Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-26, 18:09
  #1
Medlem
humor-mes avatar
För inte så alls länge sedan så startade jag en tråd om att min laptop inte gick att starta, några dagar senare så kunde datorn startas, datorn hade alltså blivit alldeles för varm och stängt av sig själv. Det konstiga var att det tog flera dagar innan man fick liv i den. I alla fall, då trodde jag att allt var frid och fröjd igen, men icke. Nu funkar inte tangentbordet på laptopen som den ska.

Det är vänster sida på tangentbordet som slutade fungera. Händer alltså ingenting när jag trycker på någon tangent. Har suttit och tryckt på fn och nästan alla tangenter för att utesluta att jag inte bara råkat trycka på någonting så vissa tangenter har låst sig. Men inget sker ändå.

Vad ska jag göra nu, undrar då jag, har blivit otroligt less nu över att allt ska krångla, så egentligen vill jag bara slänga ut datorn genom fönstret. Men vet att detta inte löser någonting, har heller inte råd att köpa en ny dator..

Datorn är en en sony Vaio PCG-7g1m
Citera
2009-03-26, 18:37
  #2
Medlem
micaeles avatar
Du har inte garanti kvar på burken?
Citera
2009-03-26, 19:18
  #3
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du har inte garanti kvar på burken?

betvivlar det
skall kollas upp dock...
Citera
2009-03-26, 21:21
  #4
Medlem
Köp ett USB-tangentbord. Datorn blir lite mindre portabel och smidig förstås. Kanske inget bra alternativ om du är i behov av att vara rörlig..
Citera
2009-03-26, 23:32
  #5
Medlem
Kan vara den pyttelilla, 0.1mm tunna kabeln som lossnat, eller tangentbordet som är helt trasigt. Köp ett nytt. Det är inte så svårt att byta
Citera
2009-03-27, 17:59
  #6
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Köp ett USB-tangentbord. Datorn blir lite mindre portabel och smidig förstås. Kanske inget bra alternativ om du är i behov av att vara rörlig..

Funderat på det, billigare lösning också än att köpa en helt ny dator..
Citera
2009-03-27, 18:02
  #7
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Kan vara den pyttelilla, 0.1mm tunna kabeln som lossnat, eller tangentbordet som är helt trasigt. Köp ett nytt. Det är inte så svårt att byta

Jag är ju en idiot när det kommer till datorer egentligen, men ja, ser man tydligt om man öppnar upp datorn om denna kabel är trasig? usch jag vågar nog egentligen inte öppna upp datorn själv, stor risk att jag sabbar hela skiten då..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback