2021-08-13, 23:22
Medlem
fardtjanstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Jag hoppas verkligen att Fardtjansten har rätt i att F tänker/håller på att flytta och att V håller på att frigöra sig(så hon inte sitter som storasyster om tio år).
Vore riktigt tragiskt annars.
Ja F är på väg eller har redan flyttad, om inte så är hon i början att ta tag och ansvar för sitt eget liv nu.
Här har jag inte någon direkt säker källa, men är rätt säker på att det är på det viset.
V vet jag är arg på sin väna moder och vad det kommer att resultera i återstår att se.
Återigen så upprepar jag frågan, snälla skriv något positivt snällt om Anna, hon behöver det.
Citera
2021-08-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Ja F är på väg eller har redan flyttad, om inte så är hon i början att ta tag och ansvar för sitt eget liv nu.
Här har jag inte någon direkt säker källa, men är rätt säker på att det är på det viset.
V vet jag är arg på sin väna moder och vad det kommer att resultera i återstår att se.
Återigen så upprepar jag frågan, snälla skriv något positivt snällt om Anna, hon behöver det.

Anna borde verkligen inte läsa här, synd att hon gör det. Jag är verkligen glad om F får rätsida på sitt liv och en nystart och att V verkar vara en tjej som hanterar sin jobbiga familjesituation bra. Önskar dem båda allt gott, önskar faktiskt Anna lugn och ro i sitt liv med, men för att komma dit måste hon ha självinsikt. Och låta sina barn få egna liv. Tvivlar på att hon har någon självinsikt alls i nuläget.
Senast redigerad av Omniman 2021-08-13 kl. 23:33.
Citera
2021-08-13, 23:47
Medlem
fardtjanstens avatar
Gracias till alla er som förstår att livet inte är lätt för en människa som har ett liv värre än en berg och dal bana.
Anna har alltid satt alla andras väl mående före sitt eget. Det är väl en god egenskap om något eller?
Hur tror ni det känns när hon nu inser att det i slut ändan är hon och Roberto ensamma kvar i huset och inte som en stor familj längre?
Alla här som har barn som har flyttad hemifrån för att stå på egna ben vet vilket tom rum det för med sig.
Hur fyller man det? Ni som vet allt.
Anna kanske inte har vart den bästa förebilden som moder, men som mormor kommer hon hämta det med råge, vem vore en bättre mormor än hon, den tanken har aldrig slagit er att hon blir en dag?
Ja jo hon kan bli farmor, men troligen inte Antonio har fullt upp med annat just nu.
Citera
2021-08-13, 23:58
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Helt rätt men fast fel, den skrev per till Anna, men carola fick framgång med den.
Men carola visste nog vem den låten var tänk och menad för. Men utan skrupler så är det väl bara att ta för sig.
Det är något som inte är Anna:s kännetecken, det utgår jag i från att vi är eniga om.

Zz...
med en enkel googling kan de (som har huvudet på skaft och inte är på trollhumör) se att det var Lasse Holm och Ingela Pling Forsman som skrev "Tommy tycker om mig" ÅT Carola.
Anna Book har aldrig fått en låt specialskriven av Per Gessle.. Lägg ner nu..
Per Gessle skulle nog inte vilja ta Anna med en tång ens, han kom ju inte ens ihåg att hon hade spelat in en cover på en av hans skrivna låtar.
Citera
2021-08-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag kan tipsa om att se avsnittet med Hanna och Amanda, när Anna Book och Liam Norberg umgås..

Jag såg det avsnittet för längesedan. Anna visar verkligen vilken otroligt vidrig person hon är där. Mår bara illa när jag tänker på det. Hon vill så gärna framhäva sig själv som snäll osv men faktum är att hon är en narcissist.
Citera
2021-08-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-du
Jag såg det avsnittet för längesedan. Anna visar verkligen vilken otroligt vidrig person hon är där. Mår bara illa när jag tänker på det. Hon vill så gärna framhäva sig själv som snäll osv men faktum är att hon är en narcissist.

Hon betedde sig överlägset och ville ha fokus på sina egna erfarenheter och det handlade om hennes tarmar och liknande. Liam hade ju något att säga. De andra tittade på Anna med en blick som sa det mesta om vad de tyckte.
Citera
2021-08-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Hon betedde sig överlägset och ville ha fokus på sina egna erfarenheter och det handlade om hennes tarmar och liknande. Liam hade ju något att säga. De andra tittade på Anna med en blick som sa det mesta om vad de tyckte.

Liam hade en historia att berätta, om att gå från kriminalitet till att bli kristen. Anna ville bara gnälla över en läkare, som säkert hade flera patienter att vaka över. Ers hemskhet ville ha uppmärksamhet dygnet runt och när det inte gick gnällde hon, för hon kräver ständig tillsyn.
Citera
2021-08-14, 05:14
Medlem
Citat:
Gracias till alla er som förstår att livet inte är lätt för en människa som har ett liv värre än en berg och dal bana.
Anna har alltid satt alla andras väl mående före sitt eget. Det är väl en god egenskap om något eller?
Hur tror ni det känns när hon nu inser att det i slut ändan är hon och Roberto ensamma kvar i huset och inte som en stor familj längre?
Alla här som har barn som har flyttad hemifrån för att stå på egna ben vet vilket tom rum det för med sig.
Hur fyller man det? Ni som vet allt.
Anna kanske inte har vart den bästa förebilden som moder, men som mormor kommer hon hämta det med råge, vem vore en bättre mormor än hon, den tanken har aldrig slagit er att hon blir en dag?
Ja jo hon kan bli farmor, men troligen inte Antonio har fullt upp med annat just nu.

Att sätta sig och skriva som du gör "Färdtjänsten" är ju enbart för att provocera och få uppmärksamhet. Det gör hela tråden temporärt rätt ointressant när man läser hur folk svarar dig och du gör dig ännu dummare. Vi får hoppas du tröttnar, för du sitter nog ensam hemma och tycker du är rätt rolig. Men, det finns inget komiskt i din dumhet som det faktiskt finns i Annas dumhet.
Citera
2021-08-14, 07:10
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Att sätta sig och skriva som du gör "Färdtjänsten" är ju enbart för att provocera och få uppmärksamhet. Det gör hela tråden temporärt rätt ointressant när man läser hur folk svarar dig och du gör dig ännu dummare. Vi får hoppas du tröttnar, för du sitter nog ensam hemma och tycker du är rätt rolig. Men, det finns inget komiskt i din dumhet som det faktiskt finns i Annas dumhet.

Hen är ett troll och har själv erkänt det 😁
Ignorera allt från den här personen för inte en mening stämmer.
Citera
2021-08-14, 08:40
Jisses, nu har a filmat och lagt ut att hon för första gången är ute med v och mi amor och tar en drink.
Det är konstant filmande på v och drinkar. Är det någonting att stoltsera med? Att kunna dricka tillsammans utanför hemmets väggar i ljuset av en discolampa?
Det är pervers churrodippning, fot i plast och fotbad, "sittdans" på krogen. Kan inte skönja andra familjer där, med dotter på 19 och själva +50.. hjälp v att flytta hemifrån
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-08-14 kl. 08:48.
Citera
2021-08-14, 09:00
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jisses, nu har a filmat och lagt ut att hon för första gången är ute med v och mi amor och tar en drink.
Det är konstant filmande på v och drinkar. Är det någonting att stoltsera med? Att kunna dricka tillsammans utanför hemmets väggar i ljuset av en discolampa?
Det är pervers churrodippning, fot i plast och fotbad, "sittdans" på krogen. Kan inte skönja andra familjer där, med dotter på 19 och själva +50.. hjälp v att flytta hemifrån
Anna med fötterna i plastpåsar. Egentid. Fotbad. Dom går och går hela tiden i Spanien enligt Anna.
Äter pastasallad med tonfisk och 9 tjocka skivor bröd. Ser mycket ut för 2 personer, Anna äter ju inte brödet, det är tillräckligt med kolhydrater i pastan.
(Anna, filma inte dottern när hon inte kan gå snyggt i högklackat, låt henne träna lite först. Och filma inte andra bargäster, såg att en kille noterade Annas filmande.)
Citera
2021-08-14, 09:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna med fötterna i plastpåsar. Egentid. Fotbad. Dom går och går hela tiden i Spanien enligt Anna.
Äter pastasallad med tonfisk och 9 tjocka skivor bröd. Ser mycket ut för 2 personer, Anna äter ju inte brödet, det är tillräckligt med kolhydrater i pastan.
(Anna, filma inte dottern när hon inte kan gå snyggt i högklackat, låt henne träna lite först. Och filma inte andra bargäster, såg att en kille noterade Annas filmande.)
Håller med på allt du skriver. Förstår inte heller Robejtos klädsel. Det är varmt så in i helvete och han har långbyxor och långärmad skjorta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in