Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-23, 21:39
  #2629
Medlem
hej jag har windows 7 men jag har problem med drivutinerna allså jag har en skärmbild på 1680x1050 men så får jag en mindre upplösning och det ger mig en del problem tacksam för svar antar att det är problem med drivutinerna.
Citera
2012-04-25, 21:03
  #2630
Medlem
INGA drivrutiner. Hjälp!

Hej, installerade nyss om min laptop och nu har jag inte en enda drivrutin på den, finns inga drivrutiner på den skiva jag fick med som skulle återställa datorn tills då den var ny.

Jag har försökt tanka drivrutiner från samsungs hemsida men inga av dem funkar, står något i stil med att jag inte har någon net adapter inkopplad när jag försöker installera drivrutinerna till nätverkskortet.

Datorn är en Samsung np-rc530

hjälp!
Citera
2012-04-25, 21:19
  #2631
Medlem
kimdah2002s avatar
Det beror väl på vilket operativsystem du installerade och vad som följde med från början...
Citera
2012-04-25, 21:25
  #2632
Medlem
oj dubbelpost
Citera
2012-04-25, 21:26
  #2633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det beror väl på vilket operativsystem du installerade och vad som följde med från början...


När datorn var ny hade den alla drivrutiner osv, instalerade win7 med recovery skivan som följde med datorn.
Citera
2012-04-25, 22:17
  #2634
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1ksost
När datorn var ny hade den alla drivrutiner osv, instalerade win7 med recovery skivan som följde med datorn.
Installerade du med Recovery-skivan, hur lyckades du med det? ...antingen återställde (recovery) du datorn med skivan, annars installerade du med en installations-skiva.

Återställde du mha en original Samsung återställnings-skiva som är till just din dator så behöver du inte göra mer, då ska allt vara klart.

En annan grej av vikt; Har du läst manualen?
Citera
2012-04-25, 22:25
  #2635
Avstängd
SexToy123s avatar
Drivrutiner vista?

Ja jag vet finns säker i nån tråd(snälla länk i så fall)
men har just reinstalled min pc och har provat men tyvärr verkar det som drivrutiner för nätverket(internet) eller iallafall uppkoppling till internet inte funkar
Har just installerat vista home edition med min licens kod men kommer inte in på nätet (som vanligt)med nån drivrutin som saknas"
Någon?
Citera
2012-04-25, 22:49
  #2636
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Ta reda på vad ditt nätverkskort heter först i kontrollpanelen-enhetshanteraren sen letar du efter drivrutiner till dessa,eller har du integrerat nätverkskort i moderkortet?
Citera
2012-04-25, 22:50
  #2637
Avstängd
SexToy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Ja jag vet finns säker i nån tråd(snälla länk i så fall)
men har just reinstalled min pc och har provat men tyvärr verkar det som drivrutiner för nätverket(internet) eller iallafall uppkoppling till internet inte funkar
Har just installerat vista home edition med min licens kod men kommer inte in på nätet (som vanligt)med nån drivrutin som saknas"
Någon?
PLs,
Har inte Microsoft nån sida man kan hämta hem dom drivrutiner man behöver?
ifall not helt jävla sjukt,,
Har en Licens men ,,fan tro att nätverket funkar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
som allt annat ljud mm
Citera
2012-04-25, 22:52
  #2638
Avstängd
SexToy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhyAreYouBrainDead
Ta reda på vad ditt nätverkskort heter först i kontrollpanelen-enhetshanteraren sen letar du efter drivrutiner till dessa,eller har du integrerat nätverkskort i moderkortet?
Spelar inte så stor roll sätt en file som e integrerad allt,,,eller?
hur svårt kan de vara?
Citera
2012-04-25, 23:21
  #2639
Avstängd
SexToy123s avatar
Kul Kul,,
har just reinstalled min vista,, laptop,,det mesta funkar men just det att för att uppdatera krävs internetanslutning ,,ja just den funkar inte så klart

,snälla kan nån länka till MS Drivers update sida om det mot förmodan finns en sådan,,
networksdriver!!
Citera
2012-04-26, 03:39
  #2640
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexToy123
Kul Kul,,
har just reinstalled min vista,, laptop,,det mesta funkar men just det att för att uppdatera krävs internetanslutning ,,ja just den funkar inte så klart

,snälla kan nån länka till MS Drivers update sida om det mot förmodan finns en sådan,,
networksdriver!!
Finns nog ingen sådan, iom att det som ska uppdateras är beroende av vad just din burk behöver/saknar.

Kör med LAN om WLAN inte funkar, eller tvärtom. Ett lånat USB-nätverkskort funkar också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback