Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-26, 15:47
  #1
Medlem
different_trips avatar
Tjena!

Har märkt att min Logitech Mx1000 börjat fela.

Felbeskrivning :
Vänster och höger musknapp har börjar glappa (misstänker jag) eftersom vid spelande då man håller inne en av dessa knappar och svänger (exempelvis WoW) så "släpper" musen och muspekaren rör sig vidare utan att gubben svänger. Så jag svänger bilden, musen "släpper" och muspekaren visar sig fastän jag håller inne knapparna.

Tror ni att detta går att byta?

Köpte musen för ungefär ett år sedan från JMEdata (finns dock inte i deras nya sortiment efter konkursen). Musen är helt klart använd flitigt men det är endast slitageskador på den, exempelvis logor osv är bortslitna eftersom dem varit tryckta på musen. Man ser alltså att musen vart använd men det finns inga rena defekter på den så som glappande knappar osv.

Så vad tror ni?
Citera
2009-03-27, 09:54
  #2
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tjena!

Har märkt att min Logitech Mx1000 börjat fela.

Felbeskrivning :
Vänster och höger musknapp har börjar glappa (misstänker jag) eftersom vid spelande då man håller inne en av dessa knappar och svänger (exempelvis WoW) så "släpper" musen och muspekaren rör sig vidare utan att gubben svänger. Så jag svänger bilden, musen "släpper" och muspekaren visar sig fastän jag håller inne knapparna.

Tror ni att detta går att byta?

Köpte musen för ungefär ett år sedan från JMEdata (finns dock inte i deras nya sortiment efter konkursen). Musen är helt klart använd flitigt men det är endast slitageskador på den, exempelvis logor osv är bortslitna eftersom dem varit tryckta på musen. Man ser alltså att musen vart använd men det finns inga rena defekter på den så som glappande knappar osv.

Så vad tror ni?

om det endast är slitageskador så går det inte på garantin.
Citera
2009-03-27, 10:18
  #3
Medlem
phinduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Felbeskrivning :
Vänster och höger musknapp har börjar glappa

det finns inga rena defekter på den så som glappande knappar osv.



Det går ju inte ihop, Glappar dom eller glappar dom inte?

Om det som sagt bara är slitage så lär det inte gå på garantin.
Citera
2009-03-27, 16:49
  #4
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phindus
Det går ju inte ihop, Glappar dom eller glappar dom inte?

Om det som sagt bara är slitage så lär det inte gå på garantin.

Ah, lite slarvigt skrivet. Knappsatsen glappar inte, kontakten verkar glappa.

Kom på att problemet uppstått sen jag installerat Vista x64. Dock har jag tagit hem drivrutinerna igen och installerat om den (x64 drivrutinerna såklart) och problemet är fortfarande kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback