Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag kan tycka att hon har en imponerande förmåga att bita sig fast i någon form av rampljus. Även om rampljuset för det mesta handlar om att hon är sårad eller kränkt.
Abc är hennes sång, så det är bara naturligt att hon sjunger den bäst. Jag har faktiskt aldrig hört någon annan sjunga den.
Men ABC är hennes enda hit. Den har en ganska pubertal låt. Jag har svårt att se att den kan sjungas utan ironi av en vuxen människa.
För ett tag sedan tittade jag på någon schlager-dokumentär på svt-play(hade en skämskudde på mig när jag insåg att jag kunde sjunga med i närapå alla låtar!

)men hur eller hur så dök Lotta Engberg upp. Jag hade banne mig glömt att hon varit med i Melodifestivalen osv, för mig är hon numera bara programledare.
Vad jag vill komma fram till är att Anna klamrar sig fast vid att hon är en stor schlagerstjärna men hon borde väl för 30 år sedan redan förstått att hon måste göra något _mer_ av artisteriet och sälja sig själv. De flesta som hade en hit är helt osynliga bankmän, revisorer, sjuksköterskor idag. Andra med _en_ hit har tagit sig vidare till programledare inom vad som, producerar, agentar, är med i musikaler, såpor och allt vad man kan göra inom den stora vida branschen.
Men Anna sjunger vidare på sin ABC och anser sig vara en artist och slår en volt i Fångarna på Fortet...