2023-01-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Anna är oaktat en våra största mello röster, hon om någon har satt Sverige på kartan i musik sammanhang. Finns det någon annan artist i hennes omfång som kan matcha henne?
Ni grottar ner er i hennes privat liv hennes avkommor och ekonomi skall ni bara strunta i, för ni kommer aldrig komma i närheten av ett sådant miljon arv, så avundsjukan gör röd flagga direkt.
Ingen annan kan som Anna sjunga ABC med den känslan hon har för den låten som har förgyllt våra öron så länge.
Nej, hennes omfång är svårt att matcha, det har du helt rätt i. Men det är inte rösten som avses...
Citera
2023-01-20, 23:00
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Anna är oaktat en våra största mello röster, hon om någon har satt Sverige på kartan i musik sammanhang. Finns det någon annan artist i hennes omfång som kan matcha henne?
Ni grottar ner er i hennes privat liv hennes avkommor och ekonomi skall ni bara strunta i, för ni kommer aldrig komma i närheten av ett sådant miljon arv, så avundsjukan gör röd flagga direkt.
Ingen annan kan som Anna sjunga ABC med den känslan hon har för den låten som har förgyllt våra öron så länge.
Jag kan tycka att hon har en imponerande förmåga att bita sig fast i någon form av rampljus. Även om rampljuset för det mesta handlar om att hon är sårad eller kränkt.

Abc är hennes sång, så det är bara naturligt att hon sjunger den bäst. Jag har faktiskt aldrig hört någon annan sjunga den.

Men ABC är hennes enda hit. Den har en ganska pubertal låt. Jag har svårt att se att den kan sjungas utan ironi av en vuxen människa.
Citera
2023-01-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pietewska
Nu har de varit på banken och antagligen cashat in. A markerar med en bank- och dollaremoji och NU börjar det roliga. Snabbare än man hinner säga “pensionsförsäkring” så har de tagit på sig spenderbyxorna. Först en stadig frukost med extra allt. Sen en tur till marmoraffären för att välja ut nya kakelplattor (inte till nya tänder tror jag, hehe) och sen lägger hon upp bilder på lyxyachter i hamnen. Yeeez.
Tror inte de funderar på att köpa båt men man ser hur hennes tankar går och vilken RUSH hon får av pengar.
Båtar....är lite svåra att manöverera. Hon som knappt kan framföra en bil. Kan se det framför mig, halmpyntet på soldäck och tunnan vilt jagande roder och gas, hit och dit de far, krashar in i allt som finns. Nä, du har rätt, en båt blir det inte.
Citera
2023-01-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch
Har gammelfarfars bouppteckning blivit klar ännu?

Jag tror mycket väl att en försäljning kan vara förestående i Spanien. Ägde gammelfarfar lägenheten när han kastade in handduken, är jag ganska säker på att skatten för lägenheten ska in i Spanien oavsett om lägenheten går i arv eller säljs. Har bekanta som varit tvungna att avyttra semesterbostäder pga av detta. De har helt andra regler där om arvskifte. Och har de inte sålt sunklyan i Sverige och det inte fanns mycket cash i dödsboet har nog inte stolledanos något val än att sälja.

Det är en timeshare som farfar ägde, då han dog så är den förvärvad och looser-familjen låtsas att det var deras alldeles egna andra hem… 😂😂😂😂😂😂
Citera
2023-01-21, 12:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pietewska
Nu har de varit på banken och antagligen cashat in. A markerar med en bank- och dollaremoji och NU börjar det roliga. Snabbare än man hinner säga “pensionsförsäkring” så har de tagit på sig spenderbyxorna. Först en stadig frukost med extra allt. Sen en tur till marmoraffären för att välja ut nya kakelplattor (inte till nya tänder tror jag, hehe) och sen lägger hon upp bilder på lyxyachter i hamnen. Yeeez.
Tror inte de funderar på att köpa båt men man ser hur hennes tankar går och vilken RUSH hon får av pengar.
På en bank i Spanien tog det mig 45 minuter, 7 underskrifter och en bunt på 100 A4 för att öppna ett konto och få ett bankkort och det kan ju också kallas möte om man vill visa sig viktig.
Det kan ju vara planer på en flytt till Spanien också. Felicia har till slut lämna boet vid 30 års ålder. Vanessa bor och jobbar i Spanien. Vart illbattingen tagit vägen vette gudarna. Roberto är vän med både V och F på FB men inte med sonen.
Citera
2023-01-21, 13:08
Medlem
noll-livs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag kan tycka att hon har en imponerande förmåga att bita sig fast i någon form av rampljus. Även om rampljuset för det mesta handlar om att hon är sårad eller kränkt.

Abc är hennes sång, så det är bara naturligt att hon sjunger den bäst. Jag har faktiskt aldrig hört någon annan sjunga den.

Men ABC är hennes enda hit. Den har en ganska pubertal låt. Jag har svårt att se att den kan sjungas utan ironi av en vuxen människa.

För ett tag sedan tittade jag på någon schlager-dokumentär på svt-play(hade en skämskudde på mig när jag insåg att jag kunde sjunga med i närapå alla låtar! )men hur eller hur så dök Lotta Engberg upp. Jag hade banne mig glömt att hon varit med i Melodifestivalen osv, för mig är hon numera bara programledare.
Vad jag vill komma fram till är att Anna klamrar sig fast vid att hon är en stor schlagerstjärna men hon borde väl för 30 år sedan redan förstått att hon måste göra något _mer_ av artisteriet och sälja sig själv. De flesta som hade en hit är helt osynliga bankmän, revisorer, sjuksköterskor idag. Andra med _en_ hit har tagit sig vidare till programledare inom vad som, producerar, agentar, är med i musikaler, såpor och allt vad man kan göra inom den stora vida branschen.
Men Anna sjunger vidare på sin ABC och anser sig vara en artist och slår en volt i Fångarna på Fortet...
Citera
2023-01-21, 13:18
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
På en bank i Spanien tog det mig 45 minuter, 7 underskrifter och en bunt på 100 A4 för att öppna ett konto och få ett bankkort och det kan ju också kallas möte om man vill visa sig viktig.
Det kan ju vara planer på en flytt till Spanien också. Felicia har till slut lämna boet vid 30 års ålder. Vanessa bor och jobbar i Spanien. Vart illbattingen tagit vägen vette gudarna. Roberto är vän med både V och F på FB men inte med sonen.
Inte tror jag på en flytt till Spanien. Där är ju stjärnan okänd. Det kan hon inte stå ut med. Felicia är snart hemma igen och snuttar på mamsen. Vanessa är jag lite mer osäker på. Ibland verkar hon vettig. Sen har vi den där, hm, vet inte vad jag ska kalla honom riktigt. Jag tror han har ordnat en fin plats på häktet. Hans intelligens är ju noll, så han tror säkert att han är en stjärna nu, om han hamnat där. Sist men inte minst har vi halmpyntet och hans arv. Det spekulerar han bort snart. Tok-Anna får skynda sej om hon ska hinna spendera något på sej själv. Först kan hon ju börja med att byta ut kakelplattorna i käften.
Citera
2023-01-21, 14:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Inte tror jag på en flytt till Spanien. Där är ju stjärnan okänd. Det kan hon inte stå ut med. Felicia är snart hemma igen och snuttar på mamsen. Vanessa är jag lite mer osäker på. Ibland verkar hon vettig. Sen har vi den där, hm, vet inte vad jag ska kalla honom riktigt. Jag tror han har ordnat en fin plats på häktet. Hans intelligens är ju noll, så han tror säkert att han är en stjärna nu, om han hamnat där. Sist men inte minst har vi halmpyntet och hans arv. Det spekulerar han bort snart. Tok-Anna får skynda sej om hon ska hinna spendera något på sej själv. Först kan hon ju börja med att byta ut kakelplattorna i käften.
Jag säger inte att det är så men vet att Roberto tittar på jobb i Spanien och t.o.m. Anna har nog insett att hennes karriär i Sverige är över. Att åka hem för något program inom förnedrings-TV är nog lätt att lösa och hon kan ju bo hos bästa Felicia om inte hotell ingår i paketet.
Citera
2023-01-21, 14:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Jag säger inte att det är så men vet att Roberto tittar på jobb i Spanien och t.o.m. Anna har nog insett att hennes karriär i Sverige är över. Att åka hem för något program inom förnedrings-TV är nog lätt att lösa och hon kan ju bo hos bästa Felicia om inte hotell ingår i paketet.
Har hon någonsin haft en karriär?
Nej det har hon inte?
Citera
2023-01-21, 14:31
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Vad kan halmpyntet lyckas hitta för jobb där. Strandraggare, eller. Vilken karriär har Tokkärringen haft i Sverige? Inte ens förnedrings-TV verkar vilja ha med henne längre. Då skulle uppdragen hagla. Bästa Felicia står nog på gatan snart. Då kan ju hon och morsan kampera ihop. Ingen av dom platsar någon annanstans.
Citera
2023-01-21, 14:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Vad kan halmpyntet lyckas hitta för jobb där. Strandraggare, eller. Vilken karriär har Tokkärringen haft i Sverige? Inte ens förnedrings-TV verkar vilja ha med henne längre. Då skulle uppdragen hagla. Bästa Felicia står nog på gatan snart. Då kan ju hon och morsan kampera ihop. Ingen av dom platsar någon annanstans.
Halmpyntet kan nog jobba med liknande som Vanessa sen har vi ju det här.
https://svenskamagasinet.nu/artiklar...-pa-solkusten/
Citera
2023-01-21, 14:44
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Halmpyntet kan nog jobba med liknande som Vanessa sen har vi ju det här.
https://svenskamagasinet.nu/artiklar...-pa-solkusten/
Ha, ha. Så jäkla bra. Tiopoängare till dej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in