2022-06-02, 15:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Om du menar att han är död lär det stämma då Vanessa lagt ut det på sin insta. Inte ens de skulle väl ljuga om det.
Jag missade det och kollar inte på Vanessas insta.
Citera
2022-06-02, 15:55
Medlem
TPLs avatar
Inom 4 månader ska bouppteckningen vara klar och när den är det är den en offentlig handling som vem som helst kan se. Då vet vi hur mycket ekonomiskt utrymme Anna har (med Robertos pengar).
Citera
2022-06-02, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Lite förvånande är det att det ännu inte kommit gråtande ögon och sorgliga kopierade texter.
De är nog handlingsförlamade. Minns hur de blev utskällda av arga snickaren över att inte tagit tag i någonting på flera år, först dog Annas mamma, året därpå typ, dog Robbans mamma, efter det tappade de livslusten..typ...
Citera
2022-06-02, 16:36
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag blir lite berörd, det verkade vara en klok och fin människa. Hade någon sagt att Anna dött hade jag bara ryckt på axlarna. Synd Vizence fick sån svagbegåvad son som drog in Anna i familjen.
Hoppas det inte stämmer.

Att RT skulle vara svagbegåvad lär väl vara en trådsanning? Uppenbarligen har han varit tillräknelig nog att försörja familjen i många år. Förmodligen har han varit den mest stabila i familjen genom alla kriser. Bara en tanke.
Citera
2022-06-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handknuten
Att RT skulle vara svagbegåvad lär väl vara en trådsanning? Uppenbarligen har han varit tillräknelig nog att försörja familjen i många år. Förmodligen har han varit den mest stabila i familjen genom alla kriser. Bara en tanke.

Dessutom skulle roberto väll inte få jobba som vakt om han vore svagbegåvad.
Citera
2022-06-02, 17:02
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Dessutom skulle roberto väll inte få jobba som vakt om han vore svagbegåvad.

Nu känner jag inte till kriterierna för att få jobba som vakt. Men man behöver nog inga högskolepoäng misstänker jag. Däremot ska man nog kunna hyfsad svenska/engelska och kunna uttrycka sig hjälpligt i skrift. Och inte förekomma i belastningsregistret. Plus klara fystester.
Citera
2022-06-02, 17:12
Citat:
Det som Roberto ofrivilligt uppvisat i Annas lives, uttalanden osv, så framstår han som retarderad..
Citera
2022-06-02, 17:18
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det som Roberto ofrivilligt uppvisat i Annas lives, uttalanden osv, så framstår han som retarderad..

Må så vara. Eller så bryr han sig inte särskilt mycket om hur han framstår inför pöbeln. Jag vet inte. Känner inte människan. Men uppenbarligen besitter han kapacitet att livnära ett antal individer i sin familj.
Citera
2022-06-02, 17:55
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Sluta trolla nu, roberto har inga "barn" att försörja det är tre vuxna "barn" vi pratar om varav enbart två är hans och en bor dessutom på annan ort. Skulle det inte gå ihop sig ekonomiskt med hus och lägenhet får han väl sälja.
Det är ju nu först den äldsta arbetar men hur har dom då levt fram tills nu om de inte blivit försörjda av sina föräldrar? Klart någon av föräldrarna försörjt dem.
Citera
2022-06-02, 18:49
Medlem
Citat:
Nu känner jag inte till kriterierna för att få jobba som vakt. Men man behöver nog inga högskolepoäng misstänker jag. Däremot ska man nog kunna hyfsad svenska/engelska och kunna uttrycka sig hjälpligt i skrift. Och inte förekomma i belastningsregistret. Plus klara fystester.

Han har körkort så kan nog anses vara normalbegåvad.
Citera
2022-06-02, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Han har körkort så kan nog anses vara normalbegåvad.
Man kan vara begåvningshandikappad och ha körkort.
Att "bli" väktare kräver inte mycket...kolla på "tunnelbanan" det är begåvningsreserven. Tänk då på att lille Robbert vaktar ur-affären...
Jag tror att han dealar med langare och dylikt. Att försörja madonnan, samt övriga, är orimligt på hans lön.
Citera
2022-06-02, 19:43
Medlem
Rimberts avatar
Gissar att salig Vicentes arv snart kommer att bli förslösad av storkonsumenten Anna., med ideliga hårförlängningar och nagelvård och kanske med en ny lyxpäls och en Mercedes, á la morsan Marita.
Hoppas Halmpyntet har förmågan att sätta ner foten, fast jag tvivlar på det, med kännedom om hans flinande mentala status...
Tycker synd om Roberto, som kommer att utsättas för ett enormt tryck för att lätta på pungen, närhelst Anna får en nyck.
Senast redigerad av Rimbert 2022-06-02 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in