Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-26, 13:41
  #2977
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrH4xXr
Fixade problemet. Säg gärna till hur man raderar tråden

Det kan ej medlem göra.

Säg gärna din lösning istället då det kan vara fler som har eller som råkar ut för samma problem som du har/hade.
Citera
2012-10-26, 15:34
  #2978
Medlem
WiDeNs avatar
MSI Drivers & Utilites

Har repat skivan för MSI Drivers & Utilites. Och nu när jag ska installera om datorn behöver jag hitta installationsfilerna för internet etc. Vet att man ska kunna nå dem på MSIs hemsida, men kan inte hitta rätt.

Jag köpte en Taurus Overkill på Inet för ca 18 mån sedan, men det kanske inte spelar någon roll vilken modell av dator jag har? Vill bara hitta filerna så jag kan formatera om datorn.

Tack.
Citera
2012-10-26, 15:42
  #2979
Medlem
Gorillabass avatar
Prova denna länken


http://eu.msi.com/product/mb/Z77A-S0...r&os=Win7%2064
Citera
2012-10-26, 15:53
  #2980
Medlem
WiDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Prova denna länken


http://eu.msi.com/product/mb/Z77A-S0...r&os=Win7%2064

Tack. Fungerar den för P67A-C45/ P67A-C43/ P67S-C43/ P67AS40 series? På länken är det Military Class III, jag har Military Class II. Spelar det någon roll?

Jag kan inte ett skit om detta, och är riktigt irriterad över att skivan inte fungerar. Måste få rätt filer på USB nu, då jag bara har denna dator.
Citera
2012-10-26, 16:21
  #2981
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiDeN
Tack. Fungerar den för P67A-C45/ P67A-C43/ P67S-C43/ P67AS40 series? På länken är det Military Class III, jag har Military Class II. Spelar det någon roll?

Jag kan inte ett skit om detta, och är riktigt irriterad över att skivan inte fungerar. Måste få rätt filer på USB nu, då jag bara har denna dator.


Det tror jag det ska göra...sökte på Z77A-S01 och fick fram den sidan...
Kan dock inte garantera något.
Citera
2012-10-31, 14:15
  #2982
Medlem
Dawndusts avatar
Behöver drivers till radeon x800XT

Hej jag har letat som en galning efter drivers till mitt gamla grafikkort (det nya gick sönder).
Men jag har inte hittat nån länk eller nåt som verkar fungera, alla driverupdate säger att jag har de jag ska ha men alla spel säger att jag inte har några drivers.

någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Tack på förhand.!
Citera
2012-10-31, 14:16
  #2983
Medlem
EckiEckis avatar
www.ati.com
DOck så är det så att AMD inte har något stöd för så gamla kort under Windows 7, utan bara Vista och äldre.

Det går säkert att ful-trixa igång några drivarfe, men jag vet inte hur.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2012-10-31 kl. 14:24.
Citera
2012-10-31, 14:52
  #2984
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawndust
Hej jag har letat som en galning efter drivers till mitt gamla grafikkort (det nya gick sönder).
Men jag har inte hittat nån länk eller nåt som verkar fungera, alla driverupdate säger att jag har de jag ska ha men alla spel säger att jag inte har några drivers.

någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Tack på förhand.!
Operativsystem?
Här hittade jag lite (unsupported nu): http://support.amd.com/us/gpudownloa...w_vista32.aspx
Citera
2012-10-31, 15:45
  #2985
Medlem
Googlas avatar
Min dator under 1 år nu har kanske 1-2 gånger i månaden krashat pga jag misstänker grafikkortet, skärmen flimrar med alla konstiga slags färger och freezar i kanske 10 sekunder. Oftast så återställs det och står "Nvidia video driver restored något något.." Men nu har det börjat bli så här 3-5 gånger per dag. Det är väldigt frustrerande, Oftast måste jag starta om datorn. Någon som vet vad detta kan bero på ?

Enligt mätare om grafikkortet så står temp. 51c 123f. Vad nu det kan vara om det hjälper mig felsökande råd något.
Citera
2012-10-31, 16:06
  #2986
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Min dator under 1 år nu har kanske 1-2 gånger i månaden krashat pga jag misstänker grafikkortet, skärmen flimrar med alla konstiga slags färger och freezar i kanske 10 sekunder. Oftast så återställs det och står "Nvidia video driver restored något något.." Men nu har det börjat bli så här 3-5 gånger per dag. Det är väldigt frustrerande, Oftast måste jag starta om datorn. Någon som vet vad detta kan bero på ?

Enligt mätare om grafikkortet så står temp. 51c 123f. Vad nu det kan vara om det hjälper mig felsökande råd något.
Tyvärr har nog grafikkortet gjort sitt.
Citera
2012-10-31, 16:30
  #2987
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Tyvärr har nog grafikkortet gjort sitt.
Tror du? Det är bara snart 1 år gammalt, skapligt nytt på marknaden var den också.
Citera
2012-10-31, 20:29
  #2988
Medlem
Grafik drivrutinen fungerar inte.

Har precis installerat om datorn pga att det var en fil som helt plötsligt fattades (Background Intelligent Transfer Service) och när allt var klart så fungerar plötsligt inte drivrutinen till grafikkortet.

Upplösningen fungerar som den ska men inget annat. Om man drar runt ett fönster på skrivbordet så laggar det precis som om ingen drivrutin finns. Kan inte heller spela några spel utom vissa äldre spel som inte kräver mycket.

Grafikkortet är ATI Radeon HD 5770 och drivrutinen är http://support.amd.com/us/gpudownloa...w_vista64.aspx
Kör 64-bitars Windows 7 Ultimate

Tacksam för snabba svar då jag vill kunna spela igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback