Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-05, 20:32
  #985
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Du vill färdas från punkt A till punkt B för att du fått för dig att punkt B är ett bättre ställe för dig just nu (t.ex. det är morgon och du vill till jobbet, att du måste gå dit är per definition en fördom för att du kan ju inte vara säker på att jorden ens finns till när du väl kommer fram). Då förvandlar en ingenjör en bit av universum till en maskin, t.ex. en bil eller ett tåg, som ser till så att du kommer till punkt B i rimlig tid.

Det vill säga ja, ingenjörer löser uppgifter utgående från hur universum fungerar (annars skulle ju inte uppgifterna lösas) men det de gör är att ändra universum så att våra mänskliga fördomar och antaganden (ofta) uppfylls.

Det religiösa stollar sysslar med är att ljuga och säga att de gör ingenjörers jobb.
Nu trodde jag att du menade något annat med "ändra universum" än vad du gjorde. Jag anser inte att byggandet av ett tåg eller en bil är att "ändra på universum", trodde du snarare syftade på att trotsa naturlagarna el.dyl.
2014-08-05, 20:53
  #986
Medlem
Diamondgrits avatar
To be judged by the earth is to sit on a throne of wonder why.
2014-08-06, 16:40
  #987
Medlem
euns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det enda som behövs för att det onda skall triumfera är att de goda inte gör någonting alls.
Edmund Burke
mycket bra citat, enkelt men ändå bra.
2014-08-06, 17:33
  #988
Medlem
particulum1s avatar
"The fundamental cause of trouble in the world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt"

-Bertrand Russell
2014-08-06, 19:33
  #989
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eun
mycket bra citat, enkelt men ändå bra.
Det hade varit ett bra citat om det faktiskt fanns "onda" och "goda" människor, men världen är tyvärr en gråzon.
2014-08-06, 19:36
  #990
Medlem
anonym.hedonists avatar
"Anarchism means a condition or society where all men and women are free, and where all enjoy equally the benefits of an ordered and sensible life."
-Alexander Berkman
2014-08-06, 20:02
  #991
Medlem
euns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Det hade varit ett bra citat om det faktiskt fanns "onda" och "goda" människor, men världen är tyvärr en gråzon.
det har du väl rätt i, dock ser jag det som ett "sagocitat"
2014-08-06, 21:50
  #992
Medlem
C0ws avatar
You miss 100% of the shots you don't take.

Är inte mycket för citat och sånt skit, men denna tycker jag var bra. Läste den nånstans på Facebook, mins inte vems det är...
2014-08-06, 22:04
  #993
Medlem
Scumbagsimpas avatar
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
― Jordan Belfort

"Vafan?!" - Johan Falk

__________________
Senast redigerad av Scumbagsimpa 2014-08-06 kl. 22:20.
2014-08-07, 20:46
  #994
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
You miss 100% of the shots you don't take.

Är inte mycket för citat och sånt skit, men denna tycker jag var bra. Läste den nånstans på Facebook, mins inte vems det är...

Tror det brukar tillskrivas Wayne Gretzky (hockey om du inte är sportintresserad).
2014-08-07, 20:53
  #995
Medlem
GunsAndHorsess avatar
To know what you know and what you do not know, that is true knowledge.

Confucius
2014-08-07, 21:28
  #996
Medlem
goran744s avatar
För att få ett alldeles jämnt humör måste man gå omkring med en tandställning i själen.
Stig Johansson

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback