världen och sverige om 70-100 år?
Vad kommer vi ha på oss?
Kommer vi sluta använda sedlar som pengar och bara använda kort?
Bli videoövervakade dygnet runt?
Vart är vi på väg? Jämför bara med 50 talisternas uppväxt och 80-90 talisternas. Känns som att 50 talisterna är bättra uppfostrade och mer "svensson" en 80talister. Se bara hur barn beter sig i klassrummet nuförtiden och för 50 år sedan, då fick man ju spö av läraren, nu är det eleverna som misshandlar läraren oftast.
Hur kommer barnen klara ett stressigt samhälle?
Vad säger dom? Om 20-30 år kommer världens befolkning dubblas.
Hur kommer vi resa? tunnlar i vattnet på 2 timmar till NY?
Skriv gärna fler saker ni hört/vet/tror om i framtiden!
VART ÄR VI PÅ VÄG!?
Sorry om jag har skrivit slarvigt och oförståeligt men jag har jobbat 11 timmar precis och tagit en nattis.
mvh
btw jag är så intresserad av det här att jag tycker FB borde starta en egen flik om framtiden... Jag har då inte sett någon
Jag tror att antingen så kommer alla vara extremt övervakade och hårt kontrollerade på alla möjliga sätt på grund av befolkningsökningarna. Eller så kommer inte det att hålla och stater kommer brytas ner och vi kommer leva i en anarki.
Internet i lillfingret.
Robotar!
Experiment med genmanipulation på personer/foster/vaddetnuärmangenmanipulerar för att förbättra deras förutsättningar.
Indien över två miljarder.
Kina nere på en miljard.
Något land lär hinna svämmas över lite åtminstone pga växthuseffekten.
Palestina och Israel lär fortsätta kivas.
Är verkligen otroligt svårt att säga. Har väldigt svårt att se att någon under början av 1900-talet skulle kunna föreställa sig att det skulle se ut som det gör nu på 2000-talet. Samma sak går väl att säga om människor från alla decennier.
Jag kan åtminstone säga att jag inte tror att den tekniska utvecklingen kommer fortsätta i samma höga tempo som den gjort under de senaste 20 åren. Jag tvekar också på att det kommer att komma en uppfinning som är lika revolutionerande för samhället som Internet har varit under det kommande 100 året.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!