Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-28, 12:52
  #1
Medlem
Erods avatar
Ärade Flashback!

Som saget, jag har ett radeon 4850 kort, och den har HDTV koppling bredvid mina två DVI portar.


Kan jag köpa en speciell kabel, dra den från mitt grafikkort till min HD TV och kolla på blu-ray kvalite saker jag har på min dator och visa dem upp i all sin makt upp på min HD TV?

Om detta går, vilken kabel ska jag köpa?

Tackar i förväg. Don't let me down Flashback!
Citera
2009-03-28, 13:03
  #2
Medlem
qrizzes avatar
är det inte bara en tv-out (s-video) anslutning på kortet?
om det är så, så är s-video analogt och kanske inte den bästa bilden.

de bästa är ifall du köper en dvi > hdmi adapter.
typ en sådan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342932

sedan så måste din dator palla att spela upp hd. men vanlig film går nog bra ändå
Citera
2009-03-28, 13:46
  #3
Medlem
Adaptern som qrizze länkade till ska du redan ha fått med ditt grafikkort. Den adaptern måste du använda om du också vill ha ljud via HDMI kabeln.

OBS det finns två typer av adaptar. De utan ljud och de med ljud som qrizze länkade till. Tyvärr står det inget i info vilken det är. Om det strå något med ATI eller deras grafikkort så har man köpt rätt. Tex står ATI på adaptern (bilden) som qrizze länkade till.

Du kommer nu att ha 2 ljud kort i datorn så glöm inte att välja rätt i Ljud inställningarna under Start / Kontroll Panelen /

Berättar vad du har för TV.

Du måste läs TV manualen också (platt TV). Avsnitten hur man kopplar till dator upplösningar och vad de rekommenderar. Vissa TV tillverkar har särskilda krav. Därför. Berättar vad du har för TV.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2009-03-28 kl. 13:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback