Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-28, 07:57
  #1
Medlem
Tjena allihopa..

Jag innhandlade en Samsung NC 10 igår och satt och pillrade lite på den igår kväll.. Så plötsligt när jag skulle starta om datorn så "frös" den efter 20 sek när den startat.. Ingenting går att trycka på och klockan står still..

Vad kan jag göra??

Vet att jag på en tidigare dator tryckte på en knapp när den startade och kunne då gå tillbaks till fabriksinnställningar igen..

Någon som kan hjälpa mig??

Mvh
Korpi
Citera
2009-03-28, 08:01
  #2
Medlem
Førklara mer utførligt. Efter 20 s nær jag bootar så kan jag inte se någon klokka.
Citera
2009-03-28, 08:12
  #3
Medlem
Tja vad ska man säga..

När jag startar datorn så när den är klar för att använda och man skrivbordet är framme så kanske det går 20sek så låser hela skärmen sig och man kan inte göra nånting.
Det kommer upp McAfee virusprogram som man ska godkänna eller påminnas om senare,det hi nner man knappa bort tex men sen¨fryser det sig..

korpi
Citera
2009-03-28, 08:20
  #4
Medlem
Testa att återupprepande trycka F8 nær de startar, før att så kunna starta i felsækert læge.

Jag skulle ta bort virus programmet sedan nær du ær i felsækert læge.
Citera
2009-03-28, 08:34
  #5
Medlem
Ok. Det skal testas..
Kommer med närmare upplysning om det funkade, tack så länge..

En annan fråga som Ni säkert kan hjälpa mig med är när jag går inn på tex Expressen så kommer det upp att jag har en gammal version av Explorer ska jag installera Explorer8?? Kan det vara det som är felet?(jag gjorde det innan)
__________________
Senast redigerad av korpi 2009-03-28 kl. 08:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback