Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 07:22
  #793
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Hur mycket energi ska man lägga på smugglandet i sig? Känns ju något överdrivet att låna stor båt t.ex.
Det beror väl på vad målsättningen är.
Om du endast är ute efter att smuggla något enstaka vapen till dig själv så är båt ett aningen krångligt sätt att få in vapnet i landet.
Planerar du dock att ta in riktigt stora mängder vapen och sen sälja dessa på svarta marknaden så är båt ett alternativ, och till och med att föredra framför bil/bussmuggling eller att skicka vapnen postvägen.
Citera
2018-04-20, 09:07
  #794
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Det beror väl på vad målsättningen är.
Om du endast är ute efter att smuggla något enstaka vapen till dig själv så är båt ett aningen krångligt sätt att få in vapnet i landet.
Planerar du dock att ta in riktigt stora mängder vapen och sen sälja dessa på svarta marknaden så är båt ett alternativ, och till och med att föredra framför bil/bussmuggling eller att skicka vapnen postvägen.
Precis min tanke angående båten, storsmuggling är inte mitt mål då större aktörer säkert tycker illa om uppstickare. Är bara så rädd att tullen väljer just min bil att söka igenom.
Citera
2018-04-20, 10:40
  #795
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Hur mycket energi ska man lägga på smugglandet i sig? Känns ju något överdrivet att låna stor båt t.ex.

Hur får jag tag i svartkrutsrevolver?
Svartkrutare tillverkade innan 1890 är licensfria så det är bara att köpa på blocket.
Citera
2018-04-20, 12:30
  #796
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Precis min tanke angående båten, storsmuggling är inte mitt mål då större aktörer säkert tycker illa om uppstickare. Är bara så rädd att tullen väljer just min bil att söka igenom.
Enligt vad jag hört så verkar det som om tullen, pga resursbrist, väljer att inte kolla bilar som flera män sitter i. Samla ihop några kompisar och åk på en bilresa i Europa och köp några flak öl som ligger synliga i bilen så är nog risken att stoppas vid inresa till Sverige inte speciellt stor.
Citera
2018-04-21, 03:55
  #797
Medlem
213374Us avatar
Båtfrakt (och lastbil) är väl det säkraste sättet att smuggla på fortfarande. Man köper en kubikmeter i en container, trycker in några vapen, ammunition och fyller ut lådan med skrot. De blir ytterst sällan kontrollerade annat än med knarkhundar. Använd någon alkis som målvakt.
Citera
2018-04-26, 04:27
  #798
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Menar på allvar att det enda sättet att känna sig säker om man rör sig på stan i en större stad i Sverige idag är om man är beväpnad. Massa gäng och drägg som stryker runt. Skrämmande utveckling.

Det finns en komplementhändelse till detta dock.

Om du är seriös med "safety first" så är det dagtid som gäller.

Kroglivet och Dylikt, innebär att både Antagonister och lagen är ute.
Om du bär ett vapen och använder det,, eller blir visiterad, så sitter du i så mycket skit så det är inte sant.

DU blir boven oavsett.

Om du bär vapen, var kompetent med det för din egen skull, och gör det på dagtid, det är BARA när Det föreligger absolut livsfara som det är värt det, eftersom du kommer åka på ett flerårigt fängelsestraff oavsett.

Är du ute på Kvällen kan du råka ut för allsköns pappskallar som attackerar på fyllan osv, du kan mycket väl bli ihjälslagen av dessa, och för vad?

PGA att dom är på fyllan bara..det är tragiskt, men I Sverige är du rökt, ett viktigt prio är att komma undan, för lagen är INTE på din sida.

I ljuset av det får jag förespråka en Rejäl Dubbeleggad kniv istället för en pistol, den är tyst, har obegränsad magasinskapacitet,är billigare, och således mer lättdumpad.
Bland annat.

Omedelbart efter incidenten skall du ta dig Så långt därifrån som möjligt.

Sökområdet blir svagare och svagare med distans.
Spring en mil, ha bra kondis.
Citera
2018-04-26, 19:06
  #799
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
...får jag förespråka en Rejäl Dubbeleggad kniv istället för en pistol, den är tyst, har obegränsad magasinskapacitet,är billigare, och således mer lättdumpad.
...
Spring en mil, ha bra kondis.

Som vanligt en massa värdelösa råd. Springer man en mil lär man ju bli ihågkommen av en massa människor eftersom man antagligen inte har gympakläderna på sig.

Vilket vapen man väljer beror väl på ens personlighetstyp. Folk som föredrar kniv brukar ju vara äckliga jävlar som tycker om när det är kroppsnära och snuskigt, gillar att tafsa på brudar och gnida sig mot folk i tunnelbanan. Som inte har nåt emot att bloda ner sig och smutsa till kläderna.

Folk som kör med skjutjärn däremot, det är reko killar som håller på hyfs och stil. Ni vet att jag har rätt här. :=)
Citera
2018-04-27, 06:39
  #800
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenJanne
Som vanligt en massa värdelösa råd. Springer man en mil lär man ju bli ihågkommen av en massa människor eftersom man antagligen inte har gympakläderna på sig.

Vilket vapen man väljer beror väl på ens personlighetstyp. Folk som föredrar kniv brukar ju vara äckliga jävlar som tycker om när det är kroppsnära och snuskigt, gillar att tafsa på brudar och gnida sig mot folk i tunnelbanan. Som inte har nåt emot att bloda ner sig och smutsa till kläderna.

Folk som kör med skjutjärn däremot, det är reko killar som håller på hyfs och stil. Ni vet att jag har rätt här. :=)


Med tanke på att det tipset är en del av SERE-programmet, så får du nog ta upp din synpunkt med dom.

Citat:
Vilket vapen man väljer beror väl på ens personlighetstyp. Folk som föredrar kniv brukar ju vara äckliga jävlar som tycker om när det är kroppsnära och snuskigt, gillar att tafsa på brudar och gnida sig mot folk i tunnelbanan. Som inte har nåt emot att bloda ner sig och smutsa till kläderna.

Fapfapfapfap.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2018-04-27 kl. 06:47.
Citera
2018-04-28, 21:11
  #801
Medlem
Var kan man få tag på ett då? Krävs det att åka utomlands eller går det inom Sverige?
Citera
2018-04-28, 22:00
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Var kan man få tag på ett då? Krävs det att åka utomlands eller går det inom Sverige?

Det är lika enkelt i Sverige som utomlands, allt handlar om kontakter.
Citera
2018-04-29, 07:38
  #803
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Det är lika enkelt i Sverige som utomlands, allt handlar om kontakter.
Det var väl du om åkte till USA och köpte puffra?
Hade du inga kontakter i Sverige?
Citera
2018-04-29, 07:42
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Om du nu - rent hoypotemiskt - skulle vilja köpa en olaglig puffert, hur skulle du gå till väga? Sergels torg känns lite fel, även om "barnflickan" lyckades... Vad kostar en pistol med ammo...??

Varför köpa något som förmodligen används minst en gång i en skjutning? bygg en egen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback