Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-26, 23:44
  #1
Medlem
dynamit-kisens avatar
Så... Nu har jag köpt en bärbar hårddisk från Western Digital Elements. Det påstås vara plug and play, men mitt vista kan inte hitta några drivrutiner. Fine tänker jag och surfar in på tillverkarens hemsida. Men där står bara att de varken tillverkar eller tillhandahåller drivrutiner eftersom vistas originaldrivrutiner funkar!

Så vad gör jag nu? Någon som haft liknande problem och har en lösning?
Citera
2009-03-26, 23:48
  #2
Medlem
Flashen1961s avatar
Har du lagt in SP1? Kan vara det som behövs tror jag? Annars kolla i BIOS om din externa hd hittas där.
Citera
2009-03-26, 23:49
  #3
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamit-kisen
Så... Nu har jag köpt en bärbar hårddisk från Western Digital Elements. Det påstås vara plug and play, men mitt vista kan inte hitta några drivrutiner. Fine tänker jag och surfar in på tillverkarens hemsida. Men där står bara att de varken tillverkar eller tillhandahåller drivrutiner eftersom vistas originaldrivrutiner funkar!

Så vad gör jag nu? Någon som haft liknande problem och har en lösning?
Finns inga drivrutiner. Tips plugga in externa HDD. Se till strömadapter sitter rätt. Start om datorn. Om detta inte funkar. Gå in kontrollpaneln --> lägg till ny maskinvara o leta där
Citera
2009-03-27, 00:00
  #4
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Har du lagt in SP1? Kan vara det som behövs tror jag? Annars kolla i BIOS om din externa hd hittas där.

Tack. Nu när du säger det försvann det när jag hade en datorcrash för ett tag sedan, installerar och kontrollerar om det funkar.

Tack även för övrigt svar!
Citera
2009-03-27, 08:30
  #5
Medlem
dynamit-kisens avatar
Nähä. Det visade sig att det inte berodde på SP1. Jag har installerat det men den funkar ändå inte. Någon som har ett annat förslag på hur man kan få det att funka?
Citera
2009-03-27, 09:29
  #6
Medlem
Testa disken på en annan dator? Kan ju vara så enkelt som att den är defekt.
Citera
2009-03-27, 16:54
  #7
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Testa disken på en annan dator? Kan ju vara så enkelt som att den är defekt.

Jag har nu hunnit testa på en annan dator och den funkar inte där heller. Skall prova på en till, och funkar det inte där heller är den nog sönder

Tack för tips iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback